Start&Stop: Πόσο επικίνδυνο είναι; Tι κερδίζω και τι χάνω από τη χρήση του;

start&stop system 1

Το σύστημα Start&Stop αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των σύγχρονων αυτοκινήτων και σε μερικά χρόνια μπορεί να τιμωρείται με πρόστιμο η απενεργοποίησή του.

Τα αυτοκίνητα συβατικής τεχνολογίας που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια έχουν σύστημα Start&Stop. Όταν ακινητοποιούμε το όχημά μας και, στην περίπτωση χειροκίνητου σασμάν, απεμπλέκουμε την σχέση από το κιβώτιο, ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας σβήνει αυτόματα. Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή, καθώς εξοικονομούμε καύσιμα, μειώνουμε τους ρύπους που εκπέμπονται στην πόλη και οι κατασκευαστές επιτυγχάνουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, με ότι φορολογικά πλεονεκτήματα σημαίνει αυτό.

Κατά πόσο όμως ενδείκνυται ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας να ανάβει και να σβήνει συνεχώς; Ποιοι λόγοι και επιχειρήματα υπερασπίζονται τη χρήση του συστήματος Start&Stop και ποιοι την απενεργοποίησή του; Θα υπάρξει τροποποίηση στη νομοθεσία για την επιτακτική χρήση του συστήματος Start&Stop με ενδεχόμενο πρόστιμο; Ας τα δούμε όλα αυτά αναλυτικότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι το Start&Stop και γιατί πρέπει να είναι ενεργοποιημένο;

start&stop system 2

Το σύστημα Start&Stop διακόπτει την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, όχι όμως και των περιφερειακών του, και τον επανεκκινεί με το που επιλέξετε σχέση ή αφήσετε το πεντάλ του φρένου.

Η εξέλιξη του συστήματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα πάει παράλληλα με αυτή των μηχανικών μερών. Αυτό σημαίνει ότι αρκετά μέρη έχουν διαφοροποιηθεί και οι μπαταρίες που τοποθετούνται είναι ενισχυμένες σε απόδοση.

Επιπλέον, η διαχείριση της ενέργειας γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, γνωρίζοντας την “δύναμη” της μπαταρίας και διαμορφώνοντας ανάλογα την λειτουργία του συστήματος Start&Stop. Εάν δηλαδή κρίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη ισχύ για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δεν θα τον απενεργοποιήσει.

Άλλες συνθήκες που ο “εγκέφαλος” του αυτοκίνητου μας θα παρακάμψει την λειτουργία του συστήματος Start&Stop είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού μια μέρα με καύσωνα, η επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κρύου κινητήρα και η αναγέννηση του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές συστήνουν να διατηρούμε ενεργοποιημένο το σύστημα γιατί εξοικονομεί καύσιμα και κατά συνέπεια σε μείωση των εκπομπών ρύπων. Χώρια την οικονομία στην τσέπη μας.

Απενεργοποιείτε το Start&Stop του αυτοκινήτου για να αποφύγετε βλάβες;

start&stop system 3

Το σύστημα Start&Stop προσθέτει πολυπλοκότητα συνολικά και ορισμένοι ισχυρίζονται ότι μπορεί να καταπονεί τα μηχανικά μέρη. Λογικός ο ισχυρισμός τους καθώς όπως συμβαίνει συνήθως με τις μυριάδες τεχνολογίες και συστήματα που έχουν εισαχθεί στα αυτοκίνητά μας για τη μείωση των ρύπων, το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης καυσίμου ή της μείωσης της ρύπανσης των αυτοκινήτων μας, μπορεί να έχει ως αντίτιμο την πρόκληση πιθανών βλαβών.

Όπως προαναφέραμε, το σύστημα Start&Stop ελέγχεται από την ECU του αυτοκίνητου μας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετές δικλείδες ασφαλείας για να προστατευθούν ευαίσθητα μηχανικά μέση από τις αλλαγές θερμοκρασίας. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μην απενεργοποιήσει τον κινητήρα εάν κρίνει ότι το απαιτούν οι συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τους τούρμπο κινητήρες που πρέπει να απενεργοποιούνται όταν γυρίζουν στο ρελαντί, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το σύστημα Start&Stop σέβεται αυτή τη συνθήκη. Μετά από ταξίδι όμως, ειδικά το καλοκαίρι, πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας το Start&Stop σε τέτοιες περιπτώσεις) για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί γύρω από την τουρμπίνα.

Τέλος, κάθε απενεργοποίηση και ενεργοποίηση ενός κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου συνεπάγεται και δημιουργία κραδασμών που μακροπρόθεσμα μπορούν να μειώσουν την ανθεκτικότητα των ελαστικών στοιχείων που απορροφούν τους κραδασμούςστις βάσεις του κινητήρα.

Το Start&Stop μειώνει τη ρύπανση και εν καιρώ τα πρόστιμα

start&stop system 4

Αυτή την στιγμή, οι κυρώσεις για όσους οδηγούς είναι σταματημένοι ή σταθμευμένοι με ενεργοποιημένο τον κινητήρα του αυτοκίνητου τους, δεν είναι συνηθισμένες. Υπάρχουν όμως ήδη κανονισμοί σχετικά με αυτό, δημοτικές διατάξεις όπως στη Μαδρίτη, που απαγορεύουν τη διατήρηση του κινητήρα σε λειτουργία όταν είμαστε ακινητοποιημένοι. Το πρόστιμο που επιβάλουν οι τοπικές αρχές είναι 100 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι δεν αποκλείεται να δούμε στο άμεσο μέλλον και διατάξεις άλλων πόλεων και χωρών που θα προωθούν την χρήση του συστήματος Start&Stop. Για παράδειγμα, θα περιορίζουν τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων και θα τιμωρούν τα ακινητοποιημένα ή σταθμευμένα οχήματα που έχουν ενεργοποιημένο τον κινητήρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ