Peugeot Station Wagon: Από το 203 Family του 1949 μέχρι το νέο 308 SW

Peugeot 308 SW

Τις τελευταίες επτά δεκαετίες η Peugeot παραμένει πιστή σε μια σχεδιαστική σιλουέτα που με την ευρυχωρία της εξακολουθεί να έλκει τους οικογενειάρχες - και όχι μόνο: την διαχρονικά αγαπημένη σιλουέτα ενός station wagon.

Η ιστορία πάει πίσω στο 1949: στην παρουσίαση του 203, του πρώτου «estate» αυτοκίνητου της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το αμάξωμα wagon ακόμα δεν είχε κάνει την εμφάνισή του, κι έτσι η απόφαση να βγάλει στην αγορά το 203 εμπεριείχε ένα σημαντικό ρίσκο.

Όμως, η Peugeot θεωρούσε το 203 ένα αρκετά καλό αυτοκίνητο. Και όντως, οι ενδείξεις περί ενδιαφέροντος των αγοραστών τα πρώτα χρόνια ήταν αρκετά ενθαρρυντικές, με αποτέλεσμα οι Γάλλοι να αποφασίσσουν το 1956 να βγάλουν Station Wagon έκδοση και για το 403 - και μάλιστα σε δύο παραλλαγές: μία οικογενειακή και μία επαγγελματική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, ενώ το μεγαλύτερο 403 αντικαταστάθηκε σχετικά σύντομα -το 1962- από το 404 Station Wagon, το 203 χρειάστηκε να περιμένει μέχρι το 1965 για την έλευση του διαδόχου του.

Οι επόμενες δεκαετίες θα έφερναν μια πλειάδα από estate Peugeot: στα 1970s εμφανίστηκαν τα 304 και 504, την επόμενη δεκαετία τα 305, 505 και 405, ενώ η τελευταία του αιώνα έφερε τα 306 και 506 Station Wagon.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα Peugeot 206 SW και 307 SW, που ακολούθησαν τη δεκαετία του 2000, υιοθετούαν τις νέες ιδέες και καινοτομίες της γαλλικής εταιρείας την κατηγορία: το πρώτο θα έφερνε την estate σιλουέτα σε ένα μικρό αμάξωμα πόλης, ενώ το δεύτερο θα υιοθετούσε στοιχεία πρακτικότητας από τα μεγαλύτερα πολυχρηστικά MPV.

Και η ιστορία συνεχίστηκε την περασμένη δεκαετία, με τις SW εκδόσεις του πρώτου Peugeot 308, με το 407, αλλά και με την πρώτη και έπειτα με τη δεύτερη γενιά του 508. Και η εταιρεία του Sochaux, σε μια εποχή που σαρώνουν τα πάντα στο διάβα τους τα SUV και Crossovers, δείχνει τη συνεχιζόμενη πίστη της σε μία από τις πλέον αγαπημένες σιλουέτες της αυτοκίνησης.

Αρκεί κανείς να δει τη σχεδιαστική λεπτομέρεια, την ευρυχωρία και όλη την τεχνολογία που συνοδεύει τη φετινή έλευση του νέου 308 Station Wagon: ο χώρος αποσκευών του προσφέρει 608 λίτρα, τα οποία μπορούν να αυξηθούν μέχρι τα 1.634 lt με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πίσω σειρά αποτελείται από τρία αναδιπλούμενα καθίσματα (40-20-40) και η διαδικασία αναδίπλωσής τους είναι αρκετά πρακτική, δεδομένου ότι μπορεί να γίνει μέσα από το χώρο αποσκευών με ειδικό κουμπί. Επίσης, το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ διαθέτει δύο πατώματα για καλύτερη χωροταξία, και η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη.

Η γενναία αύξηση του χώρου επιβατών και αποσκευών οφείλεται στην αύξηση του μήκους στα 4,64 μέτρα και του μεταξονίου της έκδοσης SW, σε σχέση με το νέο 308 Hatchback. Ειδικά για τους πίσω επιβάτες, ο χώρος των ποδιών έχει αυξηθεί κατά 12,9 εκατοστά.

Κι όλο αυτό επιτυγχάνεται χωρίς το 308 SW να απολέσει ίχνος από τον σχεδιαστικό δυναμισμό του hatchback - χάρη την ιδιαίτερη κλίση της εμπρός κολώνας, αλλά και στη μείωση του ύψους κατά 20 mm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Όπως και στην έκδοση hatchback, το εσωτερικό φέρει το εντυπωσιακό i-Cockpit της Peugeot που περιλαμβάνει την κεντρική υψηλής ανάλυσης οθόνη 10'' (με το i-Connect Advanced, που προσομοιώνει το περιβάλλον ενός smartphone), αλλά και με την τριδιάστατη οθόνη 10 ιντσών του πίνακα οργάνων, πίσω από το νέο και θερμαινόμενο τιμόνι

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Peugeot 308 SW, που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), με την έλευσή του τη νέα χρονιά θα διαθέτει μαζί με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, και με δύο plug-in υβριδικές, τις Hybrid 180 e-EAT8 και Hybrid 225 e-EAT8.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ