Πρέπει να στρώνουμε ένα καινούριο αυτοκίνητο;

low rpm

Η παραλαβή ενός καινούριου αυτοκινήτου μας ανεβάζει την διάθεση και αρκετούς από εμάς μας εξιτάρει στο να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες του νέου αποκτήματός μας.

Αυτό που μπορεί να σας πουν ορισμένοι είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται περίοδο στρωσίματος/ρονταρίσματος. Σίγουρα κάνατε αρκετή υπομονή μέχρι να παραλάβετε το νέο σας αυτοκίνητο, θα πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι για να προσφέρει τις υπηρεσίες του χωρίς προβλήματα στο μέλλον πρέπει να στρωθεί ευλαβικά. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά και για τα συμβατικά που οδηγούμε όλοι μας.

Κατά κύριο λόγο, το στρώσιμο του καινούριου μας αυτοκινήτου αφορά τον κινητήρα. Η περίοδος στρωσίματος πραγματοποιείται για να "φθαρούν" και να “πατήσουν” ομοιόμορφα τα μηχανικά του μέρη, καθώς και να έρθουν με ήπιο τρόπο σε θερμοκρασία λειτουργίας όλα υγρά και μέταλλά του. Σε περίπτωση που δεν σεβαστείτε την νεότητα των μηχανικών μερών, να ξέρετε ότι όλες οι “ατέλειες” θα φθαρούν άτσαλα και στο μέλλον μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι οδηγοί δεν έχουν ιδέα του τι συμβαίνει στο εσωτερικό του κινητήρα τους, ενώ δεν αντιλαμβάνονται ότι ο τρόπος οδήγησης τους μπορεί να μην αρμόζει στην νεότητα του αυτοκίνητου. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης και να τηρήσετε κατά γράμμα τις υποδείξεις του κατασκευαστή, για να εξασφαλίσετε μικρότερες μελλοντικές αστοχίες και φυσικά μεγαλύτερη μακροζωία στον κινητήρα.

Porsche 718 Cayman GTS

Η διαδικασία στρωσίματος δεν είναι ίδια σε όλα τα αυτοκίνητα, αλλά οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν. Συνήθως, οι κατασκευαστές προτείνουν για τα πρώτα 1.000 με 1.500 χλμ. να μην πατάτε το γκάζι πάνω από το 50% της διαδρομής του και να μην ξεπεράσετε κάποιο συγκεκριμένο όριο περιστροφής του κινητήρα (3.000 με 3.500 σ.α.λ.). Υπάρχουν όμως και μοντέλα που δεν χρειάζονται ροντάρισμα, όπως π.χ. το NSX, μιας και η Honda φροντίζει να παραδίδει την ναυαρχίδα της στρωμένη (πραγματοποιεί προσομοίωση οδήγησης σε διάφορες συνθήκες).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα όμως από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, θα πρέπει να αποφεύγουμε τις κοντινές διαδρομές για να προλάβει να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας το μοτέρ, καθώς και την ρυμούλκηση οποιουδήποτε βάρους. Επίσης, στρώσιμο αυτοκινήτου δεν σημαίνει ταξίδι αστραπή μέχρι την Θεσσαλονίκη/Αθήνα και πίσω, μιας και δεν πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας σε σταθερές σ.α.λ., ενώ πρέπει να πραγματοποιούνται αλλαγές σχέσεων και ήπια επιτάχυνση μέχρι το όριο σ.α.λ. που προβλέπει ο κατασκευαστής. Ο επαρχιακός δρόμος ενδείκνυται για στρώσιμο, μιας και επιταχύνεις, αλλάζεις σχέσεις στο σασμάν και φυσικά επιβραδύνεις (φρένα) και στρίβεις (ελαστικά).

Εννοείται ότι στρώσιμο απαιτούν τόσο τα ελαστικά όσο και τα φρένα. Στην αρχή να γνωρίζετε ότι δεν αποδίδουν τα μέγιστα, αλλά με ήπια και στρωτή οδήγηση στα πρώτα 500 χλμ. θα αποδίδουν τα προβλεπόμενα για μεγάλο διάστημα. Σκοπός του στρωσίματος των ελαστικών και των φρένων είναι να αποκτήσουν ομοιόμορφο τρόπο φθοράς για να μην σας δημιουργήσουν μελλοντικό πρόβλημα. Για καλό και για κακό, ελέγξτε τις πιέσεις των ελαστικών (και της ρεζέρβας, όταν υπάρχει).

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ