Πώς μπορείς να γλιτώσεις καύσιμο με μια απλή κίνηση

Νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων

Καθοριστική συμβολή στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να έχει το cut off, μια από τις πλέον άγνωστες και υποτιμημένες ιδιότητες του κινητήρα ενός αυτοκινήτου.

Με τις τιμές των καυσίμων να συνεχίζουν να βρίσκονται στα ύψη, οι οδηγοί προσπαθούν να αραιώσουν τις επισκέψεις τους στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Ένας από τους τρόπους να το πετύχουν είναι να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου.

Αυτή επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες. Οι βασικότεροι από αυτούς είναι οι συνθήκες κίνησης και οι οδηγικές μας συνήθειες, καθώς διαμορφώνουν στον μέγιστο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα και τον… λογαριασμό.

κατανάλωση καυσίμου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εστιάζοντας, λοιπόν, στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας, αξίζει κανείς να επενδύσει στην άγνωστη -στους περισσότερους- ιδιότητα του κινητήρα να μηδενίζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες την κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό συμβαίνει όταν απομακρύνουμε το πόδι μας από το γκάζι διατηρώντας μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει». Τη δεδομένη χρονική στιγμή, ο κινητήρας περνά σε μια κατάσταση στην οποία οι θάλαμοι καύσης δεν τροφοδοτούνται με καύσιμο ή αέρα, καθώς σφραγίζει η πεταλούδα του γκαζιού.

Όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή, το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να καταναλώνει καυσίμου ενώ ταυτόχρονα επιβραδύνει εξαιτίας του κενού αέρος που δημιουργείται στο εσωτερικό των κυλίνδρων και της αντίστασης που προκαλεί αυτό στην κίνηση των εμβόλων.

κατανάλωση καυσίμου

Το κέρδος, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση είναι διπλό. Το πρώτο είναι ότι μπορούμε να διανύσουμε αρκετά μέτρα ή ακόμα και χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση-φθορά του συστήματος πέδησης, καθώς η δύναμη της επιβράδυνση που αναπτύσσεται στην περίπτωση αυτή ίσως αποδειχθεί αρκετή ώστε να μειώσουμε την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου στα επιθυμητά επίπεδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κατανάλωση καυσίμου

Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε, επιτρέποντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα να μειωθεί σε τέτοια επίπεδα που θα τον αναγκάσουν να σβήσει. Μία ακόμα προϋπόθεση είναι διατηρήσουμε μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς σε αντίθεση περίπτωση ο κινητήρας θα βρεθεί να λειτουργεί στο ρελαντί και να καταναλώνει καύσιμο ώστε να διατηρηθεί εν ζωή.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα αναρωτηθείτε αν είναι προτιμότερο να διατηρήσετε μια σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων ή να επιλέξετε τη «νεκρά» με σκοπό να εξοικονομήσετε περισσότερο καύσιμο, η απάντηση εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι η προφανής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ