Η μεγάλη απόβαση των Κινέζων στην Ευρώπη – Όλες οι μάρκες και τα μοντέλα που έρχονται

Voyah Free

Έχοντας εξελίξει στο έπακρο τις τεχνολογίες γύρω από την αυτοκίνηση και όντας ήδη πρωτοπόροι στην ηλεκτροκίνηση, οι Κινέζοι πραγματοποιούν μαζικά πλέον την είσοδό τους στην Ευρώπη.

Το προσπάθησαν πολλές φορές την τελευταία 20ετία, όμως για πολλούς λόγους που είχαν να κάνουν κυρίως με θέματα ποιότητας και ασφάλειας, οι κινέζικες μάρκες δεν κατάφεραν να στεριώσουν στην ήπειρό μας.

Πλέον και όπως φαίνεται, έχοντας καταφέρει να λύσουν αυτά τα ζητήματα, οι Κινέζικες μάρκες έχουν ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα να έρχονται μαζικά πλέον στην Ευρώπη και ήδη προσφέρουν τα μοντέλα τους σε μια σειρά από χώρες όπως στους «ευαίσθητους» περιβαλλοντικά Σκανδιναβούς ή ακόμη και στους μαζικούς, Βρετανούς, Γάλλους και Ισπανούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με κύριο πλεονέκτημά τους τα άλματα που έχουν κάνει στην ηλεκτροκίνηση, τα κινέζικα μοντέλα νέας γενιάς δείχνουν ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα και ακόμη και να απειλήσουν σε πωλήσεις πολλούς από τους κατεστημένους στην Ευρώπη κατασκευαστές.

Παρακάτω παρουσιάζουμε πλήρως όλες τις νέες κινέζικες μάρκες και μοντέλα που βρίσκονται ήδη ή έρχονται στην Ευρώπη, σε μια περίοδο ιδιαίτερα αυξημένης νέας δραστηριότητας

Aiways

Aiways U5

Όπως και πολλές από τις εταιρείες που θα ακολουθήσουν παρακάτω, έτσι και η Aiways είναι μια από τις νέες κινέζικες μάρκες, που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα και ξεκίνησε το 2017. Στην Ευρώπη πουλά ήδη το ηλεκτρικό SUV Aiways U5, που κατατάσσεται στη μεσαία κατηγορία (μήκος: 4,58 μέτρα) και έχει σχετικά προσιτή τιμή (39.000 ευρώ). Μέσα στο 2022 θα έρθει και το δεύτερο μοντέλο της, το coupe SUV Aiways U6, το οποίο θα έχει αυτονομία από 400 έως και 520 χιλιόμετρα, με ηλεκτρικό μοτέρ 215 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

BYD

BYD Tang

Η BYD είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πρωτοπόρος στην κατασκευή μπαταριών (από το 1995). Από το 2003 κατασκευάζει αυτοκίνητα, ενώ παράγει και λεωφορεία και φορτηγά (τα λεωφορεία της BYD προσφέρονται και στην Ελλάδα). Στην Ευρώπη η BYD λανσάρει αυτή την περίοδο στη Νορβηγία το νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV Tang των 4,87 μέτρων, που έχει 4Χ2 και 4Χ4 εκδόσεις. Το δεύτερο μοντέλο που θα φέρει η BYD στην Ευρώπη θα είναι ένα μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν, το Han.

Byton

Byton M-Byte
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ακόμη νέα κινέζικη μάρκα, η Byton δημιουργήθηκε το 2017 από πρώην εργαζομένους της BMW και της Nissan, ενώ ανήκει σε έναν γίγαντα της τεχνολογίας στην Κίνα, την Tencent Holding. H Byton διαθέτει ήδη γραφεία σχεδίασης στο Μόναχο της Γερμανίας και στην Ευρώπη προσφέρει το M-Byte SUV με μεγάλη μπαταρία 105 kWh και πάνω από 500 χλμ. αυτονομίας, ενώ αναμένεται να φέρει και το ηλεκτρικό σεντάν K-Byte, που προς το παρόν υπάρχει μόνο ως πρωτότυπο.

Dongfeng

Dongfend E70

Η Dongfeng είναι μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία προσπαθεί να φέρει στην Ευρώπη το E70, ένα 4πορτο ηλεκτρικό σεντάν και μάλιστα, πριν από περίπου 2 χρόνια ένα τέτοιο αυτοκίνητο ταξινομήθηκε και στην Ελλάδα. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι εισαγωγές του δεν θα προχωρήσουν, αλλά αντίθετα και όπως θα δείτε στη συνέχεια, η Dongfeng λανσάρει στην Ευρώπη τις μάρκες Seres και Voyah που της ανήκουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Honqqi

Hongqi e-HS9

Η Hongqi είναι μια ιστορική κινέζικη μάρκα, η παλαιότερη της αχανούς χώρας της Ασίας, η οποία ήταν υπεύθυνη για τα πιο πολυτελή μοντέλα των ανώτερων μελών του Κομουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Ανήκει στο Group της FAW και στην Ευρώπη ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο από τη Νορβηγία, όπου προσφέρει το ηλεκτρικό SUV-λιμουζίνα της e-HS9, που έχει μήκος 5,2 μέτρα και κοστίζει 60.000 ευρώ. Η Hongqi σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την Ολλανδία να αναμένεται να ακολουθεί.

Lynk & Co

Lynk 01
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Lynk & Co ανήκει στον κολοσσό της Geely και δημιουργήθηκε το 2016 ώστε να προσφέρει πολυτελή και δυναμικά αυτοκίνητα. Με έδρα τη Σουηδία, διαθέτει στην Ευρώπη το Lynk & Co 01, ένα μεγάλο plug-in υβριδικό SUV με μοτέρ 262 ίππων, που έχει ως πλεονέκτημα ότι προσφέρεται σε καλή τιμή και είναι πλήρως εξοπλισμένο. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το εάν θα λανσάρει και το μικρότερο SUV της, το Lynk & Co 02, στην ήπειρό μας.

Maxus

Maxus EV

H Maxus δημιουργήθηκε το 2011 και ανήκει στο μεγάλο κινέζικο Group της SAIC. Κατασκευάζει αποκλειστικά επαγγελματικά αυτοκίνητα (ελαφρά επαγγελματικά), τα οποία χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή τους, έχοντας κατά περίπτωση πάνω από 300 χλμ. αυτονομίας. Στη χώρα μας η Maxus αντιπροσωπεύεται από τη γνωστή εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

MG

MG ZS

Η ιστορική βρετανική MG εξαγοράστηκε το 2007 από τη SAIC και τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει να προσφέρει στην Ευρώπη μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων. Τα αυτοκίνητά της κατασκευάζονται σε Κίνα, Μεγ. Βρετανία και Ταϋλάνδη, με τις τιμές τους να είναι αρκετά καλές και σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές να είναι από τα φθηνότερα που μπορεί κανείς να αποκτήσει. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά SUV MG ZS και Marvel R, το plug-in υβριδικό MG EHS και το ηλεκτρικό στέισον MG5.

Nio

Nio ET5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ακόμη ιδιαίτερα δραστήρια κινέζικη μάρκα το τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη είναι η περίφημη Nio, μια start-up που δημιουργήθηκε το 2014 και η οποία φημίζεται μεταξύ άλλων και για το διευρυμένο δίκτυο των 800 σταθμών στην Κίνα, όπου οι πελάτες μπορούν να αλλάξουν την μπαταρία του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου αντί να τη φορτίσουν. Στην Ευρώπη, η Nio έχει πάρει ήδη πιστοποιήσεις για να εγκαταστήσει ένα δικό της δίκτυο φορτιστών. Άλλωστε η εταιρεία προσφέρει ήδη το μεγάλο ηλεκτρικό SUV ES8 στη Νορβηγία και σε άλλες χώρες, ενώ ετοιμάζεται να φέρει και άλλα μοντέλα, μεταξύ των οποίων το εντυπωσιακό μεγάλο σεντάν Nio ET5, που θα έρθει στην Ευρώπη το 2023.

Ora

Ora Cat

Η Ora δημιουργήθηκε από τη γνωστή στην ήπειρό μας κινέζικη Great Wall και έγινε γνωστή όταν το περασμένο φθινόπωρο παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το περίφημο Ora Cat, έναν ηλεκτρικό μοντέλο που μοιάζει σαν εξέλιξη του Volkswagen Beetle. Το αυτοκίνητο διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ 163 ίππων και έχει αυτονομία με μια φόρτιση ανάμεσα στα 300 με 400 χλμ. Στην Ευρώπη, η Ora θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του Cat στη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία, έχοντας ως στόχο να το προσφέρει σε τιμή κάτω από τα 30.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Seres

Seres SF 5

Η Seres όπως είπαμε είναι μια νεότερη μάρκα της Dongfeng, που δημιουργήθηκε μάλιστα το 2016 στη Σίλικον Βάλεϊ των Η.Π.Α. μεταξύ άλλων και από τον συνιδρυτή της Tesla, Martin Eberhard. Προσφέρει σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης το ηλεκτρικό SUV Seres 3 και ετοιμάζεται να διαθέτει στα τέλη της χρονιάς και το Seres 5, με 500 χλμ. αυτονομίας και ισχύ 347 ίππων. Το Seres 5 θα έρθει και ως plug-in υβριδικό.

Voyah

Voyah Free
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H δεύτερη μάρκα της κινέζικης Dongfeng που ξεκινά τη διάθεσή της στην Ευρώπη μέσω της Νορβηγίας, είναι η Voyah. Δημιουργήθηκε μόλις την περσινή χρονιά και θα προσφέρει από το καλοκαίρι το Free, ένα ηλεκτρικό μεγάλο SUV 4,9 μέτρων. Το αυτοκίνητο θα έχει μια δικίνητη και μια τετρακίνητη έκδοση, η πρώτη με 345 και η δεύτερη με 680 ίππους.

Wey

Wey Coffee 01

Όπως και η Ora, έτσι και η Wey που ανήκει στο κινέζικο Group της Great Wall, έκανε την πρώτη παρουσία της στην Ευρώπη το περασμένο Φθινόπωρο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Η Wey δημιουργήθηκε το 2016 και διαθέτει στην αγορά της Γερμανίας το Coffee 01, ένα μεγάλο SUV 4,87 μέτρων. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί για την κίνησή του ένα plug-in υβριδικό σύστημα με ισχύ 467 μέτρων, το οποίο προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,0 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Xpeng

Xpeng P7

Η Xpeng είναι μια από τις πιο δραστήριες κινέζικες μάρκες των τελευταίων ετών. Ιδρύθηκε το 2014 και ήδη έχει ανοίξει δύο εμπορίες πώλησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μια στη Στοκχόλμη της Σουηδίας και μια στη Χάγη της Ολλανδίας, εκεί όπου πουλά το SUV G3 και τα δύο της σεντάν, P5 και P7. Όλα τα μοντέλα της είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στην Κίνα η Xpeng ήδη θεωρείται επιτυχημένη κλείνοντας το 2021 με σχεδόν 100.000 πωλήσεις. Η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτυχθεί περαιτέρω στην Ευρώπη, έχοντας ανακοινώσει ήδη ότι θα μπει και στη Γερμανία και τη Νορβηγία, ενώ είναι δεδομένο ότι θα τη δούμε και σε άλλες χώρες.

Zeekr

Zeekr 01
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλη μια καινούργια κινέζικη μάρκα είναι η Zeekr, η οποία δημιουργήθηκε το 2021. Ανήκει στο Group της Geely και στην Κίνα πήρε αρκετή δημοσιότητα στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, όταν και παρέδωσε 6.000 μονάδες του νέου της ηλεκτρικού σεντάν Zeekr 001. Το αυτοκίνητο αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη το 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ