
Ο όγδοος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος είχε μία αλλαγή στους κανονισμούς που δεν κατάφερε να φέρει ανατροπές.
Η ροή του Grand Prix του Μονακό καθορίστηκε από την υποχρέωση των οδηγών της Formula 1 να χρησιμοποιήσουν τρία σετ ελαστικών, ένα εκ των οποίων ήταν από τις προκαθορισμένες γόμες, τη μέση και τη σκληρή. Ο Gabriel Bortoleto σταμάτησε τρεις φορές, καθώς αναγκάστηκε να κάνει μια επιπλέον στάση μετά τη σύγκρουση με τα προστατευτικά στον πρώτο γύρο. Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε έναν συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας ενώ οι οδηγοί που είχαν διαθέσιμο μόνο ένα σετ από τις C5 και C4, χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες.

Υπήρχε μια πολύ μεγάλη ποικιλία σε ό,τι αφορά τη διάρκεια των stint. Κάποιοι οδηγοί, όπως π.χ. ο Yuki Tsunoda (Red Bull), έκανε 72 γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα C6 την άλλαξε στον πρώτο γύρο και έκανε στο τέλος τρεις γύρους με τη μέση γόμα. Άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των τριών οδηγών στο βάθρο, χώρισαν τον αγώνα τους σε τρία παρόμοια μέρη: ο νικητής Lando Norris έκανε 19 γύρους με το πρώτο του σετ μέσης γόμας και στη συνέχεια χρησιμοποίησε δύο σετ σκληρής γόμας (για 31 γύρους και 28 γύρους). Ο δεύτερος Charles Leclerc έκανε τους πρώτους 22 γύρους με τη μέση γόμα. Συνέχισε με σκληρή γόμα για 27 γύρους και στη συνέχεια έκανε τους τελευταίους 29 γύρους με μέση γόμα. Ο τρίτος Oscar Piastri έκανε το ίδιο με τον teammate του (20-28-30). Ο Max Verstappen, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος, έκανε το δεύτερο αγώνα με μέση γόμα (49 γύρους) πριν αναγκαστεί να μπει ξανά στα πιτ στον προτελευταίο γύρο, ενώ προηγούνταν.
BUY NOW

Ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Δεν είναι εύκολο να αποφανθείς εν θερμώ για τον αγώνα που μόλις τελείωσε, αλλά πιστεύω ότι οφείλουμε να πούμε πως άξιζε τον κόπο να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό σε ένα τόσο μοναδικό Grand Prix όπως αυτό. Ο νέος κανονισμός που εισήχθη έκανε σίγουρα τους ανθρώπους να συζητούν για το τι μπορεί να συμβεί στον αγώνα, τόσο τους εμπλεκόμενους στο άθλημα όσο και τους φιλάθλους. Είναι αλήθεια ότι οι τέσσερις πρώτοι στην εκκίνηση, τερμάτισαν με την ίδια σειρά. Είναι επίσης αλήθεια ότι υπήρξαν πέντε αλλαγές στην πρωτοπορία, με τρεις διαφορετικούς οδηγούς να εμπλέκονται, ενώ πίσω τους υπήρχε άφθονη δράση, σίγουρα περισσότερη από το συνηθισμένο και περισσότερη από ό,τι είδαμε πέρυσι, για παράδειγμα. Ειλικρινά, νομίζω ότι, οι θεατές στην πίστα και όσοι παρακολουθούσαν στην τηλεόραση, ακόμα κι αν δεν ψυχαγωγήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, σίγουρα δεν βαρέθηκαν, κάτι που συμβαίνει συχνά σε αγώνες που δεν έχουν επηρεαστεί από ασυνήθιστες συνθήκες όπως βροχή ή αυτοκίνητα ασφαλείας. Στο τέλος, αυτό είναι το Mονακό, είτε το δέχεσαι είτε όχι: κατατακτήριες που σου κόβουν την ανάσα και αγώνας όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες. Μόνο μετά από προσεκτική ανάλυση του αγώνα, μπορούν όλοι οι εμπλεκόμενοι να δώσουν μια ακριβή ετυμηγορία για αυτό το πείραμα».

Ο Ιταλός συνέχισε: «Στον τομέα των ελαστικών, όπως αναμενόταν, η μέση και η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο. Αμφότερες αποδείχθηκαν ικανές να καλύψουν σχεδόν ολόκληρη την απόσταση του αγώνα χωρίς την ανάγκη για αλλαγή. Είναι πιθανό η μέση γόμα να απαιτούσε λίγο περισσότερη διαχείριση, αλλά συνολικά, το επίπεδο φθοράς της ήταν κάτι παραπάνω από αποδεκτό. Αυτό το Σαββατοκύριακο η μαλακή γόμα C6 αποδείχθηκε ένα καλό ελαστικό για τις κατατακτήριες, αλλά πάνω απ' όλα, έπαιξε έναν τακτικό ρόλο, ωθώντας προφανώς τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν περισσότερο τη μέση γόμα. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό το ελαστικό ήταν πέρυσι η μαλακή γόμα. Αυτός ήταν ακριβώς ο στόχος μας και αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε, πώς θα αποδώσει και σε μια άλλη διαδρομή, αυτή του Μόντρεαλ».