Υγραέριο: Τα SOS – Τι βλάβες μπορεί να προκαλέσει στον κινητήρα

υγραέριο στο αυτοκίνητο

Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων φέρνουν και πάλι στο προσκήνιο τις μετατροπές υγραερίου, με στόχο των περιορισμό των εξόδων μετακίνησης. Τι πρέπει να προσέξουμε; Υπάρχει περίπτωση να έχω βλάβες μετά;

Τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και με δεδομένο πως οι περισσότεροι από εμάς βρεθήκαμε να έχουμε στην κατοχή μας μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ήταν ο κύριος λόγος που στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η ζήτηση για εγκατάσταση συστήματος υγραερίου στα αυτοκίνητα εκτοξεύτηκε στα ύψη.

Σήμερα, το θέμα του LPG επανέρχεται σήμερα στην επικαιρότητα καθώς οι τιμές των καυσίμων παίρνουν και πάλι την ανιούσα. Στο πλαίσιο αυτό, ας ρίξουμε μια ματιά στις πιθανές βλάβες που μπορεί να προκαλέσει μια τόσο -κατά γενική ομολογία- δημοφιλής μετατροπή στο αυτοκίνητό μας, σύμφωνα με ό,τι έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, πριν την παράθεση των πιθανών βλαβών-δυσλειτουργιών, να ξεκαθαρίσουμε πως σε κάθε περίπτωση και όταν θέλουμε να εγκαταστήσουμε κιτ υγραεριοκίνησης, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε, αφού θα επιλέξουμε νόμιμο εγκαταστάτη υγραερίου, επώνυμα προϊόντα από γνωστούς οίκους και φυσικά η μετατροπή να συνοδεύεται από γραπτή εγγύηση.

Επίσης, να τονίσουμε, πως όπως μας ανέφεραν και τεχνικοί με τους οποίους μιλήσαμε, οι περισσότερες δυσλειτουργίες ενός αυτοκινήτου που μετατράπηκε σε υγραέριο οφείλονται είτε σε λάθος ρυθμίσεις, είτε σε κακή ποιότητα μερών του LPG (προϊόντα αγνώστου προέλευσης), είτε λόγω τεχνολογίας αυτοκινήτου (για παράδειγμα τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν πως πολλά ιαπωνικά μοντέλα δε λειτουργούν σωστά με συστήματα υγραερίου).

Οι πιθανές δυσλειτουργίες αν η εγκατάσταση δεν γίνει σωστά ή το ΚΙΤ υγραερίου είναι χαμηλής ποιότητας είναι οι εξής:

  • Ρετάρισμα στο ρελαντί ή κατά την επιτάχυνση (ένδειξη κακής ρύθμισης αναλογίας αέρα – υγραερίου)
  • Δυσλειτουργία αισθητήρα λ
  • Υψηλή θερμοκρασία κινητήρα που οδηγεί σε «κάψιιμο» της φλάντζα κεφαλής
  • Βλάβη στον καταλύτη
  • Σπάσιμο κινητήρα – Σε ακραίες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί περιστατικά όπου το μοτέρ χρειάστηκε επισκευή ή αντικατάσταση

Οι πιο συνηθισμένες εργασίες service ενός LPG οχήματος 

Κάθε 15.000 χλμ.

  • Έλεγχος σωληνώσεων και συνδέσμων LPG
  • Έλεγχος Ηλεκτροβαλβιδων
  • Έλεγχος Δεξαμενής
  • Αλλαγή Φίλτρου Αέριας Φάσης
  • Αλλαγή Φίλτρου Υγρής Φάσης
  • Έλεγχος ανάφλεξης
  • Ρύθμιση Συστήματος LPG

Κάθε 30.000 χλμ.

  • Έλεγχος σωληνώσεων και συνδέσμων LPG
  • Έλεγχος Ηλεκτροβαλβίδων
  • Έλεγχος Δεξαμενής
  • Αλλαγή Φίλτρου Αέριας Φάση
  • Αλλαγή Φίλτρου Υγρής Φάσης
  • Έλεγχος ανάφλεξης
  • Ρύθμιση Συστήματος LPG
  • Αναβάθμιση Εγκεφάλου (αν είναι διαθέσιμη από την εταιρεία)
  • Ρύθμιση Ηλεκτροβαλβιδων τύπου Rail

Πώς λειτουργεί το υγραέριο

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλη του λειτουργία ενός συστήματος υγραεριοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ