Πόσα ηλεκτρικά, plug-in και υβριδικά ΙΧ έχουν πουληθεί στην Ελλάδα;

Peugeot Autoone Vitrual Walkthrough 1

Ποια είναι τα ποσοστά που καταλαμβάνει το κάθε καύσιμο στις πωλήσεις της τελευταίας 5ετίας.

To 2019 αποτέλεσε τη χρονιά σταθμό για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς ξεκίνησαν να καταγράφονται οι πρώτες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ από το καλοκαίρι του 2020 η εκκίνηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κυριολεκτικά έδωσε μια μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Από τότε μέχρι και σήμερα χιλιάδες Έλληνες έχουν επιλέξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους τα οποία πέραν του εξαιρετικά χαμηλού κόστους χρήσης προσδίδουν φορολογικά και άλλα οφέλη που δεν υπάρχουν στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου).

Ήδη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα βρίσκονται μία ανάσα πριν τις 10.000 μονάδες και όπως φαίνεται οι πωλήσεις τους καταγράφουν συνεχώς ανοδική τροχιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2019 είχαν πωληθεί μόλις 170 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 2020 οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 696 και τα επόμενα χρόνια οι ταξινομήσεις είχαν πλέον τετραψήφιους αριθμούς. Ειδικότερα το 2021 πωλήθηκαν 2.216 καινούρια ηλεκτρικά ΙΧ, το 2022 οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν σε 2.827 μονάδες ενώ στο πρώτο 7μηνο του 2023 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφουν άνοδο ρεκόρ καθώς έχουν ξεπεράσει τις 3.786 ταξινομήσεις! Συνολικά από το 2019 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε 9.785 μονάδες. Η περαιτέρω πορεία των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από την διατήρηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» καθώς σε διαφορετική περίπτωση όλες οι προσπάθειες ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να πέσουν στο κενό καθώς το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι υψηλό και χωρίς την επιδότηση γίνεται κυριολεκτικά ασύμφορη η απόκτησή τους…

Η εναλλακτική οδός

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει και τα διάσημα plug-in υβριδικά μοντέλα τα οποία διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες οι οποίες φορτίζουν και αυτόνομα από πρίζα πέραν του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Με αυτό τον τρόπο οι ιδιοκτήτες τους απολαμβάνουν την φθηνή ηλεκτροκίνηση για τουλάχιστον 60-100 χλμ. (φόρτιση σε wallbox ή οικιακή πρίζα) ενώ παράλληλα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τους παρέχει επίσης την αυτονομία αλλά και τη ευκολία ανεφοδιασμού σε πρατήριο υγρών καυσίμων. Παράλληλα οι φοροαπαλλαγές που προσδίδουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα στους εταιρικούς χρήστες βοήθησαν πολύ στην άνοδο των πωλήσεων.

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι το 2019 οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων ανέρχονταν σε μόλις 676 μονάδες ενώ αμέσως μετά την έναρξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» οι πωλήσεις πολλαπλασιάστηκαν και το 2020 ανήλθαν σε 1.495 ΙΧ, το 2021 σε 4.725 αυτοκίνητα, το 2022 σε 5.493 ενώ στο 7μηνο του 2023 οι πωλήσεις τους έχουν ανέλθει σε 4.305 μονάδες. Επίσης από το 2019 έως και σήμερα έχουν πωληθεί 16.694 plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φλερτάρει με την κορυφή

Τα υβριδικά μοντέλα αποτέλεσαν την πρώτη μορφή συνδυαστικής κίνησης από βενζίνη και ηλεκτρισμό. Οι ιδιοκτήτες τους απολαμβάνουν την ηλεκτροκίνηση με την απεριόριστη αυτονομία ωστόσο οι μπαταρίες φορτίζουν μόνο από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή μέσω του συστήματος πέδησης και δεν μπορούν οι συσσωρευτές να φορτιστούν από κάποια εξωτερική πρίζα.

Ωστόσο το χαμηλότερο κόστος απόκτησης των υβριδικών μοντέλων σε σχέση με τα plug-in υβριδικά μοντέλα τα έχουν κάνει πολύ δημοφιλή και μάλιστα η άνοδος που καταγράφουν οι πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια είναι κυριολεκτικά εντυπωσιακή!

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως το 2019 είχαν πωληθεί 6.623 υβριδικά αυτοκίνητα, το 2020 ο αριθμός τους διπλασιάστηκε σε 12.066 μονάδες, το 2021 είχαμε ακόμη έναν διπλασιασμό στις πωλήσεις τους καθώς ανήλθαν σε 23.476 ΙΧ και το 2022 καταγράφηκε νέο ρεκόρ με 28.957 ταξινομήσεις. Στο 7μηνο του 2023 οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων ανέρχεται σε 23.758 μονάδες ενώ από το 2019 έχουν διατεθεί σχεδόν 95.000 υβριδικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετη πορεία

Σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κατέχουν την μερίδα του λέοντος στο σύνολο των πωλήσεων ωστόσο το ποσοστό τους συνεχώς μειώνεται με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το 2019 οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ανέλθαν σε 106.645 μονάδες, το 2020 καταγράφηκε μια μεγάλη «βουτιά» με 68.722 πωλήσεις, το 2021 οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σε 71.166 μονάδες ενώ το 2022 επίσης καταγράφηκε μια μεγάλη πτώση με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 68.000 μονάδες. Στο 7μηνο του 2023 οι πωλήσεις ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης μόλις που πέρασαν τις 50.000 μονάδες ενώ από το 2019 οι συνολικές πωλήσεις τους ανήλθαν σε πάνω από 365.000 αυτοκίνητα.

Μερίδια αγοράς

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων από το 2019 έως και το 7μηνο του 2023 υπολογίζονται σε περίπου 500.000 μονάδες. Από αυτά το 74,9% (366.000) αφορούν σε μοντέλα ποιυ κινούνται με βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή φυσικό αέριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 19,5% (95.000) αφορούν σε υβριδικά μοντέλα, το 3,5% (17.000) αφορούν σε plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και το 2,1% (9.800) αφορούν σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ