15 πράγματα που δεν γνωρίζεις για την Toyota

Toyota Corolla Family

Η Toyota είναι μια από τις μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο. Παρακάτω, παρουσιάζουμε 15 κομβικά σημεία όλης της πορείας της ιαπωνικής μάρκας.

Πολύ σημαντική και για την ελληνική αγορά, αφού τα τελευταία χρόνια κατακτά συνεχώς την πρώτη θέση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, η Toyota είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Πώς όμως κατάφερε να εξελιχθεί από ένα μικρό εργαστήριο κατασκευής αργαλειών, σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της εποχής μας; Ας δούμε 15 σημαντικά στοιχεία για την Toyota.

1. Η Toyota δεν έφτιαχνε στο ξεκίνημά της αυτοκίνητα

Toyota Loom
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Toyota στο ξεκίνημά της δεν έφτιαχνε αυτοκίνητα. Ο ιδρυτής της, Sakichi Toyoda, πατέρας του μετέπειτα ιδρυτή του αυτοκινητοπαραγωγού παρακλαδιού της εταιρείας Kiichiro Toyoda, δημιούργησε την εταιρεία το 1890 για να παράγει χειροκίνητους αργαλειούς και στη συνέχεια τη δεκαετία του ’20, αυτόματους αργαλειούς – μια πατέντα που ο ίδιος είχε εφεύρει.

2. «Toyota» αντί για «Toyoda» για περισσότερη τύχη

Toyoda logo

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί ο Kiichiro Toyoda ονόμασε την εταιρεία του «Toyota» και όχι «Toyoda» όπως ήταν το επώνυμό του και όπως άλλωστε και ονομαζόταν και η εταιρεία που έφτιαχνε τους αργαλειούς. Ο λόγος έχει να κάνει από τη μια πλευρά ότι το «Toyota» είναι πιο εύηχο, αλλά και από την άλλη επειδή στο ιαπωνικό αλφάβητο κατακάνα, το Toyota γράφεται με 8 κινήσεις του μολυβιού, ένας αριθμός που στην κουλτούρα της χώρας είναι συνώνυμος με την τύχη και την ευημερία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3. Το πρώτο της όχημα ήταν ένα φορτηγό

Toyota G1

Το 1935 η Toyota βάζει στην παραγωγή το πρώτο της όχημα το οποίο ήταν το ελαφρύ φορτηγό G1. Προτιμήθηκε έναντι του επιβατικού A1, για να μπορέσει να πωληθεί και στο στρατό της Ιαπωνίας. Το G1 πωλήθηκε ως «Toyoda», αφού η αλλαγή του ονόματος της εταιρείας σε «Toyota» έγινε τον Αύγουστο του 1937, όταν το G1 είχε σταματήσει την παραγωγή του.

4. To πρώτο της αυτοκίνητο ήταν αντιγραφή ενός αμερικάνικου

Toyota AA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του G1, η Toyota παρουσίασε το πρώτο της επιβατικό, το AA, που ήταν η εξέλιξη του A1 το οποίο ποτέ δεν μπήκε σε παραγωγή. Όπως συνηθιζόταν την εποχή εκείνη το AA ήταν αντιγραφή ενός άλλου μοντέλου, του αμερικάνικου DeSoto Airflow. Μάλιστα ο Kiichiro Toyoda αγόρασε ένα Airflow, το οδήγησε μέχρι τις εγκαταστάσεις της εταιρείας του, το αποσυναρμολόγησε και με βάση αυτό έφτιαξε το ΑΑ.  Η παραγωγή του AA δεν ήταν μεγάλη, αφού από το 1936 μέχρι και το 1943 μόνο 1.404 αυτοκίνητα παρήχθησαν.

5. Πώς ο πόλεμος της Κορέας έσωσε την Toyota

Toyota BM

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρήκε την Ιαπωνία στην πλευρά των ηττημένων και η Toyota, όπως και πολλές άλλες εταιρείες αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, τα οποία ούτε το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του Land Cruiser το 1951 μπόρεσε να λύσει. Ο 3ετής όμως πόλεμος της Κορέας (1950-1953) βοήθησε την εταιρεία να ορθοποδήσει, αφού οι αυξημένες ανάγκες των αμερικάνων σε στρατιωτικά φορτηγά, εκτόξευσαν την παραγωγή στο εργοστάσιο της Toyota από 300 οχήματα το χρόνο, σε 5.000.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

6. Η Toyota έβαλε τα θεμέλια για την περίφημη «Ιαπωνική αξιοπιστία» των αυτοκινήτων

Toyota TPMS

Σήμερα, όλοι γνωρίζουμε την περίφημη «ιαπωνική αξιοπιστία» των αυτοκινήτων, ωστόσο πίσω στη δεκαετία του ’50 η φήμη των Ιαπώνων στην παραγωγή οχημάτων ήταν το ακριβώς αντίθετο. Μάλιστα, η ιστορία λέει ότι τα πρώτα ιαπωνικά αυτοκίνητα που εξήχθησαν στις Η.Π.Α. ήταν τόσο κακοφτιαγμένα, ώστε οι μηχανικοί της GM που παρέλαβαν ένα για να το «ξεψαχνίσουν», έπεσαν κάτω από τα γέλια όταν είδαν τα κατασκευαστικά του σφάλματα… Η μεγάλη αλλαγή συνέβη το 1953 όταν η Toyota λάνσαρε το περίφημο Toyota Production System (TPS), εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία Jidoka (σημαίνει, αυτοματοποίηση μέσω του ανθρώπου). Σύμφωνα με αυτό, κάθε εργαζόμενος έχει τη δυνατότητα ακόμη και να σταματήσει αμέσως την παραγωγή ενός αυτοκινήτου, εάν έχει έστω και μια αμφιβολία για την παρουσία κάποιου σφάλματος. Με τον τρόπου αυτό εκτός του ό,τι βελτιώνεται η ποιότητα του κάθε προϊόντος, αποφεύγεται και ο κίνδυνος να παραχθούν μια σειρά από προβληματικά εξαρτήματα. Η εξέλιξη του TPS ήταν συνεχής και έτσι, έχει γίνει πλέον συνώνυμο της ίδιας της ύπαρξης της Toyota, ενώ υιοθετήθηκε στην πορεία και από άλλους κατασκευαστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

7. Toyota και για τον αυτοκράτορα

Toyota Centyry

Ο αυτοκράτορας της Ιαπωνίας χρησιμοποιεί για την κίνησή του ένα Toyota και μάλιστα μια ειδική έκδοση της λιμουζίνας Century, η οποία βρίσκεται σήμερα στην 3η της γενιά, φέροντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με 5λιτρο V8 κινητήρα 431 ίππων. Η Toyota δεν έχει ποτέ προσφέρει το Century σε κάποια αγορά πλην της Ιαπωνίας.

8. Το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής ήταν Toyota

Toyota Prius
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota είναι γνωστή για την πρωτοπορία της στην επιτυχή υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας, με το Toyota Prius να λανσάρεται το 1997, όντας το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στην ιστορία. Σήμερα, η πλήρης γκάμα της Toyota έχει τουλάχιστον μια υβριδική επιλογή ανά μοντέλο, καθιστώντας τη μάρκα την πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις υβριδικών παγκοσμίως.

9. Επίσης και το πρώτο υδρογονοκίνητο μαζικής παραγωγής

Toyota Mirai

Η Toyota είναι πρωτοπόρος και σε ένα ακόμη «εναλλακτικό» σύστημα κίνησης, που αναμένεται να μας φέρει πολλά στο μέλλον, τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το 2014, με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του Mirai, η Toyota έγινε η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε μοντέλο μαζικής παραγωγής με καύσιμο το υδρογόνο.

10. To Aston Martin που ήταν Toyota

Aston Martin Cygnet
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από τις πιο περίεργες συμπράξεις στα σύγχρονα χρόνια της αυτοκίνησης, ήταν η συμφωνία της Toyota με την Aston Martin για τη δημιουργία του Cygnet (2011-2013). Ήταν μια προσπάθεια των Βρετανών να μειώσουν το μέσο όρο των ρύπων τους, παίρνοντας ουσιαστικά το μίνι Toyota iQ, αλλάζοντάς του χρώματα, υλικά και σήματα και δημιουργώντας το Aston Martin Cygnet. Σημειώστε ότι το Cygnet δεν επιτρεπόταν να πωληθεί σε κάποιον, εάν αυτός δεν ήταν αποδεδειγμένα ήδη πελάτης της Aston Martin.

11. H πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ξεπέρασε τα 10 εκατ. αυτοκίνητα/χρόνο

Toyota 10 million

Το 2008 η Toyota κατάφερε να ξεπεράσει την προβληματική GM και να πάρει αυτή την πρώτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων. Μάλιστα, το 2013, η εταιρεία έγινε η πρώτη στην ιστορία που ξεπέρασε την παραγωγή 10 εκατ. αυτοκινήτων σε ένα έτος. Σήμερα, η Toyota είναι η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα, όμως ως Όμιλος έχει χάσει την πρωτιά από το Volkswagen Group.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

12. Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στον κόσμο είναι Toyota

Toyota Corolla Family

Η επίδοση της Toyota Corolla είναι μοναδική στην αυτοκίνηση, αφού το ιαπωνικό σεντάν, χάτσμπακ και στέισον, όχι μόνο είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά και προσφάτως κατάφερε να ξεπεράσει τις 50 εκατομμύρια πωλήσεις από την πρώτη της γενιά το 1966, και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την ηγετική της θέση ως το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην ιστορία. Αυτή τη στιγμή, η Corolla κατασκευάζεται σε 12 διαφορετικά εργοστάσια και πωλείται σε πάνω από 150 χώρες παγκοσμίως.

13. H Toyota ανήκει ακόμη στην ίδια οικογένεια

Akio Toyoda
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι πλέον είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον πλανήτη, η Toyota συνεχίζει να ανήκει στην ίδια οικογένεια με τον ιδρυτή της Sakichi Toyoda. Μάλιστα, ο τωρινός Πρόεδρός της, Akio Toyoda, είναι δισέγγονος του Sakichi και εγγονός του Kiichiro Toyoda.

14. Η Toyota είναι ένα μεγάλο αυτοκινητικό Group

Toyota Logo

Η Toyota έχει εξελιχθεί σε έναν μεγάλο αυτοκινητικό Όμιλο, ο οποίος αυτή τη στιγμή εκτός της Toyota έχει στην κατοχή του τη Lexus, τη Daihatsu, τη Hino (βαρέα οχήματα) και το κινέζικο brand Ranz. H Toyota κατείχε και την αμερικάνικη Scion, η οποία όμως σταμάτησε τις πωλήσεις της το 2016. Η ιαπωνική μάρκα διαθέτει μερίδια και σε άλλες εταιρείες, όπως στη Subaru (20%), τη Mazda (5,5%) και τη Suzuki (4,94%), ενώ συμμετέχει και σε διάφορες κινέζικες κοινοπραξίες. Στα τέλη του Σεπτέμβρη η Toyota θα είναι επίσημα κάτοχος και του 4,6% της Isuzu.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

15. Στην Ιαπωνία υπάρχει και πόλη Toyota

Toyota Head

Η Toyota έχει τα κεντρικά της γραφεία, καθώς και πολλά άλλα εργοστάσια, κέντρα τεχνολογίας κ.λπ. στην πόλη «Toyota» της επαρχίας Aichi. Μέχρι και τη δεκαετία του 1950 η πόλη λεγόταν Koromo και είχε μικρό πληθυσμό, σήμερα ονομάζεται «Toyota» και η πιο πρόσφατη απογραφή κατέγραψε 426.162 μόνιμους κάτοικους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ