
Από πλευράς ελαστικών, ο δωδέκατος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού τα είχε όλα.
Στη Μεγάλη Βρετανία υπάρχει κλισέ η φράση: «Αν δεν σου αρέσει ο καιρός, περίμενε δέκα λεπτά» ή ισχύει το «τέσσερις εποχές σε μια μέρα». Ε λοιπόν, ο αγώνας της Formula 1 στο Σίλβερστον προσέφερε ένα τέλειο παράδειγμα αυτών των φράσεων: Με ψιχάλα, ελαφριά βροχή, συννεφιασμένο ουρανό, ηλιόλουστες περιόδους, δυνατή βροχή και κυμαινόμενες θερμοκρασίες.
Ο τρόπος που εξελίχθηκε το Grand Prix οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στον «βρετανικό καιρό», με τις εναλλασσόμενες υγρές και στεγνές συνθήκες να δημιουργούν σενάρια για να χρησιμοποιηθούν στην πίστα τέσσερις από τους πέντε τύπους ελαστικών Pirelli, με μόνη εξαίρεση τα βρόχινα.
BUY NOW

Όλοι οι οδηγοί έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά στον γύρο σχηματισμού, αλλά πριν την εκκίνηση, πέντε οδηγοί, οι Leclerc, Russell, Bearman, Hadjar και Bortoleto, αποφάσισαν να μπουν στα pit για σλικ: ο Μονεγάσκος, ο Γάλλος και ο Βραζιλιάνος επέλεξαν τη μέση γόμα ενώ οι δύο Άγγλοι οδηγοί τη σκληρή γόμα. Ο Colapinto που εκκίνησε από το pit lane επίσης διάλεξε τη σκληρή γόμα, αλλά αναγκάστηκε να αποσυρθεί αμέσως λόγω προβλήματος στον κινητήρα.
Με τη βροχή να πλησιάζει αλλά την πίστα να στεγνώνει γρήγορα, οι Stroll (μαλακή), Antonelli (σκληρή) και Bortoleto (μέση γόμα) άλλαξαν επίσης σε σλικ. Καθότι η βροχή ήρθε νωρίτερα από το αναμενόμενο όσοι επέλεξαν να διατηρήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά απέκτησαν πλεονέκτημα. Πριν από αυτό ο Καναδός οδηγός της Aston Martin, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την πρόσφυση της πιο μαλακής γόμας, έστω και για μόλις τέσσερις γύρους.

Τα ενδιάμεσα ελαστικά έκαναν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς στο μεσαίο τμήμα του αγώνα. Λειτούργησαν καλά για μεγάλες αποστάσεις, πολλά από αυτά για πάνω από τη μισή απόσταση του αγώνα. Ο ρυθμός τους ήταν καλός, ακόμα και όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει, τουλάχιστον στην αγωνιστική γραμμή. Προς το τέλος, οι συνθήκες ήταν ξανά κατάλληλες για σλικ ελαστικά. Η μέση και η μαλακή γόμα απέδιδαν καλύτερα.
O διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς καλύτερο τρόπο εορτασμού της 75ης επετείου της Formula 1 από το Σαββατοκύριακο που μόλις τελείωσε. Υποθέτω πως οι 500.000 θεατές που ήρθαν στο Σίλβερστον και τις τέσσερις ημέρες πέρασαν υπέροχα, παρά τη βροχή που δεν διευκόλυνε τη ζωή των! Οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν απρόβλεπτες, όπως και ο αγώνας. Συγχαρητήρια στη McLaren για το ένα-δύο και στον Nico Hulkenberg για το πρώτο του βάθρο στη Formula 1. Ήταν απροσδόκητο αλλά απολύτως άξιο».

«Από την πλευρά μας, στο τεχνικό μέτωπο, όπως συνέβη και πέρυσι εδώ, χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις από τους πέντε διαθέσιμους τύπους ελαστικών. Είναι κρίμα που δεν είδαμε σε δράση τα βρόχινα ελαστικά, γιατί θα είχε ενδιαφέρον να μετρήσουμε το επίπεδο απόδοσής του σε σύγκριση με τα ενδιάμεσα, τύπο που πραγματικά έλαμψε. Η χάραξη των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν ανταγωνιστική όταν υπήρχε πολύ στάσιμο νερό στην πίστα, καθώς και όταν η πίστα στέγνωνε στα τελικά στάδια του αγώνα. Προφανώς, υπήρξε μετατόπιση γόμας λόγω υπερθέρμανσης (graining) και σημαντική φθορά, αμφότερα λόγω των συνθηκών της πίστας, αλλά οι οδηγοί μπόρεσαν να ελέγξουν τη χρήση των ελαστικών με βάση την εξέλιξη του αγώνα».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ