Όπως κάθε χρόνο το Grand Prix του Σάο Πάολο ήταν γεμάτο ανατροπές και ποικιλία στις επιλογές των ομάδων.
Φέτος, ο αγώνας του Ιντερλάγκος αποτέλεσε τον εικοστό-πρώτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 και ήταν ένας από τους συναρπαστικότερους του 2025. Αρωγός σε αυτό ήταν η ευρεία ποικιλία στρατηγικών που περιλάμβανε και τις τρεις γόμες και βοήθησε στο να έχουμε πραγματικό αγώνα μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.
Ο Lando Norris της McLaren πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του μετά από ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, διευρύνοντας το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Ο οδηγός της Mercedes, Kimi Antonelli, σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της σύντομης καριέρας του με τη δεύτερη θέση, ενώ οδηγός της ημέρας ήταν ο Max Verstappen της Red Bull Racing. Ο Ολλανδός εκκίνησε από τα pit lane και παρότι δέκατος-ένατος, τερμάτισε στο βάθρο.
BUY NOW
Ένας βασικός παράγοντας σε αυτόν τον γεμάτο δράση αγώνα ήταν η στρατηγική ελαστικών στις ψυχρές και απαιτητικές συνθήκες, με σποραδική ψιλή βροχή στην αρχή της ημέρας και θερμοκρασίες πίστας που δεν ξεπέρασαν ποτέ τους 29 βαθμούς Κελσίου. Στην εκκίνηση επιλέχθηκαν και οι τρεις γόμες ελαστικών (μαλακή, μέση, σκληρή). Ο Antonelli που εκκινούσε δεύτερος έβαλε τα μαλακά ελαστικά ελπίζοντας να εκκινήσει καλύτερο από τον poleman Norris που φορούσε τη μέση γόμα.
Ωστόσο, ένα αυτοκίνητο ασφαλείας (safety car) στον εναρκτήριο γύρο και ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (virtual safety car) αμέσως μετά, εξουδετέρωσαν προσωρινά τη δράση και είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων από τα ελαστικά σε ένα κρίσιμο σημείο του αγώνα, με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμα. Ο Verstappen, ο οποίος είχε ξεκινήσει με σκληρά ελαστικά από τα πιτ με καινούργιο στήσιμο και νέα υβριδική μηχανή, ανέβηκε μέχρι τη μέση του grid πριν τον 10ο γύρο, αλλά αναγκάστηκε να κάνει νωρίς πιτ στοπ καθώς είχε κλατάρισμα που προήρθε από από θραύσματα λόγω των πολλών συμβάντων που είχαν προηγηθεί. Έβαλε τη μέση γόμα και έπρεπε να ξεκινήσει τη δουλειά του από την αρχή.
Οι δύο McLaren υιοθέτησαν πανομοιότυπες στρατηγικές δύο αλλαγών (μέση/μαλακή/μέση), ωστόσο, η πρόοδος του Oscar Piastri παρεμποδίστηκε από μια ποινή 10 δευτερολέπτων για τη συμμετοχή του στο περιστατικό που προκάλεσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Verstappen κατέληξε να υιοθετήσει μια στρατηγική τριών στοπ χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες: κατάφερε από την ουρά, να βρεθεί σε απόσταση 10 δευτερολέπτων από τον πρωτοπόρο στο τέλος των 71 γύρων. Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δύο φορές, οι Liam Lawson (Racing Bulls) και Nico Hulkenberg (Sauber) τερμάτισαν και οι δύο στους βαθμούς με δύο διαφορετικές στρατηγικές μιας αλλαγής Συνολικά, υιοθετήθηκαν επτά (7) διαφορετικές παραλλαγές στρατηγικής από τους 17 οδηγούς που τερμάτισαν.
Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά με τον αγώνα της Βραζιλίας: «Το Ιντερλάγκος πάντα επιφυλάσσει εκπλήξεις και προσφέρει φανταστικούς αγώνες. Πέρυσι ήταν η βροχή που έφερε ανατροπή και ενίσχυσε το θέαμα. Φέτος είδαμε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών αγώνα, η οποία – σε συνδυασμό με τα μοναδικά χαρακτηριστικά αυτής της πίστας – ενθάρρυνε ακόμη περισσότερο τα προσπεράσματα. Ήταν εντυπωσιακό που ο Verstappen εκκίνησε από το pitlane και ανέβηκε στο βάθρο. Ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Συγχαρητήρια επίσης στον νεαρό Antonelli, ο οποίος κατάφερε να υπερασπιστεί γενναία τη δεύτερη θέση του, και φυσικά στον Norris, ο οποίος εκκίνησε από την pole position και πήρε μια μεγάλη νίκη».
Ο Ιταλός πρόσθεσε: «Όπως είχαμε προβλέψει χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μέση και η μαλακή γόμα ενώ η στρατηγική των δύο pit stop ήταν η πιο δημοφιλής. Τα επίπεδα φθοράς των ελαστικών, σε συνδυασμό με ορισμένα πρόωρα pit stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα, πιθανότατα ώθησαν τις ομάδες προς αυτή την επιλογή, δίνοντας έμφαση στις δύο πιο μαλακές γόμες. Η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα, καθώς είχε την τάση να γλιστρά πολύ σε μια επιφάνεια που είχε ξεπλυθεί από τη βροχή το πρωί».
«Τα… παράθυρα των pit stop ήταν διαφορετικά για κάθε οδηγό, δημιουργώντας διαφορές στην απόδοση που βοήθησαν τα προσπεράσματα και μας χάρισαν ένα υπέροχο θέαμα. Οι μόνοι δύο οδηγοί που τερμάτισαν το grand prix με μόνο ένα pit stop προφανώς χρειάστηκε να…δουλέψουν τα ελαστικά τους σκληρότερα από τους υπόλοιπους. Πάντως και σ’ αυτή την περίπτωση εμφάνισαν επίπεδα φθοράς και τοπικής παραμόρφωσης χαμηλότερα από χθες. Παρόλα αυτά, οι Lawson και Hulkenberg έδειξαν ότι και η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν εφικτή. Έχει περάσει καιρός από τότε που είδαμε μια τόσο ευρεία ποικιλία στρατηγικών χρησιμοποιώντας διαφορετικές γόμες, με μια έως τρεις αλλαγές και όλες να σκοράρουν βαθμούς στο τέλος ενός στεγνού αγώνα».