https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Μπουζί πυράκτωσης: Αυτά είναι σημάδια βλάβης που δεν πρέπει να αγνοήσεις

Glow plugs 1

Αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του συστήματος καύσης σε πετρελαιοκινητήρες – Για ποια συμπτώματα πρέπει να προσέχεις πάντα.

Τα μπουζί πυράκτωσης αποτελούν βασικό τμήμα του συστήματος καύσης στους πετρελαιοκινητήρες, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην εύκολη εκκίνηση του μοτέρ, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.

Ουσιαστικά, πρόκειται για εξαρτήματα που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του αέρα εντός του θαλάμου καύσης μέχρι και πάνω από τους 1.000 κελσίου, διευκολύνοντας έτσι την εύκολη ανάφλεξη του πετρελαίου κατά τη συμπίεση του αέρα και κατ’ επέκταση την ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Επιπλέον, συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών καπνού και στη βελτίωση της καύσης, καθώς και στην απόδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με τα κοινά μπουζί σπινθήρα των βενζινοκινητήρων, τα μπουζί πυράκτωσης δεν δημιουργούν σπίθα από ακίδες, αλλά λειτουργούν τα ίδια ως θερμαντικά σώματα. Συνήθως τοποθετούνται κοντά στους κυλίνδρους, αν και η θέση τους μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου και την διάταξη του κινητήρα.

Glow plugs 3

Σε νεότερα οχήματα, μάλιστα, υπάρχει συχνά και σχετική ένδειξη στο ταμπλό που ενημερώνει τον οδηγό για την κατάστασή τους. Ωστόσο, σε περίπτωση βλάβης , μπορεί να ενεργοποιηθεί και η ένδειξη «Check Engine», χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι πρόκειται για τα μπουζί πυρακτώσεως ,γι' αυτό και η διάγνωση απαιτεί προσοχή.

Συνήθως, ένα προβληματικό μπουζί πυρακτώσεως δυσκολεύεται να εκκινήσει αποδοτικά τον κινητήρα, ιδιαιτέρα κατά τις πρωινές εκκινήσεις, όταν επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες στο εξωτερικό περιβάλλον. Άλλα πιθανά συμπτώματα που μπορεί να αποκαλύπτουν πρόβλημα στο μπουζί είναι η μη κανονική απόκριση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και το βύθισμα του ποδιού στο γκάζι, καθώς και διάφοροι περίεργοι ήχοι ή κραδασμοί που ενδέχεται να προκαλεί η μη αποδοτική καύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο έλεγχος της κατάστασης των μπουζί πυρακτώσεως είναι σχετικά απλός και μπορεί να γίνει και χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις, αρκεί να ακολουθηθούν σωστά τα βήματα. Πρώτο και απαραίτητο στάδιο είναι η αποσύνδεση του αρνητικού πόλου της μπαταρίας, ώστε να αποφευχθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος βραχυκυκλώματος ή ακούσιας ενεργοποίησης του κυκλώματος.

Στη συνέχεια, πρέπει να εντοπιστούν τα μπουζί πυράκτωσης, η θέση των οποίων ποικίλλει ανάλογα με τη διαμόρφωση και τον τύπο του κινητήρα. Αφού εντοπιστούν, τότε μέσω ενός απλού πολυμέτρου ελέγχεται κατά πόσο το κάθε μπουζί διατηρεί αγώγιμη συνέχεια. Αν το πολύμετρο δείξει διακοπή ρεύματος (δηλαδή ανοικτό κύκλωμα), αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μπουζί πυρακτώσεως έχει υποστεί φθορά και αδυνατεί να θερμανθεί σωστά, οπότε και πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.

Γενικά, η προτεινόμενη περιοδικότητα αλλαγής είναι κάθε 120.000 χιλιόμετρα, αν και αυτό μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την ποιότητα καυσίμου, τη γενική κατάσταση του κινητήρα και το στιλ οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Glow Plugs 3

Η αντικατάσταση των μπουζί πυρακρώσεως μπορεί να γίνει και ως εργασία «DIY», αρκεί να υπάρχουν τα σωστά εργαλεία, καθώς και η ανάλογη εμπειρία. Η διαδικασία περιλαμβάνει και εδώ την αποσύνδεση της μπαταρίας, την αφαίρεση τυχόν εξαρτημάτων που εμποδίζουν την πρόσβαση στα μπουζί πυρακτώσεως, την εξαγωγή των παλιών και την τοποθέτηση των νέων, αφού πρώτα λιπαθούν και συσφιχθούν αποδοτικά.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι περισσότεροι ειδικοί συνιστούν την ταυτόχρονη αντικατάσταση όλων των μπουζί πυρακτώσεως για καλύτερη απόδοση και ομοιογενή λειτουργία του κινητήρα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ