Toyota: Όταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός συναντά τα επιβατικά αυτοκίνητα

WRC Toyota

Η Toyota Ελλάς έχει μακρά παράδοση στον εγχώριο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την άκρως επιτυχημένη επιστροφή του θρυλικού Ράλλυ Ακρόπολις.

Για αυτό τον λόγο, η ελληνική Toyota συντάχθηκε αμέσως στο πλευρό του θεσμού του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) ως αρωγός, τόσο το 2021 όσο και για το 2022. Η Toyota άλλωστε επενδύει παγκοσμίως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχοντας κατά νου ότι η ανάπτυξη και δημιουργία ποιοτικότερων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις τόσο απαιτητικές συνθήκες, συμβάλλει στην διαρκή βελτίωση των μοντέλων παραγωγής που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στους δρόμους.

Toyota Hybrid WRC 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προφανώς η νίκη στον αγώνα είναι βασική προτεραιότητα του κατασκευαστή που επενδύει πολύ μεγάλα ποσά, αλλά ο απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη και η εξέλιξη δοκιμασμένων καινοτόμων τεχνολογιών για τα αυτοκίνητα που οδηγούμε καθημερινά.

Ο ιδρυτής της Toyota Motor Corporation, Κiichiro Toyoda, άφησε το παρακάτω ως παρακαταθήκη στην εταιρεία: “Προκειμένου ένας κατασκευαστής να δοκιμάζει την αντοχή και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων του, πρέπει να συμμετέχει σε αγώνες, να αναδεικνύει τις δυνατότητές του και να συναγωνίζεται στο ανώτερο επίπεδο με στόχο τα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά. Από την κίνηση στους τέσσερις τροχούς, την ενεργή ανάρτηση ή ακόμα και τα χειριστήρια με τα οποία ελέγχει ο οδηγός όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου του χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι, είναι όλα τεχνολογίες που γεννήθηκαν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Toyota Hybrid WRC 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό όμως που πρόκειται να δούμε το 2022 αποτελεί μία μεγάλη ανατροπή πάνω στην συγκεκριμένη προσέγγιση και την μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας από τους αγώνες στο δρόμο. Αντί λοιπόν μία τεχνολογία που εξελίχθηκε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό να αξιοποιηθεί στα επιβατικά αυτοκίνητα παραγωγής, θα συμβεί το ανάποδο. Και δεν είναι άλλη από την ιδιαίτερα επιτυχημένη υβριδική τεχνολογία που εισβάλει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η υβριδική τεχνολογία, που η Toyota πρωτοπαρουσίασε πριν από 25 χρόνια στα επιβατικά αυτοκίνητα με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Prius, από φέτος έχει ενσωματωθεί στα συστήματα κίνησης της κορυφαίας κατηγορίας αγωνιστικών αυτοκινήτων του WRC, τα rally1. Μία τεχνολογία που αγαπήθηκε και εκτιμήθηκε από περισσότερους από 20 εκατ. οδηγούς παγκοσμίως και πάνω από 20.000 στην Ελλάδα, και έχει κάνει την οδηγική τους καθημερινότητα καλύτερη και αποδοτικότερη. Μια τεχνολογία που έχει καταφέρει στην εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το περιβάλλον μας!

Toyota Hybrid WRC 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υβριδική τεχνολογία, που η Toyota έχει πλέον εξελίξει σε κορυφαίο επίπεδο και την έχει εκδημοκρατίσει για όλους, βρίσκεται ένα βήμα πριν τη νέα 5η γενιά του συστήματος κίνησης. Και θα δούμε την εφαρμογή της στα αγωνιστικά αυτοκίνητα rally 1 του WRC με στόχο την προώθηση μίας πολύ σημαντικής παγκόσμιας προτεραιότητας, αυτή της βιωσιμότητας.

Η εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία δεν επιτυγχάνει μόνο την αύξηση της συνολικής απόδοσης του κινητήτρα των αγωνιστικών της κατηγορίας rally1 στους 500 περίπου ίππους (θυμίζοντας τα θηριώδη σε ισχύ αγωνιστικά του Group B). Εισάγει μία νέα στρατηγική καθώς και νέες παραμέτρους στο στιλ οδήγησης κάθε οδηγού και την αντίστοιχη ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και την μετατροπή της σε ηλεκτρική ενέργεια, ώστε αυτή η πρόσθετη δύναμη του αγωνιστικού υβριδικού συστήματος κίνησης να είναι διαθέσιμη για τη μεγαλύτερη δυνατή χιλιομετρική απόσταση του εκάστοτε αγώνα.

Toyota Hybrid WRC 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμπειρία της Toyota στο κομμάτι της υβριδικής τεχνολογίας είναι δεδομένη και αναγνωρισμένη, που τεχνικοί τoυ δικτύου της Toyota Ελλάς έχουν κληθεί από την Οργανωτική Επιτροπή και τη FIA να εργαστούν για την ασφαλή και επιτυχή διεξαγωγή της διοργάνωσης, συμβάλλοντας με την εμπειρία τους και τις γνώσεις τους πάνω στα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ