H Renault επαναστατεί. Δύο αστικοί θρύλοι επιστρέφουν στη ζωή

Renault 5 Prototype

Ήταν Ιούλιος του 1961 όταν στη γραμμή παραγωγής της Renault περνούσε ένα αμήχανο σχεδιαστικά τετράτροχο με ταπεινές προδιαγραφές αλλά θαρραλέα ψυχή που του επέτρεπε να φέρνει εις πέρας ακόμα και την πιο απαιτητική αποστολή.

Το Renault 4, με τον τερακύλινδρο κινητήρα των 747 κ.εκ. και των 32 ίππων αποτελούσε το αντίπαλο δέος του Citroen 2CV ή αν προτιμάτε τη γαλλική διατύπωση του «αυτοκίνητο του λαού», η οποία έμελλε να διατηρηθεί στη ζωή για περισσότερα από 30 χρόνια γράφοντας τη δική της χρυσή σελίδα στην ιστορία της Renault.

Βλέπετε, το πολυδιάστατο και πολυτάλαντο R4 -γνωστό και ως 4L- κατάφερε να επιβιώσει και του εσωτερικού ανταγωνισμού, καθώς ούτε η παρουσία του Renault 5 στην γκάμα των Γάλλων στάθηκε ικανή να το θέσει εκτός πλάνων. Τουναντίον, οι δύο αστικοί… μύθοι της Renault ακολούθησαν μια κοινή πορεία δύο δεκαετιών, πριν γνωρίσουν το σκληρό πρόσωπο της μοίρας και βρεθούν παγιδευμένα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Renault είχε βρει στα Clio και Twingo τις απαντήσεις που αναζητούσε στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και επί της ουσίας χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν τρεις δεκαετίες ώστε το Renault 5 και το εμβληματικό «Quatrelle» να αποκτήσουν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.

Το περίφημο «Renaulution» είναι εκείνο που σηματοδότησε, πριν από μερικούς μήνες, την προϊοντική επανάσταση των Γάλλων και την επιστροφή στην κεντρική σκηνή των retro style Renault 5 και 4L.

Στην πρώτη περίπτωση, εκείνη του R5, δεν στάθηκαν ιδιαίτερα φειδωλοί, αποκαλύπτοντας το σχεδιαστικό πρωτότυπο πάνω στο οποίο πρόκειται να βασιστεί η έκδοση παραγωγής.

Το Renault 5 επιστρέφει ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, ως μια σχεδιαστική σπουδή, η  οποία αποτίνει φόρο τιμής σε έναν τετράτροχο θρύλο μια άλλης εποχής. Οι επιβεβαιωμένες πληροφορίες σχετικά με την έκδοση παραγωγής του σύγχρονου R5 είναι λιγοστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κρατείστε, λοιπόν, ότι πρόκειται να αποτελέσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση, η οποία το 2022-2023, όταν θα περάσει δηλαδή στη γραμμή παραγωγής, θα πλαισιώσει τόσο το Zoe όσο και το Clio.

Ωστόσο, η Renault δεν θα αρκεστεί μόνον στη αναβίωση του R5, επαναφέροντας στη ζωή μια ακόμα εμβληματική φιγούρα από το ένδοξο παρελθόν της. Το 4L διατηρεί ίσες πιθανότητες να φτάσει έως τη γραμμή παραγωγής επιχειρώντας να εξαργυρώσει και πάλι τα φυσικά πλεονεκτήματα που θα του εξασφαλίζουν η ημίψηλη αρχιτεκτονική και η πρωτόλεια εξοπλιστική λογική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα μικρό και προσιτό ηλεκτρικό crossover για όλες τις δουλειές, πλην εκείνων που απαιτούν μια πιο σοφιστικέ προσέγγιση και λεπτότερους χειρισμούς κατά τη διαμόρφωση ενός οδηγοκεντρικού χαρακτήρα.

Κάπως έτσι η σκυτάλη θα  περνά από τη σύγχρονη εκδοχή του 4L σε εκείνη του R5, κάπως έτσι θα δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος ώστε και οι δύο προτάσεις να χωρέσουν στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της Renault, η οποία τα αμέσως επόμενα χρόνια πρόκειται να αποκτήσει έναν σεβαστό αριθμό αυτοκινήτων

Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ονειρεύονται ακόμα και τη δημιουργία εκδόσεων που θα φέρουν τα διακριτικά «Τurbo», έστω κι αν οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζονται θα απέχουν σχεδόν μισό αιώνα από την άγουρη εποχή της υπερτροφοδότησης και δεν θα καταναλώνουν τίποτα περισσότερο αλλά και τίποτα λιγότερο από τις περισπούδαστες kWh.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ