Πόσα χιλιόμετρα μπορώ να οδηγήσω με τη ρεζέρβα ανάγκης;

Spare wheel 1

Η αλλαγή ενός σκασμένου ελαστικού είναι μια απλή υπόθεση και σίγουρα έχει συμβεί τουλάχιστον μία φορά σε όλους μας.

Σε μια τέτοια περίπτωση, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τοποθετήσουμε τον εφεδρικό τροχό (ρεζέρβα) και να συνεχίσουμε την διαδρομή μας. Τα περισσότερα όμως σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έρχονται με κανονικό τροχό για ρεζέρβα, και περιορίζονται στις ρεζέρβες ανάγκης ή τα κιτ επισκευής ελαστικού.

Spare wheel 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ρεζέρβα ανάγκης ή προσωρινός τροχός έχει συγκεκριμένους κανόνες χρήσης και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτελεί μια λύση ανάγκης και όχι κανονικό εφεδρικό τροχό. Το μαζεμένο μέγεθος μιας ρεζέρβας ανάγκης ευνοεί την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, ενώ το μειωμένο βάρος βοηθά στην εύκολη αντικατάσταση ενός σκασμένου ελαστικού σε σχέση με έναν κανονικό εφεδρικό τροχό. Αυτά τα “προνόμια” όμως συνοδεύονται και από ορισμένους συμβιβασμούς.

Ο σημαντικότερος και πιο επικίνδυνος συμβιβασμός αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά και την ασφάλεια που προσφέρει το αυτοκίνητο. Μια στενή ρεζέρβα ανάγκης δεν θα βοηθήσει πολύ στο στρίψιμο ή το φρενάρισμα του αυτοκινήτου μας, επηρεάζοντας συνολικά το “πρόσωπο” του αυτοκίνητου στο δρόμο. Σε περίπτωση μάλιστα μιας δύσκολης κατάστασης ή ενός έντονου φρεναρισματος, δεν αποκλείεται να μας βγάλει και εκτός πορείας.

Spare wheel 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι ρεζέρβες ανάγκης αναφέρουν να οδηγούμε αργά. Και όταν λέμε αργά, εννοούμε ανώτατη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Επίσης, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας δεν λειτουργεί με τον προβλεπόμενο τρόπο όταν το ένα από τα τέσσερα ελαστικά είναι ένας στενός τροχός ανάγκης.

Με αυτά κατά νου, αντιλαμβανόμαστε από πρώτο χέρι γιατί αποτελεί λύση ανάγκης ο στενός προσωρινός τροχός. Για αυτό και δεν πρέπει να οδηγούμε με έναν τέτοιο για μεγάλες αποστάσεις. Ο κατασκευαστής μιας ρεζέρβας ανάγκης αναφέρει ότι μπορούμε να διανύσουμε μια απόσταση έως και 80 χλμ., αλλά σε μια περίπτωση ανάγκης είναι βέβαιο ότι θα μας βγάλει ελαφρώς πάνω από 100 χλμ., μέχρι το κοντινότερο βουλκανιζατέρ για την επισκευή του σκασμένου κανονικού τροχού.

Spare wheel 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό βέβαια συμβαίνει για κατασκευαστικούς λόγους. Μια ρεζέρβα ανάγκης δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση έναν κανονικό τρόχο, μιας και υστερεί σε όλους τους τομείς. Η ρεζέρβα ανάγκης είναι κατασκευασμένη από υποδεέστερα υλικά και κατά συνέπεια είναι λιγότερο ανθεκτική στη χρήση. Επιπλέον, σε περίπτωση που τρυπήσει ή έχει διανύσει την προκαθορισμένη απόσταση, θα πρέπει να αντικατασταθεί καθώς δεν μπορεί να επισκευαστεί. Σίγουρα αποτελεί μια καλύτερη λύση σε σχέση με το κιτ επισκευής ελαστικού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ