Τι είναι η νεκρή γωνία στα αυτοκίνητα και πώς την εξαφανίζουμε;

tiflo simeio antimetopisi nekres gonies

Όσο προσεκτικοί και αν είμαστε στο δρόμο, υπάρχει μία συνθήκη στην οποία τα μάτια μας καθίστανται «άχρηστα». Υπάρχει τρόπος ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτό το εφιαλτικό σενάριο;

Κάθε φορά που καθόμαστε πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με δεκάδες κινδύνους, και ως εκ τούτου οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, έχοντας συνεχώς τα μάτια μας στον δρόμο.

Υπάρχεί, ωστόσο, και μία οδηγική συνθήκη στην οποία… τα μάτια μας «αχρηστεύονται», μιας και είναι ανήμπορα να παρακολουθήσουν την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.

Πρόκειται για τις «νεκρές γωνίες» (ή αλλιώς τυφλά σημεία), δηλαδή τις περιοχές γύρω από το αυτοκίνητό μας, τις οποίες πολύ απλά δεν μπορούμε να δούμε ούτε μέσω των πλευρικών καθρεπτών του οχήματος, ούτε μέσω του κεντρικού, εσωτερικού καθρέφτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νεκρές γωνίες οδήγηση

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που σχετίζεται με τις νεκρές γωνίες είναι όταν πρόκειται να προσπεράσουμε ένα αυτοκίνητο: Αυτό διότι στη λωρίδα που επιχερούμε να εισέλθουμε ενδέχεται να διέρχεται ένα όχημα (π.χ. ένα άλλο αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα), το οποίο δεν είναι ορατό σε εμάς μέσω του πλευρικού μας καθρέφτη, μιας και έχει «μπει» σε περιοχή… νεκρής γωνίας.

Πρόκειται για ένα σενάριο που όσο απευκταίο και αν είναι, έχει αποτελέσει αιτία πρόκλησης πλήθους τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με οδυνηρές συνέπειες.

Πώς εξαφανίζουμε τη νεκρή γωνία

Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε τις ακριβές θέσεις των νεκρών γωνιών του αυτοκινήτου μας. Αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε κοιτώντας τους καθρέπτες του οχήματος. Οι περιοχές που αδυνατούμε να δούμε, αποτελούν νεκρές γωνίες. Εφόσον, λοιπόν, γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές, τότε θα είμαστε πάντα υποψιασμένοι για την ύπαρξη ενός αυτοκινήτου στις συγκεκριμένες περιοχές, όταν εκτελούμε μία προσπέραση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νεκρές γωνίες οδήγηση

Παράλληλα, πριν ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να βεβαιωνόμαστε ότι οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι ρυθμισμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να μας παρέχουν το μέγιστο εφικτό οπτικό πεδίο.

Αναμφίβολα, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι δεν διέρχεται κάποιο αυτοκίνητο στα αριστέρα ή τα δεξία μας είναι να ρίχνουμε μια λοξή ματιά πάνω από τον αντίστοιχο ώμο μας, ή όταν ελέγχουμε τους πλευρικούς μας καθρέφτες, να σκύβουμε ελαφρώς το κεφάλι μας.

Οι πιθανότητες να εμπλακούμε σε ένα ατύχημα, φυσικά μειώνονται και με έναν ακόμη τρόπο. Πριν εκτελέσουμε μία προσπέραση ενεργοποιούμε τα φλας τουλάχιστον 5-10 δευτερόλεπτα νωρίτερα, ώστε να ενημερωθεί εγκαίρως κάθε κοντινός χρήστης του δρόμου για την πρόθεσή μας να αλλάξουμε λωρίδα.

Το σύστημα που βλέπει όσα δεν βλέπουμε

«Φύλακα άγγελο» των οδηγών αποτελούν και οι τεχνολογικές εξελίξεις και, ειδικότερα, ένα σύστημα που βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό αρκετών σύγχρονων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για το σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου (Blind Spot Information System – BLIS) το οποίο μέσω αισθητήρων ραντάρ σαρώνουν τις «νεκρές γωνίες» και εφόσον ανιχνεύσουν ένα όχημα τότε στον αντίστοιχο πλευρικό καθρέπτη ενεργοποιείται ένα πορτοκαλί φως που ενημερώνει τον οδηγό. Σημειώνεται ότι κάποια συστήματα χρησιμοποιούν και ηχητική ειδοποίηση.

νεκρές γωνίες οδήγηση

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ