Αυτό το κόλπο δεν θα σου το πει κανείς -Πώς με ένα κομμάτι χαρτί μπορείς να σώσεις τον κινητήρα σου

Oil Check

Εκτός από την ποσότητα του λαδιού, κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία ενός κινητήρα είναι και η ποιότητα του λιπαντικού, την οποία μπορούμε να διαπιστώσουμε εύκολα και γρήγορα με ένα κομμάτι χαρτί.

Μολονότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν όλα τα απαραίτητα συστήματα ελέγχου όχι μόνο της ποσότητας αλλά και της ποιότητας του λαδιού, αν θέλουμε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο ευρέως γνωστό ότι θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούμε και έναν οπτικό έλεγχο.

Ως γνωστόν, μερικά δευτερόλεπτα αρκούν ώστε να «τσεκάρουμε» τη στάθμη του λιπαντικού στον κινητήρα μας, καταφεύγοντας στην παραδοσιακή «βέργα» την οποία διαθέτουν όλα ανεξαιρέτως τα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Oil Check

Αυτό που ίσως να μην γνωρίζουν πολλοί είναι ότι με ένα απλό κομμάτι χαρτί μπορεί κανείς να διαπιστώσει και την ποιότητα του λιπαντικού, η οποία μπορεί να καθορίσει και τον χρόνο αντικατάστασής του.

Η διαδικασία είναι αρκετά απλή, καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να αφήσουμε μία σταγόνα να πέσει πάνω στο ένα λευκό κομμάτι χαρτί.

Στη συνέχεια θα πρέπει να παρατηρήσουμε τη συμπεριφορά της σταγόνας του λαδιού. Αν για παράδειγμα διατηρήσει το κυκλικό σχήμα της, τα νέα είναι καλά, καθώς δείχνει να διατηρεί τις ιδιότητές του.

Για να σιγουρευτούμε πάντως θα πρέπει να δείξουμε υπομονή και να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο ώστε το λάδι να απορροφηθεί από το χαρτί.

Oil Check
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το πέρασμα του χρόνου, ο «λεκές» στο χαρτί θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα. Το εξωτερικό και το εσωτερικό στο οποίο συγκεντρώνονται οι ρύποι που περιέχει το λάδι. Αν η διαφορά στον χρωματισμό ανάμεσα στο εσωτερικό και το εξωτερικό τμήμα είναι σημαντική, τότε αυτό σημαίνει ότι το λιπαντικό έχει πλησιάσει το όριο της ζωής του, αν πάλι η εικόνα είναι ομοιογενής τότε δεν υπάρχει λόγος αντικατάστασης.

Η επόμενη παρατήρηση σχετίζεται με τις άκρες ή αν προτιμάτε το περίγραμμα της σταγόνας του λαδιού. Αν είναι ομοιόμορφο τότε δεν υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας, σε αντίθετη περίπτωση σημαίνει ότι το λιπαντικό περιέχει είτε νερό είτε κάποιο άλλο υγρό στοιχείο.

Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί προτείνουν ότι ο έλεγχος της στάθμης αλλά και της ποιότητας του λιπαντικού θα πρέπει να γίνεται κάθε 2.000 χιλιόμετρα, ώστε να μπορούμε να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι ο κινητήρας θα διαθέτει τα απαραίτητα εφόδια ώστε να λειτουργεί αποδοτικά.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ