Πέντε τρόποι για να μην παγώνεις τον χειμώνα στο αυτοκίνητο - Πώς να χρησιμοποιήσεις σωστά το καλοριφέρ;

Καλοριφέρ στο αυτοκίνητο

Ο χειμώνας βάζει δύσκολα ακόμα και σε εκείνους που επιλέγουν να κινηθούν με αυτοκίνητο, επιβάλλοντας την καλύτερη χρήση του καλοριφέρ και του συστήματος κλιματισμού.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες που συνήθως επικρατούν τον χειμώνα στο αυτοκίνητο δεν συνιστούν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα της ημέρας για όσους έχουν την τύχη ή την ατυχία να μετακινούνται καθημερινά με το αγαπημένο τους τετράτροχο.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε αυτήν τη σύντομη αλλά ενοχλητική εμπειρία καταφεύγοντας στα όποια μέσα μας προσφέρει το αυτοκίνητό μας.

Ένας εύκολος τρόπος για να μειώσουμε την έκθεσή μας στην παγωμένη ατμόσφαιρα ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου είναι να ενεργοποιήσουμε -αν και εφόσον βρίσκεται στον κατάλογο του εξοπλισμού- είτε τα θερμαινόμενα καθίσματα είτε τη θερμαινόμενη στεφάνη του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Καλοριφέρ στο αυτοκίνητο

Κι αυτό γιατί οι θερμαινόμενες επιφάνειες αυξάνουν ταχύτερη τη θερμοκρασία τους απ’ ότι για παράδειγμα το σύστημα κλιματισμού ή το καλοριφέρ, ενώ η άμεση επαφή με το σώμα μας τις καθιστά σαφώς πιο αποτελεσματικές.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν θερμαινόμενο τιμόνι ή καθίσματα, οι περισσότεροι από εμάς καλούμαστε να καταφύγουμε σε πιο… παραδοσιακές λύσεις.

Ένας τρόπος ώστε να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος θέρμανσης και ειδικότερα του καλοριφέρ είναι να μην ενεργοποιήσουμε το καλοριφέρ μέχρι να αυξηθεί η θερμοκρασία του κινητήρα πάνω από τους 40 βαθμούς.

Σε αντίθετη περίπτωση το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να εισάγουμε στο εσωτερικό παγωμένο αέρα και να ενισχύσουμε την αίσθηση του κρύου στον θάλαμο επιβατών.

Καλοριφέρ στο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις, λοιπόν, το ψυκτικό υγρό του κινητήρα βρεθεί πάνω από τους 40 βαθμούς, τότε το σύστημα του καλοριφέρ αρχίζει να παράγει θερμό αέρα, ενός μόλις επιτευχθεί η επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας μπορούμε να αυξήσουμε και την ταχύτητα του ανεμιστήρα ώστε να αυξήσουμε τη ροή του ζεστού αέρα.

Ένα λάθος που κάνουν πολλοί, από τη στιγμή που ο κινητήρας έχει φτάσει στην προβλεπόμενη θερμοκρασία λειτουργίας, είναι ότι εμπιστεύονται το air condition για την ταχύτερη θέρμανση του θαλάμου επιβατών.

Ναι μεν η χρήση του air condition, ακόμα και τον χειμώνα, θεωρείται επιβεβλημένη, όπως για παράδειγμα για το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, ωστόσο, το καλοριφέρ ζεσταίνει ταχύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, την ίδια στιγμή που δεν επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα/κατανάλωση καυσίμου.

Με γνώμονα τους νόμους της Φυσικής, που θέλει τον θερμό αέρα να κινείται προς τα πάνω εγκλωβίζοντας τον παγωμένο χαμηλότερα, θα πρέπει να ρυθμίσουμε τους αεραγωγούς αναλόγως.

Καλοριφέρ στο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό λοιπόν που θέλουμε να επιτύχουμε είναι ο ζεστός αέρας να ξεκινά από το χαμηλότερο τμήμα του θαλάμου επιβατών, ιδανικά από τον χώρο των ποδιών, ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη και αποτελεσματικότερη διάχυσή του στο εσωτερικό του οχήματος.

Φυσικά στην περίπτωση που τα χέρια σας είναι παγωμένα θα μπορούσε κανείς να στρέψει τους αεραγωγούς προς το τιμόνι μέχρι να νιώσεις κανείς την απαραίτητη άνεση.

Μιλώντας για άνεση, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αν και εφόσον φτάσουμε στο άλλο άκρο, εκείνη της υπερβολικής ζέστης, θα επιτύχουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, δημιουργώντας συνθήκες όχι ιδιαίτερα φιλικές για την οδήγηση.

Η υπερβολική ζέστη στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει υπνηλία, κόπωση, εφίδρωση ή ακόμα και αφυδάτωση. Για να αποφύγουμε τις υπερβολές μπορούμε να επιλέξουμε μια θερμοκρασία όχι μεγαλύτερη των 23 βαθμών στο σύστημα ηλεκτρονικού κλιματισμού αν και εφόσον υπάρχει ή σε αντίθετη περίπτωση να ρυθμίζουμε χειροκίνητα τη θερμοκρασία, φροντίζοντας ταυτόχρονα και τον συχνό αερισμό της καμπίνας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ