Ποιες εταιρείες έχουν βάλει τέλος στο diesel;

No diesel

Οι ολοένα και πιο αυστηρές νόρμες ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν οδηγήσει πολλούς κατασκευαστές στο να βάλουν τέλος στο diesel, σταματώντας εντελώς τη διάθεσή τους στα μοντέλα τους.

Βρισκόμαστε άλλωστε σε μια νέα εποχή, κατά την οποία η αυτοκίνηση αλλάζει και στρέφεται σταδιακά προς τον ηλεκτρισμό ως το κύριο «καύσιμο» των δημιουργημάτων της. Και, σε αυτή τη μετάβαση, το diesel, ο πιο παραδοσιακός τρόπος κίνησης των οχημάτων, μειώνει συνεχώς τις προσφερόμενες επιλογές του, δείχνοντας ότι σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα αποτελέσει παρελθόν για τις μετακινήσεις μας.

Οι λόγοι για αυτό πρέπει να αναζητηθούν φυσικά στις αυστηρές νόρμες ρύπων από τα οχήματα που θεσπίζει συνεχώς η Ευρωπαϊκή Ένωση και που έχουν στόχο ακόμη και να φέρουν στο μηδέν (βλέπε ηλεκτροκίνηση) τις εκπομπές των ρύπων στο μέλλον για τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, στοχεύοντας σε μια ατμόσφαιρα καθαρή με πολλά και άμεσα οφέλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
diesel

Οι κινητήρες diesel, που συνόδεψαν την αυτοκίνηση σχεδόν από το ξεκίνημά της, εκπέμπουν αυξημένους βλαβερούς ρύπους (οξείδια του αζώτου, μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια πετρελαίου) και δεν είναι σε θέση να βρεθούν μέσα στα όρια ρύπων που μειώνει και θα μειώνει συνεχώς η Ε.Ε., οδηγώντας έτσι πολλούς κατασκευαστές στο να μειώσουν τις επιλογές τους ή και να βάλουν εντελώς τέλος στη διάθεσή τους στη γκάμα των μοντέλων της.

Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, η Toyota είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που δεν προσφέρει diesel μοτέρ στη γκάμα της, αφού άλλωστε η τεχνογνωσία της στα υβριδικά αυτοκίνητα και οι πολλές προσφερόμενες hybrid εκδόσεις της, είναι σε θέση να προσφέρουν οικονομία αντίστοιχη με το diesel, αλλά και καλύτερη απόδοση. Μοναδικές αυτή τη στιγμή diesel προσφερόμενες εκδόσεις στη γκάμα είναι αυτές του κορυφαίου off road Land Cruiser (θα σταματήσει σύντομα το μοντέλο και το νέο δεν θα έρθει Ευρώπη), αλλά και του pick-up, Toyota Hilux.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris

Στον Όμιλο Volkswagen το 2021 είναι η χρονιά κατά την οποία σταμάτησαν από όλη της γκάμα των εταιρειών του οι τελευταίες εναπομείνασες εκδόσεις diesel με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι πετρελαιοκίνητες επιλογές να αφορούν μόνο σε 2λιτρα μοτέρ. To γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα περισσότερα από τα μικρά μοντέλα των Volkswagen, Audi, Skoda και SEAT να μην προσφέρονται ως diesel.

Ακολουθώντας σχεδόν τον ίδιο δρόμο με τη Volkswagen, ο Όμιλος Hyundai-Kia δεν προσφέρει και αυτός diesel μοτέρ στα μικρά –και πιο δημοφιλή– αυτοκίνητά του, με εξαίρεση μόνο το Hyundai Kona. H Suzuki από την πλευρά της, έχει ακολουθήσει μια ακόμη πιο «αυστηρή» πολιτική και έχει σταματήσει εντελώς το diesel εδώ και αρκετό καιρό, στρεφόμενη προς τις mild-hybrid εκδόσεις των μοντέλων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση της Nissan, που πλέον με το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Qashqai που είναι μόνο βενζινοκίνητο, επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να μην έχει diesel μοτέρ στη γκάμα της, αφού αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν μόνο στο μεγαλύτερο X-Trail και στο pick-up Navara.

Χωρίς diesel μοτέρ στη γκάμα της έχει μείνει και η Honda, η οποία έχει στραφεί και αυτή προς τα υβριδικά οχήματα, ενώ αντίστοιχο δρόμο έχει ακολουθήσει και η Mitsubishi, εκτός βέβαια από το pick-up L200.

Fiat Panda
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο Όμιλο Fiat το diesel μειώνει συνεχώς την παρουσία του, αφού από την περσινή χρονιά στα μικρότερα μοντέλα (Panda, 500) έδωσε τη θέση του στις mild-hybrid εκδόσεις τους, χωρίς βέβαια να αφήνουμε στην άκρη και το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού 500, ενώ και στα μεγαλύτερα –με εξαίρεση το Fiat Tipo– ο 1,6 Multijet ακολουθεί πλέον λίγες εκδόσεις των Fiat 500X, Jeep Renegade και Compass. Από εκεί και πάνω, το Wrangler δεν έχει diesel, έχουν όμως οι δύο μεσαίες Alfa Romeo Giulia και Stelvio, καθώς και το pick-up Gladiator.

XC40

H Volvo από την πλευρά της είναι μια πρωτοπόρος μάρκα που έχει δηλώσει εμφατικά ότι θα οδηγήσει τις εξελίξεις της ηλεκτροκίνησης και έτσι, σε ό,τι αφορά στο diesel, αυτό δεν υπάρχει πλέον στις επιλογές του XC40 και των νέων S60/V60 έναντι των αποδοτικών plug-in hybrid εκδόσεων, διατηρώντας το μόνο ως mild hybrid στα XC60, XC90 και S90.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλη μια εταιρεία η οποία το 2021 δεν προσφέρει καμία diesel έκδοση στη γκάμα της είναι η Mazda, που έχει στραφεί προς τους κινητήρες βενζίνης με αποκορύφωμα βέβαια το καινοτόμο SkyActiv-X μηχανικό σύνολο. H ιαπωνική φίρμα ακολουθεί και το δρόμο της ηλεκτροκίνησης λανσάροντας το MX-30.

Lexus UX

Στη MINI, το ανανεωμένο Mini δεν έχει diesel, η smart από την πλευρά της είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρική, η Lexus ακολουθεί τα βήματα της Toyota και δίνει έμφαση στα υβριδικά σύνολα, ενώ και η Subaru εδώ και μια 3ετία δεν προσφέρει diesel.

Τέλος, η Porsche από τα τέλη του 2018 δεν έχει και αυτή καμία έκδοση diesel στη γκάμα της, ενώ φυσικά η πρόσφατη είσοδος της Tesla στην Ελλάδα στις αρχές της χρονιάς, σηματοδότησε και το λανσάρισμα μια νέας μάρκας αμιγώς ηλεκτρικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 208

Ως προς το ποιες εταιρείες συνεχίζουν να προσφέρουν diesel μοντέλα στη γκάμα τους, όλος ο Όμιλος PSA με τα κορυφαία brand του Peugeot, Citroen, Opel και DS, δίνει τη δυνατότητα επιλογής μοτέρ βενζίνης, diesel και ηλεκτρικού στα πιο δημοφιλή μοντέλα του, με πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις.

Dacia Duster

Νέες diesel αφίξεις το 2021 είχαμε και στη Renault, που επανέφερε το diesel στο Clio θέλοντας να ανταποκριθεί στα «θέλω» του κοινού της κατηγορίας, αλλά και στη Ford, που προσφέρει το δημοφιλές Puma με νέα diesel έκδοση. Η Dacia από την πλευρά της, συνεχίζει να «γράφει» πολύ καλά νούμερα πωλήσεων με την diesel έκδοση του Duster, ενώ φυσικά, πολλές diesel επιλογές διαθέτουν στη γκάμα τους και οι Audi, BMW και Mercedes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ναι» στο diesel συνεχίζουν να λένε και οι Jaguar και Land Rover, παρότι και εδώ υπάρχει μια υπέρ-πλήρη γκάμα επιλογών βενζίνης, καθώς και νέων plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ