Οδήγηση με πρόβλημα στην όραση – Τι προβλέπεται για αυτές τις περιπτώσεις

Driving with glasses 1

Αρκετοί οδηγοί αντιμετωπίζουν προβλήματα οράσεως και δεν χρησιμοποιούν τα γυαλιά τους κατά την οδήγηση, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες ατυχήματος.

Οι οδηγοί όλων των οχημάτων πρέπει να είναι σε καλή φυσική κατάσταση και κυρίως να ακούν και να βλέπουν καθαρά. Τι γίνεται όμως εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την όραση και χρειάζεστε γυαλιά ή φακούς επαφής για να οδηγήσετε;

Ως γνωστόν, για να πάρουμε το δίπλωμα οδήγησης στα χέρια μας, πέρα από τις εξετάσεις θεωρίας και αυτές πίσω από το τιμόνι, περνάμε από οφθαλμολογικές εξετάσεις για ευνόητους λόγους. Το τεστ του οφθαλμίατρου καθορίζει αυτό που είναι γνωστό ως οπτική οξύτητα. Η μέση οπτική οξύτητα θεωρείται το 1,0 και επιτυγχάνεται από άτομα με φυσιολογική όραση χωρίς γυαλιά και από άτομα με αμετρωπία με γυαλιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Driving with glasses 3

Για παράδειγμα, το τεστ οράσεως για την κανονική άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β είναι επιτυχές, εάν η κεντρική οπτική οξύτητα κατά τη διάρκεια της ημέρας με ή χωρίς οπτικά βοηθήματα είναι τουλάχιστον 0,7 σε κάθε μάτι.

Από την άλλη, ακόμα και εάν είστε τυφλοί από το ένα μάτι, μπορεί να σας επιτραπεί να οδηγείτε, αρκεί να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις κατά τη διάρκεια της οφθαλμολογικής εξέτασης. Αυτό συνήθως αφορά τις άδειες για οδήγηση Ι.Χ. και όχι αυτές που για οδήγηση φορτηγών και λεωφορείων.

Εάν χρειάζεστε γυαλιά οράσεως ή φακούς επαφής για να οδηγήσετε ένα αυτοκίνητο, πρέπει να γνωρίζετε ότι θα πρέπει να αναγράφεται στην άδεια οδήγησης. Μάλιστα, στα σύγχρονα διπλώματα οδήγησης αναγράφεται ο κωδικός 01 που σημαίνει οδήγηση με γυαλιά, και υποχρεώνει τον κάτοχό του να έχει μαζί του και ένα δεύτερο ζευγάρι γυαλιά οράσεως για ώρα ανάγκης. Σε αντίθετη περίπτωση, ο παραβάτης οδηγός τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Driving with glasses 6

Όταν όμως ο οδηγός που πρέπει να φέρει οφθαλμικά βοηθήματα προχωρήσει σε μία επιτυχημένη χειρουργική επέμβαση στα μάτια, ο κωδικός 01 δεν χρειάζεται πια στο δίπλωμα και θα πρέπει να απευθυνθεί στο αντίστοιχο υπουργείο για την διαγραφή της συγκεκριμένης σήμανσης από την άδεια οδήγησης.

Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να ελέγχουμε τακτικά την όρασή μας. Για αρκετούς οδηγούς όμως, το θέμα των οφθαλμολογικών εξετάσεων τελειώνει μια για πάντα πριν την απόκτηση της άδειας οδήγησης.

Τα άτομα κάτω των 40 ετών συχνά παρατηρούν μόνο μείωση της οπτικής οξύτητας, και αυτό διορθώνεται εύκολα με την χρήση γυαλιών ή φακών επαφής. Ωστόσο, όσο μεγαλώνουμε, η όραση μας μειώνεται και συνίσταται να την ελέγχουμε τακτικά σε οφθαλμίατρο.

Driving with glasses 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό γιατί από την ηλικία των 40 ετών και πάνω, μπορεί να εμφανιστούν σοβαρές οφθαλμικές παθήσεις που να θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή «συμμετοχή» μας στην κυκλοφορία των δρόμων.

Το «κακό» με τις πολλές παθήσεις των ματιών είναι ότι δεν εμφανίζονται ξαφνικά. Συχνά αναπτύσσονται «ύπουλα» και δεν γίνονται αμέσως αντιληπτές από τους πάσχοντες. Επομένως, συνίσταται να κάνετε τακτικές εξετάσεις σε οφθαλμίατρο.

Σύμφωνα μάλιστα με τον ADAC και την Ένωση Οφθαλμιάτρων της Γερμανίας (BVA), υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο προκαλούνται 300.000 τροχαία ατυχήματα από οδηγούς που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την όρασή τους. Για αυτό τον λόγο, μας παρέχουν έναν βασικό μπούσουλα με πληροφορίες που αφορούν τις πιο σημαντικές παθήσεις των ματιών.

Driving with glasses 5

Ο καταρράκτης είναι μία ασθένεια των ματιών κατά την οποία ο φακός του ματιού γίνεται θολός. Και όσο μεγαλώνουμε σε ηλικία, τόσο αυξάνεται το πρόβλημα. Στα συμπτώματα του καταρράκτη συμπεριλαμβάνουμε τις οπτικές διαταραχές και την έντονη λάμψη, ενώ σε προχωρημένο στάδιο οι ασθενείς συχνά αισθάνονται ότι κοιτάζουν μέσα από ένα παγωμένο γυαλί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γλαύκωμα είναι μια ασθένεια των ματιών που βλάπτει το οπτικό νεύρο. Αυτό οδηγεί σε μία ως επί το πλείστον αργή μείωση της όρασης, αρχικά μόνο στο περιφερειακό οπτικό πεδίο και αργότερα στο κεντρικό. Οι ασθενείς παρατηρούν τις αλλαγές στην όρασή τους πολύ αργά, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη υποστεί σημαντικές βλάβες.

Η εκφύλιση της ώχρας κηλίδας είναι μια ασθένεια που προσβάλει τον αμφιβληστροειδή στο πίσω μέρος του ματιού, την ώχρα κηλίδα. Αυτή διασφαλίζει ότι μπορούμε να δούμε καθαρά. Καθώς η νόσος εξελίσσεται, παρατηρείται προοδευτική απώλεια της όρασης στο κεντρικό οπτικό πεδίο, την στιγμή που το περιφερειακό παραμένει ανέπαφο.

Ο κερατόκωνος είναι μία πιθανώς κληρονομική οφθαλμική νόσος στην οποία ο κερατοειδής διογκώνεται και λεπταίνει όλο και περισσότερο σε σχήμα κώνου. Αυτό επιδεινώνει επίσης την όρασή σας. Τα άτομα που επηρεάζονται βλέπουν θολά και παραμορφωμένα, ειδικά σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, ενώ αυξάνεται και η ευαισθησία στην λάμψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα βρώμικα φώτα και τζάμια του αυτοκινήτου βλάπτουν επίσης την όρασή μας, αλλάζοντας την άποψή μας για την κυκλοφορία. Για αυτό όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να φροντίζουν ώστε το παρμπρίζ να είναι καθαρό μέσα και έξω, γιατί οι ραβδώσεις και η βρωμιά προκαλούν αυξημένη και ερεθιστική για το μάτι διάχυση του φωτός.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ