https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Μηχανικός προειδοποιεί: Μην κάνεις ποτέ αυτό το λάθος όταν βάζεις καύσιμο στο αυτοκίνητο

καύσιμο

Αυτή η συνήθεια που έχουν πολλοί οδηγοί όταν πηγαίνουν για ανεφοδιασμό στο πρατήριο μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο αυτοκίνητο.

Μια από τις πιο διαδεδομένες συνήθειες των οδηγών όταν σταματούν για ανεφοδιασμό στο πρατήριο είναι να γεμίζουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους μέχρι το μέγιστο δυνατό σημείο.

Πρόκειται για μια τακτική που, με βάση τη λογική, φαντάζει απόλυτα σωστή, αφού εξασφαλίζει ότι υπάρχει η μέγιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητο, παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία, μειώνοντας τη συχνότητα των στάσεων για ανεφοδιασμό και ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο να μείνει κάποιος από καύσιμο σε μια απομονωμένη περιοχή χωρίς κοντινό ανοικτό πρατήριο. Παρ' όλα αυτά, οι μηχανικοί επισημαίνουν ότι αυτή η πρακτική ενδέχεται να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα τελικά επιλύει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο, αυξάνεται αισθητά το βάρος του αυτοκινήτου. Το επιπλέον βάρος μεταφράζεται σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αφού ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να κινήσει το όχημα. Αυτό όχι μόνο συνεπάγεται επιπλέον έξοδα για τον οδηγό, αλλά μειώνει και την αποδοτικότητα του καυσίμου, καθώς διανύονται λιγότερα χιλιόμετρα ανά λίτρο. Ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα με ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας, αυτή η επιβάρυνση γίνεται ακόμα πιο αισθητή, ειδικά στην κίνηση εντός πόλης ή σε ανηφόρες, όπου απαιτείται μεγαλύτερη ροπή.

Πέρα από την κατανάλωση όμως, το υπερβολικά γεμάτο ρεζερβουάρ μπορεί να επιφέρει τεχνικά προβλήματα σε κρίσιμα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Ένα από τα βασικά σημεία κινδύνου είναι η πιθανότητα διαρροής καυσίμου, κυρίως όταν το όχημα στρίβει ή βρίσκεται σε κλίση. Κοντά στο στόμιο του ρεζερβουάρ υπάρχει μια βαλβίδα ασφαλείας, η οποία λειτουργεί ως υπερχείλιση και έχει στόχο να εμποδίσει την υπερβολική πίεση ή διαρροή. Ωστόσο, όταν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μέχρι επάνω, αυτή η βαλβίδα ενδέχεται να επιτρέψει στο καύσιμο να διαρρεύσει, καθώς αναγκάζεται να λειτουργήσει ως έξοδος υπερπίεσης. Το υγρό καύσιμο τότε συχνά καταλήγει μέσω ενός σωλήνα κοντά στο πίσω ελαστικό, κάτι που δεν είναι απλώς σπατάλη αλλά και πιθανός κίνδυνος ασφάλειας, ειδικά σε συνθήκες μεγάλης θερμοκρασίας ή σε συνδυασμό με εκτεθειμένες επιφάνειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν ότι όταν η αντλία καυσίμου σταματήσει αυτόματα κατά τον ανεφοδιασμό, αυτό σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ έχει γεμίσει μέχρι το ασφαλές όριο. Η πρακτική να συνεχίζουμε το γέμισμα πέρα από αυτό το σημείο, μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις βλαβών που δεν είναι ορατές άμεσα, αλλά ενδέχεται να εξελιχθούν σε σημαντικά έξοδα.

Ένα από τα πιο ευαίσθητα εξαρτήματα που κινδυνεύει είναι το canister, ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα που έχει σκοπό να απορροφά τις αναθυμιάσεις καυσίμου, εμποδίζοντας έτσι τις οσμές να περάσουν στην καμπίνα. Όταν όμως το ρεζερβουάρ γεμίζει υπερβολικά, τότε η προβλεπόμενη ζώνη αερίων στο άνω μέρος του ρεζερβουάρ κατακλύζεται και αυτή από υγρό καύσιμο, με αποτέλεσμα αυτό να φτάνει μέχρι το canister. Επειδή ο ρόλος του φίλτρου είναι να φιλτράρει αέρια και όχι υγρά, η επαφή με το καύσιμο μπορεί να το καταστρέψει, οδηγώντας σε σοβαρές δυσλειτουργίες του συστήματος αναθυμιάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι συνέπειες λοιπόν από αυτή τη φαινομενικά αθώα συνήθεια μπορεί να είναι πολυεπίπεδες. Για αυτό και οι ειδικοί συνιστούν στους οδηγούς να σταματούν τον ανεφοδιασμό με την πρώτη αυτόματη διακοπή της αντλίας και να αποφεύγουν να γεμίζουν το ρεζερβουάρ μέχρι το όριο, όσο και αν φαίνεται πρακτικό ή οικονομικά συμφέρον.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ