Τα μικρά diesel μοντέλα που «φροντίζουν» το πορτοφόλι σας

Citroen C3

Ένα μικρό και ελαφρύ αμάξωμα, σε συνδυασμό με μοτέρ πετρελαίου, αποτελεί την καλύτερη λύση στην οικονομία καυσίμου, όπως αποδεικνύουν τα diesel που ακολουθούν.

Αδιαμφησβήτητα τα μικρά diesel μοντέλα της αγοράς αναδεικνύονται σε πρωταθλητές οικονομίας όταν στο μικροσκόπιο μπαίνει η κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με την χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου έναντι της βενζίνης. Αν ψάχνετε και εσείς diesel αυτοκίνητο που ανήκει στην μικρή κατηγορία, για τις καθημερινές σας μετακινήσεις και όχι μόνο, τότε οι τέσσερις κορυφαίες προτάσεις που ακολουθούν σας αφορούν άμεσα.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Citroen C3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 16.950 ευρώ

Η σχετικά πρόσφατη ανανέωση του Citroen C3 έδωσε στο μικρό γαλλικό μοντέλο τον απαραίτητο αέρα στα πανιά του για να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική του πορεία, η οποία ξεκίνησε το 2016 και μέχρι σήμερα μετρά περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις.

Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα μέτρα, το C3 έχει τις διαστάσεις που απαιτούνται για απροβλημάτιστη κίνηση εντός των ορίων της πόλης. Οι διαστάσεις είναι επαρκέστατες και για τη δημιουργία μιας αξιοπρεπέστατης σε χώρους καμπίνα που θα φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα πολύ ικανοποιητικά 300 λίτρα. Παράλληλα, στα πρότυπα και των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας της Citroen, το εσωτερικό του C3 χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και ξεχωριστό design.

Το ανανεωμένο C3 φέρει έναν από τους πλέον οικονομικούς diesel κινητήρες της αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μιλάμε φυσικά για τον BlueHDi των 1,5 λίτρων, στην έκδοση των 100 ίππων, όπου η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει στα χορταστικά 250 Nm και κάνει την εμφάνιση της στις μόλις 1.750 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο αστικό περιβάλλον, η ροπάτη λειτουργία του μοτέρ επιτρέπει αλλαγές σχέσεων λίγο πάνω από το ρελαντί, κάτι που ρίχνει την κατανάλωση σε ευχάριστα χαμηλές τιμές. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση τιμή της τελευταίας βρίσκεται πολύ κοντά στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει η Citroen κατά το πρότυπο WLTP, ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 188 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο το μικρό μοντέλο της γαλλικής εταιρίας δίνει προτεραιότητα στην άνεση με την ανάρτηση να απορροφά με εξαιρετικό τρόπο τις ανωμαλίες του ρόμου χωρίς να θυσιάζεται η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Στον αυτοκινητόδρομο το Citroen C3 δεν πτοείται και καλύπτει εύκολα μεγάλες αποστάσεις εκμεταλλευόμενο και τη μεγάλη αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας πετρελαίου.

Opel Corsa 1.5d 102 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Opel Corsa
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 17.070 ευρώ

Το Opel Corsa είναι ένα από τα μοντέλα ορόσημα της κατηγορίας επί ευρωπαϊκού εδάφους με τις πωλήσεις του να έχουν φτάσει κοντά στα 14 εκατ. μονάδες από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς. Στην τελευταία, τρέχουσα γενιά του παρουσιάζεται μάλιστα πιο ολοκληρωμένο και ώριμο από ποτέ.

Με εμφανώς πιο δυναμικό deesign σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε το νέο Corsa αποπνέει στιβαρότητα και στο μάτι του παρατηρητή και ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα των υπόλοιπων μοντέλων της Opel.

Στο εσωτερικό το νέο Corsa παρουσιάζει ένα σύγχρονο και ποιοτικό «πρόσωπο» με τον οδηγό και τον συνοδηγό να εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις των χειριστηρίων και των κουμπιών, που βρίσκονται στα σωστά σημεία. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης που θα έρθει γρήγορα στα μέτρα αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι, σχεδόν ανεξάρτητα από το ύψος του, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άνεση και ευρυχωρία, κάτι που ισχύει και για τους πίσω, με βάση πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας. Η καλή εικόνα στους χώρους συμπληρώνεται και από το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ με το κανονικό σχήμα και χωρητικότητα στα 309 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μικρό της γερμανικής εταιρίας φέρει επίσης κάτω από το καπό του το υπετροφοδοτούμενο diesel μοτέρ των 1,5 λίτρων και επωφελείται έτσι από τη συνολικά καλή απόδοση του εν λόγω μοτέρ. Σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας πετρελαίου συνεργάζεται με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με την Opel να ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και τελική 188 χλμ./ώρα. Πολύ καλή είναι και η μέση κατανάλωση κατά WLTP και ανέρχεται στα 4-4,5 λίτρα/100 χλμ.

Το Corsa δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις στο δρόμο για τους επιβαίνοντες και τον οδηγό του. Το στιβαρό πλαίσιο αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης, που δεν προβληματίζεται με τις ανωμαλίες που θα συναντήσει στους ελληνικούς δρόμους. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης είναι εκεί για να τα εκμεταλλευτείτε με το τιμόνι να είναι ελαφρύ αλλά άμεσο και τα φρένα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, κάτι που βοηθά τη διατήρηση ενός υψηλού ρυθμού κίνησης στον επαρχιακό. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο το Corsa αποτελεί ένα ελκυστικό σύντροφο κρατώντας τον θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα, ενώ ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού με παραδειγματική σταθερότητα ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.

Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 18.000 ευρώ

Με γραμμές που συγκινούν μικρούς και μεγάλους, η τελευταία γενιά του Peugeot 208 αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της γαλλικής εταιρίας που θέλει να ξεχωρίζει με τις προτάσεις της σε κάθε κατηγορία. Το εμπρός μέρος του μικρού γαλλικού είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στα φωτιστικά σώματα με τις χαρακτηριστικές LED «νυχιές», ενώ το πίσω αποπνέει στιβαρότητα και ενσωματώνεται στη συνολική σχεδίαση με τον πλέον αρμονικό τρόπο.

Η σχεδίαση της γενιάς i-cockpit είναι αυτή που κυριαρχεί στο μοντέρνο εσωτερικό του 208, αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας των Γάλλων. Ο τοποθετημένος σε περίοπτη θέση πίνακας πληροφοριών, το σπορ τιμόνι με τη μικρή σε μέγεθος στεφάνη, αλλά και σχεδίαση της κονσόλας προσφέρουν στον οδηγό ένα «γραφείο» με καλή εργονομία και μια θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υλικά να έχουν πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένες υφές, ενώ από πλευράς χώρων το 208 βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Στα 311 λίτρα αρκετά καλή χαρακτηρίζεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία φτάνει έως και τα 1.163 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Blue HDi κινητήρας πετρελαίου του ομίλου Stellantis βρίσκεται επίσης κάτω από το καπό του Peugeot 208. Σε αυτή την έκδοσή του η απόδοση ανέρχεται στους 100 ίππους και 250 Nm και επιταχύνει το μικρό γαλλικό από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 188 χλμ./ώρα. Το μοτέρ σε γενικές γραμμές παρουσιάζεται πολιτισμένο και ιδιαίτερα φειδωλό σε κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται περί τα πέντε λίτρα άνα 100 χιλιόμετρα, στο αστικό περιβάλλον.

Στο δρόμο το supermini των Γάλλων παρουσιάζει μια ώριμη εικόνα που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι χαρακτηριστική με την ανάρτηση να συνδυάζει πολύ καλή απορροφητικότητα αλλά και έλεγχο του αμαξώματος σε ανεβασμένο ρυθμό. Τα περιθώρια πρόσφυσης βρίσκονται ψηλά και το άμεσο τιμόνι δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που το κρατά να κινηθεί με ταχύτητα και αυτοπεποίθηση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας να επεμβαίνουν διακριτικά όταν χρειάζεται.

Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Renault Clio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 17.340 ευρώ

Ως μια από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις στα μικρά το Renault Clio δίνει τα διαπιστευτήρια του σε κάθε γενιά. Η τελευταία δεν αποτελεί φυσικά εξαίρεση και γι' αυτό άλλωστε είναι ένα από τα βαριά χαρτιά της γαλλικής εταιρίας στον στίβο των πωλήσεων και επί ελληνικού εδάφους.

Το Renault Clio χαρακτηρίζεται από σχεδίαση που ακροβατεί επιτυχημένα μεταξύ φινέτσας και δυναμισμού με τις γραμμές του να έχουν φίλους στις μικρότερες αλλά και πιο μεγάλες ηλικίες, με τη Renault να δίνει παράλληλα μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Σε αντίστοιχο τέμπο ακολουθεί και το εσωτερικό με τα ποιοτικά πλαστικά και τις προσεγμένες γραμμές στη σχεδίαση του ταμπλό να συμπληρώνονται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Γενικότερα η εργονομία είναι προσεγμένη, με το multimedia σύστημα να δίνει παράλληλα πρόσβαση και στις ρυθμίσεις για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, εύκολα και κατανοητά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καμπίνα του Clio τέσσερις ενήλικες θα βρουν τους απαραίτητους χώρους για να νιώσουν άνετα εντός και εκτός των τειχών της πόλης, με το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων να φροντίζει δεόντως για την μεταφορά των αποσκευών τους.

Το Clio φέρει τον Blue dCi κινητήρα πετρελαίου των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750-2.500 σ.α.λ. με το κιβώτιο να είναι μηχανικό έξι σχέσεων. Κατά το πρότυπο WLTP, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,1-4,6 λίτρα, ενώ οι καλές επιδόσεις βρίσκονται στα πλαίσια της κατηγορίας και η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα, ενώ στα 188 χλμ./ώρα φτάνει η τελική ταχύτητα του πετρελαιοκίνητου Clio.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ