O εφιάλτης των οδηγών: Ποια πόλη έχει την περισσότερη κίνηση στον κόσμο;

Paris Traffic

Οι καραντίνες, η τηλεργασία, οι περιορισμός των κοινωνικών συναιθροίσεων και όλες οι άλλες παράμετροι της πανδημίας του κορονοϊού είχαν σημαντική επίδραση το 2021 στις κυκλοφορίακές συνθήκες των πόλεων.

Η παγκόσμια κυκλοφορία των αυτοκινήτων βρέθηκε στο επίκεντρο της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία συστημάτων πλοήγησης TomTom, και το συμπέρασμα ήταν ότι οι συνθήκες που επέλαβε η πανδημία του covid19 άλλαξαν σημαντικά τα δεδομένα μιας από τις σπουδαιότερες παραμέτρους που καθορίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων στις μεγαλουπόλεις ανά των κόσμο, αλλά και της μόλυνσης του περιβάλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την έρευνα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση μειώθηκε κατά 10 τοις εκατό σε σχέση με το 2019 -μιας και το 2020, επίσης λόγω της πανδημίας, δεν μπορεί να θεωρηθεί μέτρο σύγκρισης- χάρη στις πρωτοβουλίες τηλεργασίας ή στα πιο ελαστικά ωράρια εργασίας των υπαλλήλων που απαιτούνταν η φυσική παρουσία στο χώρο της δουλειάς τους.

Τα δύο αυτά μέτρα μετέβαλλαν σε ποσοστό 40% τις ώρες αιχμής κατά μέσο όρο σε 404 πόλεις συνολικά 58 χωρών ανά τον κόσμο, που μελέτησε η έρευνα. Ενδιαφέρον, παράλληλα, έχει το στοιχείο ότι σε όλο τον κόσμο η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς το 2021 μειώθηκε, υπό το φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας.

Η Κωνσταντινούπολη ήταν η πόλη με τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση το 2021
Η Κωνσταντινούπολη ήταν η πόλη με τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση το 2021

Το 2021 η πόλη με την εντονότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόσμο ήταν η Κωνσταντινούπολη, και την ακολούθησε η Μόσχα και το Κίεβο. Το Παρίσι, αντίθετα, όπου εφαρμόστηκαν ίσως αυστηρότερα μέτρα, βρέθηκε μόλις στην 37η θέση της λίστας. Από τις 50 μεγαλουπόλεις της Ευρώπης που μελετήθηκαν στην έρευνα, στις 48 η κίνηση μειώθηκε σε σχέση με το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Graz της Αυστρίας, η έρευνα της TomTom επικεντρώθηκε και στις περιβαλλοντικές συνέπειες των νέων κυκλοφοριακών δεδομένων τον καιρό της πανδημίας, στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Για το σκοπό αυτό μελέτησε την πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Γαλλίας, την Ile-de-France στο κέντρο του Παρισιού. Εκεί βρίσκονται 3,5 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων το 71,5% είναι diesel, στους πλέον πολυσύχναστους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας. Όπως διαπίστωσε η έρευνα, η οδική κυκλοφορία στην περιοχή αυτή το 2021 παρήγαγε 13,8 μεγατόνους CO2, εκ των οποίων ποσοστό 13,4% βγήκε από τα οχήματα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Στα συμπεράσματά της, η TomTom αναφέρει ότι χρειάζονται 11.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα δάσους για να απορροφήσουν το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει σε ένα χρόνο η περιοχή Ile-de-France, και ότι αύξηση κατά μόλις 1% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 143.000 τόνους το χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατ' αντιστοιχία, η επιβολή της χωρικής ζώνης χαμηλών ρύπων (Low Emissions Zone) μπορεί να μειώσει τις εκπομπές μικροσωματιδίων από τα αυτοκίνητα στην Ile-de-France κατά 35%. Προς το παρόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Παρίσι δεν ξεπερνούν το 4 τοις εκατό.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ