10 μεγάλοι μύθοι για το αυτοκίνητο που πρέπει να ξεχάσεις

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια, κάτι που εν πολλοίς ισχύει και στον μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης, όπου έχουν επικρατήσει λιγότερο ή περισσότερο γνωστοί μύθοι.

Το να μην γνωρίζεις είναι προφανώς καλύτερο από το να… θεωρείς ότι γνωρίζεις, εγκαταλείποντας κάθε προσπάθεια να εμπλουτίσεις τις γνώσεις πάνω σε ένα αντικείμενο. Ο ούτως ή άλλως πολυδιάστατος κόσμος του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, προσφέροντας γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη θεωριών και πεποιθήσεωνπου ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Εμείς συγκεντρώσαμε τις 10 μεγαλύτερες… παρανοήσεις που σχετίζονται είτε με την ιστορία του αυτοκινήτου είτε με τη χρήση του.

1. Βάζοντας «νεκρά» μειώνω την κατανάλωση καυσίμου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους σχετικά με το αυτοκίνητο είναι πως με την επιλογή της νεκράς στο κιβώτιο ταχυτήτων, της στιγμή που δεν απαιτείται η συμβολή του κινητήρα για την κίνηση του οχήματος, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως ισχύει αν ο δρόμος δεν παρουσιάζει κάποια κλήση και δη αρνητική, όπου η απεμπλοκή του συστήματος μετάδοσης από τον κινητήρα θα επιτρέψει στο όχημα να περιορίσει τις «μηχανικές» απώλειες και να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Αντιθέτως, στην πιο συνηθισμένη περίπτωση μιας κατωφέρειας η επιλογή της «νεκράς» τη στιγμή που ρολάρει το αυτοκίνητο είναι λάθος καθώς δεν επιτρέπει στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου (λειτουργία cut off) και ως εκ τούτου να μηδενίσει την κατανάλωση καυσίμου.

2. Τα παλαιότερα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκφραση «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» χρησιμοποιείται συχνά σε συζητήσεις φίλων της αυτοκίνησης, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι στο παρελθόν οι τετράτροχες κατασκευές έδειχναν πιο ανθεκτικές ή αν προτιμάτε στιβαρές σε σχέση με τις σημερινές. Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν και το επόμενο βήμα στον συλλογισμό τους, δηλώνοντας σίγουροι ότι τα αυτοκίνητα στο παρελθόν ήταν ασφαλέστερα.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι η ακριβώς αντίθετη, καθώς μπορεί ένα αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1960 ή του 1970 να διέθετε μεγαλύτερη σε πάχος μεταλλικές επιφάνειες, αυτό ωστόσο είχε ως αποτέλεσμα να μην απορροφάτε η δύναμη που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών.

Στα σύγχρονα τετράτροχα η ευκολία με την οποία παραμορφώνονται οι επιφάνειες του αμαξώματος λειτουργεί προστατευτικά για τους επιβάτες και τους πεζούς, ενώ ως γνωστόν υπάρχουν και οι ζώνες παραμόρφωσης στο πλαίσιο οι οποίες διατελούν το ίδιο ακριβώς έργο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3. Με το cruise control μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου

Το Cruise Control αποτελεί στα σύγχρονα αυτοκίνητα ένα σύνηθες εξοπλιστικό στοιχείο, το οποίο μάς βοηθά να διανύουμε με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις στο εθνικό δίκτυο. Το Cruise Control, συμβατικό ή ενεργό, είναι αυτό που διατηρεί την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου μας σταθερή, παρεμβαίνοντας στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Αυτό υπό κανονικές συνθήκες δεν επιβαρύνει, τουλάχιστον σημαντικά, την κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο, σε διαδρομές οπού η διατήρηση μιας σταθερής ταχύτητας επιβαρύνει δυσανάλογα τον κινητήρα, π.χ. ένα έντονα ανηφορικό τμήμα ενός αυτοκινητοδρόμου, τότε η χρήση του Cruise Control δεν θα αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτική.

Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοβόρο είναι σε πολλές περιπτώσεις η διαδικασία της επιτάχυνσης έως την επιθυμητή ταχύτητα κίνησης πραγματοποιείται περισσότερο… βίαια απ’ όσο ενδεχομένως επιβάλλει ένας προσαρμοσμένος στη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου κώδικας συμπεριφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Τα κόκκινα αυτοκίνητα είναι τα αγαπημένα της Τροχαίας

Η επιλογή του χρώματος σε ένα αυτοκίνητο μαρτυρά στοιχεία της… ψυχοσύνθεσης του ιδιοκτήτη του θα μπορούσε ωστόσο να συνδεθεί και με την πιθανότητα ή αν προτιμάτε ενός τροχονομικού ελέγχου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τις περισσότερες πιθανότητες να υποστούν κάποιο τροχονομικό έλεγχο είναι τα λευκά.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Βέβαια και η… φήμη των κόκκινων δεν πάει πίσω, καθώς στατιστικά διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερες πιθανότητες εμπλοκής σε κάποιο ατύχημα, γεγονός που οφείλεται στο ό,τι συνήθως «ντύνει» εξωτικές κατασκευές και επιλέγεται από εκείνους που αγαπούν περισσότερο την ταχύτητα.

5. Τα SUV είναι ασφαλέστερα

Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα SUV, όπως το αυξημένο βάρος και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αποτελούν για πολλούς την απόδειξη ότι σε περίπτωση μιας σύγκρουσης μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Στην πραγματικότητα, το κατά κανόνα μεγαλύτερο βάρος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV προσφέρουν μεγαλύτερες πιθανότητες… επιβίωσης, αυξάνοντας ωστόσο και τον κίνδυνο της ανατροπής του οχήματος. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Ένα ακόμα στοιχείο που οφείλει να συνυπολογίσει κανείς είναι το γεγονός ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης σε εργαστηριακές συνθήκες δεν προκύπτουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα σε αυτοκίνητα διαφορετικής κατηγορίας τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι τα SUV προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα παθητικής ασφάλειας.

6. Με ανοιχτά παράθυρα καταναλώνω λιγότερο καύσιμο

Είναι γνωστό πως η χρήση του air condition επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα αυξάνοντας την κατανάλωση του καυσίμου. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις στις οποίες τα ανοιχτά παράθυρα προκαλούν μεγαλύτερες ενεργειακές απώλειες, αυξάνοντας σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου την αεροδυναμική αντίσταση. 

Κομβικό σημείο θεωρείται η ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα, πάνω από την οποία θα πρέπει να κλείσουμε τα παράθυρα και να ενεργοποιήσουμε το σύστημα κλιματισμού αν θέλουμε να επιτύχουμε τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που οι συνθήκες το επιτρέπουν, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε το καλοριφέρ του αυτοκινήτου είτε να επιτρέψουμε τη είσοδο φρέσκου αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

7. Ο ανεφοδιασμός το πρωί εξοικονομεί καύσιμο

Οι περιβαλλοντικές συνθήκες επηρεάζουν την πυκνότητα ενός υγρού, ωστόσο, για να μπορούνε να μιλήσουμε για ουσιαστικές διαφορές, οι οποίες μάλιστα θα αγγίξουν και την τσέπη μας, θα πρέπει να μιλάμε για ακραίες διαφορές.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο

Κρίνοντας μάλιστα από το γεγονός ότι τα υγρά καύσιμα φυλάσσονται σε δεξαμενές κάτω από τη γη, σε θερμοκρασίες λίγο-πολύ σταθερές, η ώρα που θα επιλέξετε για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου σας δεν πρόκειται να επηρεάσει την ποσότητα του καυσίμου που θα εισρεύσει στη δεξαμενή του οχήματός σας.

8. Η βενζίνη υψηλών οκτανίων «καθαρίζει» τον κινητήρα

Τα οκτάνια διαδραματίζουν τον δικό τους ρόλο στην απόδοση ενός κινητήρα δεν σχετίζονται ωστόσο με την αφαίρεση των επικαθήσεων στο εσωτερικό ενός κινητήρα ή από το σύστημα ψεκασμού. Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο η αμόλυβδη υψηλών οκτανίων να διαθέτει πρόσθετα τα οποία φροντίζουν ώστε να φροντίζουν για την υγεία του κινητήρα, μειώνοντας σταδιακά τα επιμέρους τμήματα από τα υπολείμματα της καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

9. Στα ηλεκτρικά είναι πιο πιθανόν να ξεσπάσει πυρκαγιά

Είναι γνωστό ότι στην περίπτωση που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τυλιχθεί στις φλόγες τότε οι πιθανότητες να καταστραφεί ολοσχερώς είναι κάτι παραπάνω από σημαντικές. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι η κατάσβεση μιας φωτιάς η οποία έχει ξεσπάσει ή επεκταθεί στις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι εξαιρετικά δύσκολη και η ζημιά που προκαλείται σε αυτήν την περίπτωση πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δεν καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ευάλωτα σε μια πιθανή πυρκαγιά. Αντιθέτως, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μεγαλύτερες πιθανότητες φωτιάς έχουν τα υβριδικά με 3.474 περιστατικά ανά 100 χιλιάδες πωλήσεις, με τα συμβατικά να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 1.529 περιστατικά και τα ηλεκτρικά να τερματίζουν τελευταία με μόλις 25 περιστατικά ανά 100 χιλιάδες πωλήσεις.

Δέκα μύθοι για το αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

10. Το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής ήταν το Ford Model T

Αν και οι περισσότεροι αναγνωρίζουν τον Henry Ford ως τον άνθρωπο που εφηύρε τη γραμμή παραγωγής στην κατασκευή των αυτοκινήτων, στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη μεθοδολογία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από την Oldsmobile το 1901, δηλαδή περίπου επτά χρόνια πριν το περίφημο Ford Model T φέρει την επανάσταση, καθιστώντας την αυτοκίνηση πραγματικά προσιτή.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ