Παγωμένο αυτοκίνητο το πρωί -Πώς να βάλεις μπροστά τον κινητήρα χωρίς να τον «σπάσεις»

Κρύος κινητήρας

Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τις πρωινές ώρες δημιουργούν κινδύνους για τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου, οι οποίοι καραδοκούν πριν ακόμα γυρίσει κανείς τον διακόπτη της μίζας.

Ένα από τα μεγαλύτερα debate στον χώρο της αυτοκίνησης έχει να κάνει με το αν ένας κινητήρας χρειάζεται ή όχι ζέσταμα πριν ξεκινήσει το όχημα να κινείται. Παρά το γεγονός, ωστόσο, ότι θα βρεις πολλούς να επιχειρηματολογούν υπέρ η κατά της προθέρμανσης του κινητήρα, ελάχιστοι είναι εκείνοι που μιλούν για τον τρόπο με τον οποίο οφείλεις να θέτεις σε λειτουργία ένα σύνολο ώστε να αποφύγεις τις βλάβες.

Ένας παγωμένος κινητήρας μπορεί να κρύβει παγίδες ακόμα και στην περίπτωση που διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα τροφοδοσίας και διαχείρισης. Το «σωστό» ή «λάθος» έγκειται στον τρόπο με τον οποίο γυρνάμε το κλειδί της μίζας ή και στον χρόνο στον οποίο επιχειρούμε να ολοκληρώσουμε μια μηχανική κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας γενικός κανόνας ο οποίος θα μπορούσε να διατυπωθεί είναι ότι η βιασύνη δεν είναι καλός σύμβουλος. Ιδανικά, λοιπόν, θα πρέπει να περιστρέψουμε αργά το κλειδί, τοποθετώντας το στη θέση της εκκίνησης (On).

Σε αυτή τη θέση συνήθως ενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και πραγματοποιούνται όλοι οι απαραίτητη διαγνωστικοί έλεγχοι από την ηλεκτρονική μονάδα του οχήματα.

Μεταξύ των συστημάτων που τίθενται σε ετοιμότητα είναι και η αντλία καυσίμου, η οποία στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρική και όχι μηχανική όπως στο μακρινό παρελθόν.

Ξοδεύοντας, λοιπόν, στη θέση «On» μερικά δευτερόλεπτα, διασφαλίζουμε ότι όταν εξαντλήσουμε τη διαδρομή του κλειδιού, η αντλία καυσίμου θα είναι πανέτοιμη ώστε να τροφοδοτήσει τον κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάλι φανούμε βιαστικοί, τότε είναι πιθανόν η προσπάθειά μας να μην στεφθεί με επιτυχία, αναγκάζοντάς μας να την επαναλάβουμε μία ή περισσότερες φορές. Αυτό πολλαπλασιάζει την «κόπωση» ορισμένων μερών του κινητήρα, ενώ εξαντλεί και την μπαταρία.

Τα παραπάνω ισχύουν για τους κινητήρες βενζίνης, καθώς στην περίπτωση ενός πετρελαιοκινητήρα τα πράγματα είναι πιο σύνθετα.

Ο λόγος έχει να κάνει ότι ένας πετρελαιοκινητήρας δεν διαθέτει αναφλεκτήρες (μπουζί) αλλά προθερμαντήρες, οι οποίοι σε χαμηλές θερμοκρασίες βοηθούν στην αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα που συμπιέζεται στο εσωτερικό του κυλίνδρου.

Για τους κινητήρες diesel, λοιπόν, υπάρχει ο κανόνας της διπλής επαφής. Σύμφωνα με αυτόν θα πρέπει να γυρίσουμε το κλειδί στη θέση «On» και μετά το πέρας μερικών δευτερολέπτων να θέσουμε εκ νέου το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου εκτός λειτουργίας με μια αριστερόστροφη κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια γυρνάμε ξανά τον διακόπτη της μίζας στη θέση «On» πριν καταλήξουμε να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε σε έναν πετρελαιοκινητήρα τη δυνατότητα να προετοιμαστεί καταλλήλως σε χαμηλές θερμοκρασίες και αποφεύγουμε τις άκαρπες προσπάθειες έναυσης του μοτέρ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ