Μπορώ να βάλω περισσότερο λάδι στον κινητήρα μου; Ποιες είναι οι συνέπειες (Video)

Το αυτοκίνητο καίει λάδια. Πώς να το αντιμετωπίσω - συμβουλές 2022

Το λιπαντικό είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και την εύρυθμη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ωστόσο το περισσότερο δεν είναι και καλύτερο.

Ακόμη και οι οδηγοί που δεν έχουν καμία απολύτως γνώση για τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης γνωρίζουν ότι το λιπαντικό παίζει ουσιαστικό ρόλο στην μακροζωία και τη σωστή λειτουργία του.

Η έλλειψη λαδιού στο εσωτερικό ενός κινητήρα μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και σε σύντομο χρονικό διάστημα καταστροφική, αφού χωρίς λάδι η φθορά των κινούμενων μηχανικών μερών όχι μόνο επιταχύνεται αλλά και ενισχύεται και σε διάφορα σημεία του μοτέρ, όπως για παράδειγμα στα πιστόνια και τους κυλίνδρους, μπορούν να προκληθούν ανεπανόρθωτες ζημιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως υπεύθυνοι οδηγοί και κάτοχοι ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ώστε να γνωρίζουμε τον σωστό τύπο λιπαντικού που πρέπει να βάλουμε στον κινητήρα μας σε περίπτωση ανάγκης αλλά και την ποσότητα που πρέπει να βρίσκεται άνα πάσα στιγμή στο κύκλωμα λίπανσης.

Για να έχουμε πάντα τη σωστή ποσότητα λαδιού συμβουλευόμαστε επίσης και τη γνωστή σε όλους «βέργα» του κινητήρα, τον δείκτη δηλαδή που μας ενημερώνει για το πόσο λάδι υπάρχει στο μοτέρ.

Τι γίνεται όμως αν μέσα στον κινητήρα υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού από το ιδανικό; Η συγκεκριμένη ερώτηση έχει πολλές απαντήσεις αφού αυτές εξαρτώνται από το μέγεθος της έξτρα ποσότητας λαδιού που έχει ο κινητήρας μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές αν στο κύκλωμα του κινητήρα μας έχουμε ρίξει περίπου έως και μισό με ένα λίτρο λαδιού παραπάνω από το ιδανικό, το μοτέρ, ανάλογα φυσικά και με την χωρητικότητά του αλλά και τις ανάγκες για λίπανση που έχει, δεν διατρέχει κάποιον σοβαρό κίνδυνο να πάθει ζημιά.

Ωστόσο, αν σε έλεγχο αντιληφθούμε ότι υπάρχει σημαντικά περισσότερο λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής (η ένδειξη στη βέργα είναι ψηλότερα από το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο), τότε θα πρέπει να επισκεφτούμε άμεσα ένα συνεργείο και να μειώσουμε την ποσότητα του λιπαντικού.

Σοβαρός κίνδυνος ζημιάς που μπορεί να προκληθεί μάλιστα σχετικά άμεσα στον κινητήρα καραδοκεί σε ακραίες περιπτώσεις υπερπλήρωσης λαδιού. Σε τέτοιες περιπτώσεις και με τον στρόφαλο να έχει βυθιστεί σε μεγάλο βαθμό μέσα στο λάδι που συγκεντρώνεται στο κάτω μέρος του κινητήρα (στην λεκάνη του λαδιού) το κύκλωμα εξαέρωσης του μοτέρ δεν μπορεί να απομακρύνει τα αέρια αφού μέσα σε αυτό κυκλοφορεί πλέον λάδι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το λάδι να κυκλοφορεί μέσα στο κύκλωμα εξαέρωσης αυξάνεται κατακόρυφα η πίεση και αυτό μπορεί να οδηγήσει στο σκάσιμο κάποιας τσιμούχας ή φλάντζας και κατά συνέπεια σε διαρροή. Διαρροή θα υπάρχει σίγουρα στην έξοδο του λαδιού μέσα στο μηχανοστάσιο από τον σωλήνα εξαέρωσης του κυκλώματος.

Τέλος, υπερβολικό λάδι στο κύκλωμα λίπανσης του μοτέρ έχει σαν αποτέλεσμα και το ίδιο το λάδι να χάσει ταχύτερα της ιδιότητές του από ότι έχει προβλέψει ο κατασκευαστής του. Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ