Αυτά θα είναι τα αγωνιστικά του WRC το 2027 -Ποιες είναι οι μεγάλες τους αλλαγές
Η FIA παρουσίασε τους ριζικά αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς που αλλάζουν δραστικά τόσο την εικόνα όσο και τη φιλοσοφία των κορυφαίων rallycars, ανοίγοντας μια ολοκαίνουρια εποχή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Τα νέα αγωνιστικά θα είναι αισθητά λιγότερο ισχυρά, σημαντικά φθηνότερα και με σαφώς πιο «καθαρή» σχεδίαση, αφήνοντας πίσω την ακραία και περίπλοκη αεροδυναμική που χαρακτηρίζει τη σημερινή γενιά των αυτοκινήτων Rally1 - που θα παραμείνουν στο WRC έως το τέλος του 2026.
Η FIA έδωσε μια πρώτη ιδέα για το μέλλον παρουσιάζοντας τρεις σχεδιαστικές μελέτες, οι οποίες αποκαλύπτουν το πνεύμα των νέων κανονισμών. Τα πρωτότυπα αντλούν έμπνευση από μοντέλα παραγωγής όπως τα Audi RS3, Subaru WRX και Porsche Macan EV. Η εικόνα είναι πιο «επίγεια», πιο ωμή και λιγότερο εξεζητημένη, χωρίς όμως να χάνει τον αγωνιστικό της χαρακτήρα.
BUY NOW
Σε τεχνικό επίπεδο, τα αυτοκίνητα με την ονομασία WRC27 θα βασίζονται σε έναν σωληνωτό κλωβό ασφαλείας, ο οποίος θα είναι ακόμη πιο ανθεκτικός από εκείνους των προηγούμενων γενιών.
Μία από τις πιο καθοριστικές αλλαγές αφορά στο γεγονός ότι τα Rally1 δεν θα χρειάζεται πλέον να βασίζονται σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Αντ' αυτού, οι κανονισμοί ορίζουν έναν «όγκο αναφοράς» που καθορίζει τα εξωτερικά όρια του αμαξώματος, δίνοντας στους κατασκευαστές πολύ μεγαλύτερη ελευθερία σε αναλογίες και σχεδιασμό.
Η αεροδυναμική έχει περιοριστεί αισθητά. Τα πίσω φτερά είναι εμφανώς μικρότερα σε σχέση με τα σημερινά Rally1, ενώ απουσιάζουν τα ακραία στοιχεία που στόχο είχαν τη μεγιστοποίηση της κάθετης δύναμης.
Το αποτέλεσμα είναι μια πιο λιτή και «σκληροπυρηνική» εμφάνιση, με έμφαση στη μηχανική πρόσφυση και όχι στα αεροδυναμικά τεχνάσματα. Ένα από τα ψηφιακά σχέδια υιοθετεί τη σιλουέτα ενός sedan με φωτιστικά που θυμίζουν Audi RS3, ενώ ένα άλλο έχει πιο crossover χαρακτήρα, με χαμηλωμένο αμάξωμα και αναφορές στην ηλεκτρική Porsche Taycan.
Όλα τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα: έναν τετρακύλινδρο turbo 1,6 λίτρων, με την ισχύ να περιορίζεται περίπου στους 290 ίππους. Πρόκειται για μείωση άνω των 100 ίππων σε σύγκριση με τα σημερινά Rally1, μια απόφαση που στοχεύει τόσο στον περιορισμό του κόστους όσο και στη βελτίωση της αξιοπιστίας.
Το κιβώτιο θα είναι πεντατάχυτο και κοινό για όλους, με τετρακίνηση και ανάρτηση διπλών ψαλιδιών, ενώ σύστημα διεύθυνσης και φρένα θα προέρχονται από την κατηγορία Rally2, ενοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τη τεχνική βάση των κορυφαίων κατηγοριών.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και το οικονομικό σκέλος. Το κόστος κάθε αυτοκινήτου, σε προδιαγραφές ασφάλτου, θα περιορίζεται στα 345.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση άνω του 50% σε σχέση με τα σημερινά Rally1. Από το 2027, τα νέα αυτά αυτοκίνητα θα αγωνίζονται στο κορυφαίο επίπεδο του WRC παράλληλα με τα υπάρχοντα Rally2, αλλάζοντας ριζικά τη δομή και την ισορροπία του πρωταθλήματος.
Όπως τόνισε ο αναπληρωτής πρόεδρος της FIA για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, Malcolm Wilson, η ευελιξία αποτελεί βασικό στοιχείο των κανονισμών WRC27. Οι ψηφιακές μελέτες που παρουσιάστηκαν έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για να δείξουν πώς αυτή η φιλοσοφία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, αναδεικνύοντας το εύρος των τεχνικών λύσεων και των διαφορετικών προσεγγίσεων αμαξωμάτων που μπορούν να συνυπάρξουν, χωρίς να υποβαθμίζεται το επίπεδο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Σύμφωνα με όσα έχει κάνει σαφή η FIA, ο στόχος είναι το WRC να περάσει σε μια πιο «γυμνή», αλλά ίσως πιο θεαματική και προσβάσιμη μορφή αγώνων, όπου η ουσία θα βρίσκεται ξανά στο οδηγικό, σχεδιαστικό και τεχνικό ταλέντο.