Τι είναι τα δύο μαύρα καλώδια που βλέπουμε στη μέση του δρόμου;

mavra kalodia siskeui metritis

Μπορεί να μοιάζουν σαν ένα εμπόδιο που έτυχε να βρεθεί στη μέση του δρόμου, αλλά ο λόγος της ύπαρξής τους είναι να καταστήσουν τις καθημερινές μας μετακινήσεις πιο ανθρώπινες.

Μόνο λίγοι δεν είναι όσοι έχουν παρατηρήσει, έστω μια φορά, δύο χοντρά μαύρα καλώδια στη μέση του δρόμου. Ελάχιστοι, όμως, γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, αλλά και τη χρησιμότητά τους.

Όχι, αυτά τα δύο εγκάρσια τοποθετημένα στο οδόστρωμα καλώδια δεν βρέθηκαν εκεί… κατά τύχη. Αλλά αποτελούν “κομμάτι” μιας συσκευής μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου, έτερο τμήμα της οποίας είναι ένα μπλε κουτί, στην άκρη του δρόμου.

Τα καλώδια είναι έτσι τοποθετημένα – σε παράλληλη διάταξη- προκειμένου να περνάνε από πάνω τους τα αυτοκίνητα και να τα “πατάνε”. Κατά τη διέλευση των οχημάτων, ο αέρας στο εσωτερικό τους συμπιέζεται και καταλήγει στον μετρητή (το κουτί) που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mavra kalodia akri dromou metritis kikloforiakou fortou

Η συσκευή καταγράφει όλα τα περάσματα των οχημάτων, και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η συλλογή μιας μεγάλης ποικιλίας στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των εξής: Του βαθμού καταπόνησης του δρόμου από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, την ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί και τον αριθμό των οχημάτων σε ημερήσια (ή εβδομαδιαία) βάση.

Επιπροσθέτως, μπορεί να προσδιοριστεί και το είδος των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στον εκάστοτε δρόμο, δεδομένου ότι ένα φορτηγό θα ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στα καλώδια απ’ ότι ένα αυτοκίνητο πόλης.

Αφού συλλεχθούν τα στοιχεία, αυτά αποστέλλονται στους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι έχουν στα χέρια τους ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε να εκτιμηθεί σε πόσο καιρό θα φθαρεί το οδικό δίκτυο, ενώ αν καταστεί αναγκαίο λαμβάνονται και τα απαραίτητα αποσυμφορητικά μέτρα (π.χ. τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών) για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mavra kalodia akri dromou metritis kikloforiakou fortou

Υπεύθυνοι για την τοποθέτηση των μετρητών κυκλοφοριακού φόρτου είναι οι δήμοι, πολλοί εκ των οποίων χρησιμοποιούν τις εν λόγω συσκευές στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το στρατηγικό σχέδιο παροχής υψηλής ποιότητας μεταφορών.

Σημειώνεται ότι πέρα από τα εγκάρσια καλωδία, υπάρχουν και ασύρματες συσκευές οι οποίες τοποθετούνται σε στύλους στήριξης πινακίδων ή σε γέφυρες και η ανάκτηση των στοιχείων τους γίνεται ασύρματα μέσω GPRS ή Bluetooth.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ