Μπορεί ο αυτοκινητόδρομος να “κάψει” το μικρό μοτέρ του αυτοκινήτου μου;

Highway driving 1

Αρκετοί οδηγοί διερωτώνται ή έχουν αμφιβολία για την απόδοση και την υγεία του αδύναμου κινητήρα του αυτοκίνητου τους σε ταχύτητες ταξιδιού.

Υπάρχουν κάμποσα μοντέλα στην αγορά με κινητήρα χαμηλής ισχύος. Ταυτόχρονα όμως, δημιουργούνται νέοι αυτοκινητόδρομοι που λόγω προδιαγραφών ασφάλειας διαθέτουν ανεβασμένα όρια ταχύτητας, με αποτέλεσμα ορισμένοι οδηγοί να φοβούνται ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου τους μπορεί να μην αντέξει το αυξημένο φορτίο και να παραδώσει πνεύμα. Έχουν βάση όμως αυτές οι φοβίες;

Weak engine 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά, ας διευκρινίσουμε ποιοι κινητήρες αυτοκινήτων θεωρούνται χαμηλής ισχύος. Συνήθως έχουν χωρητικότητα από 0,9 έως 1,5 λίτρα, καταγωγή από Ευρώπη και Ασία, και φυσικά είναι ατμοσφαιρικοί. Στα πλεονεκτήματά τους είναι η απλότητα της κατασκευής και κατά συνέπεια το χαμηλό κόστος συντήρησης, μιας και δεν διαθέτουν συστήματα αύξησης της απόδοσης.

Ένα άλλο πλεονέκτημά τους είναι η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και ο χαμηλότεροι φόροι λόγω μικρότερης εργοστασιακής τιμής. Ταυτόχρονα όμως, οι μέτριας δυναμικής κινητήρες μπορούν να κάνουν ένα προσπέρασμα μαρτύριο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Και αυτό το γεγονός, κάνει πολλούς να αναρωτιούνται εάν οι υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου μπορούν να βλάψουν τους αδύναμους κινητήρες.

Highway driving 2

Απο την άλλη, κάθε κινητήρας που γράφει πολλά χιλιόμετρα στην πόλη αποκτά επικαθίσεις που βλάπτουν την υγεία του, και ο μόνος τρόπος για να καθαρίσει αποτελεσματικά είναι να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτή την περίπτωση, αξίζει να διατηρήσετε τον κινητήρα μεταξύ 3.500 και 4.500 σ.α.λ., που σημαίνει ταχύτητα περίπου 110-130 χλμ./ώρα. Όταν κινείστε με αυτή την ταχύτητα για περίπου 1μιση με 2 ώρες, όλη η συσσωρευμένη βρωμιά καίγεται και οι επικαθίσεις άνθρακα στις βαλβίδες μειώνονται σε μεγάλο βαθμό. Αυτό κάνει μόνο καλό στον κινητήρα, γιατί όσο πιο καθαρός είναι, τόσο περισσότερο θα μακροημερεύσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη τακτική μπορεί να εφαρμόζεται μια φορά το μήνα ή το δίμηνο, με τα αποτελέσματά της να γίνονται αμέσως αντιληπτά από τον οδηγό, καθώς ο κινητήρας θα έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και θα καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.

Weak engine 2

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ