Τελεσίγραφο της Tata για τη Jaguar Land Rover -Ποιο εξωφρενικό ποσό ζητά από τους Βρετανούς

Land Rover Defender factory

Η ινδική Tata, ιδιοκτήρια της Jaguar Land Rover, ζητά από τη βρετανική κυβέρνηση 600 εκατομμύρια δολάρια (567 εκατ. ευρώ) για να κρατήσει τις δύο εμβληματικές φίρμες αγγλικές.

Οι Ινδοί έχουν ήδη ξεκινήσει το πέρασμα των Jaguar και Land Rover / Range Rover στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Για το σκοπό αυτό, ζητούν από τους Βρετανούς στήριξη 600 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή νέου εργοστασίου μπαταριών επί αγγλικού εδάφους (συγκεκριμένα στο Somerset) - με την απειλή ότι αν δεν λάβουν τη βοήθεια θα το εγκαταστήσουν στην Ισπανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, η Tata συγκεκριμένα ζήτησε από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου οικονομική υποστήριξη -με διορία μόλις λίγων εβδομάδων-με τη μορφή «εγγυήσεων και πακέτων στήριξης για την ενέργεια και τη χρηματοδότηση της έρευνας».

Η Tata βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, γνωρίζοντας ότι η Βρετανία δυσκολεύεται να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς και ότι -κοινωνικά- δεν έχει άλλη επιλογή: η Jaguar Land Rover είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, και πρόσφατα έγινε και πάλι κερδοφόρα. Η απώλεια του νέου εργοστασίου μπαταριών θα σημαίνει για τη δεύτερη απώλεια χιλιάδων υπαρχουσών και νέων θέσεων εργασίας.

Υπάρχει κι ένας ακόμη λόγος: αν η Βρετανία χάσει τη Jaguar Land Rover από τα εδάφη της, το διεθνές της κύρος θα πληγεί σημαντικά στη μετά-Brexit εποχή της. Θα στείλει ένα μήνυμα σε όλες τις μεγάλες πολυεθνικές ότι η χώρα δεν είναι ένας ελκυστικός εταίρος για επενδύσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο -σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ- δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς αυτές επιδιώκουν να αναπτύξουν την παραγωγή μπαταριών για τα μελλοντικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα - στο πλαίσιο και της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 στην Ευρώπη.

Παράλληλα, η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία σημείωσε αρνητικό ρεκόρ μετά τη δεκαετία του 1950, έπειτα και από το κλείσιμο του εργοστασίου της Honda στο Swindon - όπου οι Ιάπωνες κατασκεύαζαν τα Civic και Civic Type R.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ήδη εγκρίνει κονδύλιο της τάξης των 850 εκατομμυρίων λιρών για να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών. Έχει δώσει, επίσης, 100 εκατ. λίρες στη Nissan για επενδύσεις ηλεκτροκίνησης στο εργοστάσιο του Sunderland, καθώς και 30 εκατ. λίρες στη Stellantis για την κατασκευή ηλεκτρικών vans στο Ellesmere Port.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας εκπρόσωπος την Downing street είπε χαρακτηριστικά ότι «αυτή είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή για την κυβέρνηση», και πρόσθεσε πως «συζητάμε μαζί τους, και το αν θα καταλήξουμε οπουδήποτε εξαρτάται από το αν μπορεί να συμφωνηθεί ένα τελικό ποσό». Με βάση όλα τα παραπάνω, οι πιθανότητες είναι να δεχθούν οι Βρετανοί το τελεσίγραφο της Tata.

Με τις επενδύσεις της Tata, η JLR ετοιμάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Defender για το 2025, καθώς και μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών Jaguar. Για την προμήθεια μπαταριών φέρεται να συζητά με την κινεζική εταιρεία Envision, η οποία θα χτίσει και θα διοικεί το εν λόγω νέο εργοστάσιο μπαταριών. Το που θα το χτίσει, θα είναι αντικείμενο εξαντλητικών διαβουλεύσεων με τους Βρετανούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ