Με αυτό τον τρόπο η βενζίνη και το diesel δεν θα πεθάνουν

synthetic fuels sinthetika kausima

Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν το ελιξήριο ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους κινητήρες βενζίνης και diesel, μετά και την επίσημη πρόταση της Κομισιόν για στροφή προς συστήματα κίνησης που δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον και θα εξυπηρετούν τον στόχο για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.

Η κατεξοχήν λύση που έχει υιοθετηθεί από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων είναι η στροφή προς την ηλεκτρική κινητικότητα, χωρίς ωστόσο να απουσιάζουν και οι αντιδράσεις.

Δεδομένου ότι δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν πως η μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και τη ριζική αναδιαμόρφωση του αυτοκινητικού τοπίου συνιστά μια χρονοβόρα διαδικασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και επομένως προκρίνουν την καθιέρωση ενός μεταβατικού σταδίου, στο πλαίσιο του οποίου τα θερμικά μοτέρ θα συνεχίσουν να υπάρχουν, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον.

Η λύση, λοιπόν, που προβάλλει ως ένα -παροδικό- ελιξήριο ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι τα συνθετικά καύσιμα.

synthetic fuels sinthetika kausima

Για την αποφυγή παρερμηνειών, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα συνθετικά καύσιμα, όπως και τα συμβατικά, συνεχίζουν να εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου προκειμένου να απελευθερώσουν την ενέργειά τους κατά τη διαδικασία καύσης.

Αυτό, ωστόσο, που τα καθιστά φιλικότερα προς το περιβάλλον είναι η διαδικασία παραγωγής τους. Εν αντιθέσει με τα ορυκτά καύσιμα, κατά την παρασκευή τους, τα συνθετικά δεσμεύουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από την ατμόσφαιρα και κατασκευάζονται αποκλειστικά με τη βοήθεια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).

Σε πρώτο στάδιο, μέσω της ηλεκτρόλυσης του νερού παράγεται υδρογόνο (H2). Σε αυτό στη συνέχεια θα προστεθεί διοξείδιο του άνθρακα (CO2) το οποίο έχει δεσμευτεί είτε από τον αέρα είτε μέσω χημικών διεργασιών. Τέλος, το CO2 και το H2 “παντρεύονται” ώστε να παραχθεί συνθετικό καύσιμο (e-fuel), όπως συνθετική βενζίνη, συνθετικό πετρέλαιο ή και συνθετική κηροζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
synthetic fuels sinthetika kausima

Το γεγονός ότι συνιστούν συνθετικά καύσιμα σημαίνει ότι δεν υπάρχουν υποπροϊόντα από την καύση τους, άρα είναι σημαντικά καθαρότερα, με τις εκπομπές CO2 να είναι έως και 90% λιγότερες, συγκριτικά με τα ορυκτά.

Ένα ακόμα μεγάλα ατού τους είναι ότι μπορούν να διανεμηθούν από το υπάρχον δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμου και κατά συνέπεια δεν απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις στις εν λόγω υποδομές.

Η παραγωγή των e-fuels, ωστόσο, βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και αναπτυξιακή φάση, ενώ θεωρείται ως μια πολύπλοκη και δαπανηρή διαδικασία που υπόκειται στις συνεχείς διακυμάνσεις της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Porsche, πάντως, επενδύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία και ευελπιστεί πως θα καταφέρει να ρίξει το κόστος σε κάτω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο (προ φόρων), έως το 2026, ενώ ζητά φοροελαφρύνσεις λόγω της φιλικότητας των συνθετικών καυσίμων προς το περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, τέλος, με τη γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών μοντέλων, τα καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης και ως εκ τούτου δεν χρειάζονται μετατροπές.

diesel engine

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ