To Grand Prix του Λας Βέγκας έβαλε φωτιά στη μάχη του φετινού τίτλου στους οδηγούς, σε έναν αγώνα που είχε και… τρίτο ημίχρονο – όμως δεν επηρεάστηκε από τα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο.
O Max Verstappen έγινε πρώτος οδηγός με δυο νίκες στον αγώνα της Νεβάδα, αφού είχε κερδίσει εκεί και το 2023. Έτσι, μετά τον διπλό αποκλεισμό των McLaren, ο παγκόσμιος πρωταθλητής έπιασε στη βαθμολογία των οδηγών τον Oscar Piastri (έχουν από 366 πόντους) και μείωσε την απόσταση από τον πρωτοπόρο Lando Norris στους 24 (ο Βρετανός έχει 390). Μάλιστα, αυτή ήταν η έκτη φετινή του νίκη, συνολικά 69η της καριέρας του στη Formula 1.
Στην αναθεωρημένη κατάταξη, οι Mercedes πλαισίωσαν τον Verstappen στο βάθρο, με δεύτερο τον περυσινό νικητή George Russell και τρίτο τον teammate του, Andrea Kimi Antonelli.
BUY NOW
Όσο για τον αγώνα στην «Πόλη της Αμαρτίας», η πλειονότητα των οδηγών εκκίνησε με τη μέση γόμα. Πέντε οδηγοί οι Nico Hulkenberg και Gabriel Bortoleto (Sauber), ο Alex Albon (Williams), ο Franco Colapinto (Alpine) και ο Lewis Hamilton (Ferrari), προτίμησαν τη σκληρή γόμα. Ο Antonelli (Mercedes), ο οποίος αργότερα τιμωρήθηκε λόγω jump start, ήταν ο μόνος οδηγός που εκκίνησε με την μαλακή γόμα.
Όταν έσβησαν τα φώτα, ο Norris που εκκινούσε από την pole position του έκανε μια λάθος κίνηση, βγαίνοντας εκτός στην πρώτη στροφή, κάτι που επέτρεψε στον Verstappen και στον Russell, ο οποίος πέρασε τον Carlos Sainz στα φρένα, να βρεθούν μπροστά από τη McLaren πριν το τέλος του πρώτου γύρου. Στη μέση του αγώνα, συγκεκριμένα στον 25ο από τους 50 γύρους, ο Verstappen είχε χτίσει διαφορά αρκετή για να μπει στα πιτ, να αλλάξει από μέση σε σκληρή γόμα (η οποία αποδείχθηκε πολύ σταθερή) και να βγει και πάλι μπροστά από τον Russell που ακολουθούσε.
Οι δύο πιο σκληρές γόμες επέτρεψαν στους οδηγούς να πιέσουν σε όλο τον αγώνα, επιβεβαιώνοντας ότι η μία στάση, από μέση σε σκληρή γόμα, ήταν η ταχύτερη διαδρομή ως την καρό σημαία. Οι οκτώ πρώτοι τερμάτισαν όλοι με σκληρή γόμα, ενώ ο Nico Hulkenberg στην ένατη θέση ήταν ο καλύτερος από εκείνους που υιοθέτησαν την αντίστροφη στρατηγική. Ο Antonelli εντυπωσίασε κερδίζοντας 13 θέσεις για να περάσει τη γραμμή τερματισμού τέταρτος. Με την ποινή 5 δευτερόλεπτων έπεσε προσωρινά πέμπτος αλλά μετά τον αποκλεισμό των McLaren, μπήκε στο Top-3. Ο Ιταλός ολοκλήρωσε 48 γύρους με τη γόμα C3, όπως και ο Pierre Gasly της Alpine, ο οποίος τερμάτισε 13ος. Ο Esteban Ocon, ο οποίος τερμάτισε 9ος με τη Haas, διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα, συμπληρώνοντας 27 γύρους.
Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Ο νυχτερινός αγώνας στο Λας Βέγκας εξελίχθηκε σε μεγάλο βαθμό όπως αναμενόταν. Με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης ήταν πολύ περιορισμένη, παρατηρήθηκε μόνο σε λίγα μονοθέσια και κυρίως στον μπροστινό άξονα. Αν συγκρίνει κανείς με τη μόνη περίοδο ελεύθερων δοκιμών (FP1) που έχουμε δεδομένα, τα ελαστικά επηρεάστηκαν πολύ λιγότερο στον αγώνα. Καθοριστικός παράγοντας ήταν πιθανώς η κατάσταση της πίστας, με την επιφάνεια να είναι πολύ πιο καθαρή από την Παρασκευή. Πέρυσι, με παρόμοιες θερμοκρασίες, οι οδηγοί έπρεπε να κάνουν δύο στάσεις, ακριβώς λόγω της τοπικής παραμόρφωσης, ενώ φέτος, ακόμα και χωρίς να προσέχουν τα ελαστικά, κατάφεραν να επεκτείνουν τις διανυθείσες αποστάσεις (stint). Αυτό αποτελεί περαιτέρω επιβεβαίωση των βελτιωμένων μηχανικών ιδιοτήτων των φετινών σκελετών/γομών, κάτι που άλλωστε έχουμε δει καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν. Η νίκη του Verstappen, ο οποίος πήρε το προβάδισμα μόλις έσβησαν τα φώτα, μας δίνει ένα εξαιρετικά αμφίρροπο φινάλε στη σεζόν, με μόνο δύο αγώνες να απομένουν: το πρωτάθλημα Οδηγών είναι ανοιχτό, όπως και η μάχη στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών πίσω από τη McLaren».