Ο σιωπηλός κίνδυνος που απειλεί τους οδηγούς -Τα λάθη που κάνουμε και μπορούν να αποβούν μοιραία

Ομίχλη ο κίνδυνος για τους οδηγούς, τα μοιραία λάθη

Ένα φαινόμενο που μπορεί να βάλει δύσκολα σε οποιονδήποτε οδηγό είναι εκείνο της ομίχλης και μπορεί να αποβεί μοιραίο αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Για τους οδηγούς η παρουσία ομίχλης στο δρόμο θεωρείται και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη αφού το λευκό και σχεδόν αδιαφανές τείχος δυσχεραίνει σε τεράστιο βαθμό την ορατότητα και αλλάζει εντελώς τα δεδομένα, άσχετα από το πού εμφανίζεται το φαινόμενο.

Για να αντιμετωπίσει την ομίχλη με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ασφάλεια χωρίς να ακινητοποιήσει το όχημα, ο οδηγός πρέπει να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να μην πέσει στα πιο κοινά λάθη που γίνονται σε αυτές τις συνθήκες και συνήθως οδηγούν σε ατύχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σημαντικότερο λάθος που γίνεται σε αυτές τις συνθήκες από την μεριά του οδηγού είναι να μην ελαττώσει την ταχύτητα κίνησης όσο επιβάλλει η ομίχλη, ανάλογα βέβαια και με την πυκνότητά της ή να μην την ελαττώσει όσο χρειάζεται.

Το συγκεκριμένο λάθος μπορεί να έχει ακόμη πιο τραγικές συνέπειες κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο όπου οι ταχύτητες είναι ούτως ή άλλως υψηλές. Με την ορατότητα περιορισμένη από την ομίχλη σε μεγάλο βαθμό και σχετικά μεγάλη ταχύτητα κίνησης, ο οδηγός δεν δίνει στον εγκέφαλό του τον απαραίτητο χρόνο για να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει και έπειτα να λάβει τη σωστή απόφαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελευταίο ισχύει ακόμη περισσότερο για καταστάσεις που μπορούν να δημιουργηθούν στον δρόμο και ο οδηγός δεν τις λαμβάνει συνήθως υπόψη του. Για παράδειγμα, η πυκνή ομίχλη μπορεί να κρύψει με μεγάλη επιτυχία ένα τροχαίο ατύχημα που μπορεί να έχει γίνει μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά από τον οδηγό που ακολουθεί, δίχως φυσικά να το γνωρίζει...

Γι' αυτό η προσαρμογή της ταχύτητας σε χαμηλότερα επίπεδα που να δίνουν ασφαλή χρόνο αντίδρασης επιβάλλεται από την πλευρά του οδηγού.

Επόμενο λάθος από την πλευρά των οδηγών, ή ένα λάθος που γίνεται σε συνδυασμό με την υψηλή για τις συνθήκες ταχύτητα κίνησης, είναι η μη τήρηση της σωστής απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα.

Μαζί με την ελάττωση της ταχύτητας, ο οδηγός θα πρέπει να αυξήσει παράλληλα την απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι πλέον δεν θα το βλέπει λόγω της ομίχλης. Συνήθως αυτό δεν γίνεται αφού η ομίχλη κάνει ενστικτωδώς αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να νιώθει πιο ασφαλής όταν βρίσκεται κοντά σε άλλους οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρίτο λάθος που γίνεται κατά την οδήγηση με ομίχλη είναι η αμέλεια των οδηγών να ενεργοποιήσουν το φως ομίχλης που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Χωρίς να ενεργοποιηθεί το συγκεκριμένο φως οι οδηγοί των οχημάτων που ακολουθούν αντιλαμβάνονται την παρουσία του προπορευόμενου αυτοκινήτου μόνο όταν είναι πολύ κοντά.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ