audi q3

Πόσα χιλιόμετρα μου μένουν όταν ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης -Τι πρέπει να προσέχω

Used cars 3

Πόσα χιλιόμετρα μπορώ να διανύσω όταν ανάβει η ένδειξη χαμηλής στάθμης καυσίμου και πόσο επιβαρυντικό είναι για το αυτοκίνητο να οδηγώ συστηματικά με το “λαμπάκι” αναμμένο;

Οι μεταβολές στις τιμές των καυσίμων μπορεί να έχουν πλέον ομαλοποιηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν η διεθνής ενεργειακή αστάθεια είχε προκαλέσει ιστορική άνοδο κόστους, όμως για τον μέσο οδηγό τα έξοδα κατανάλωσης παραμένουν σημαντικό έξοδο και κατί συνεχίζει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα.

Μάλιστα, στις σημερινές συνθήκες μειωμένης αγοραστικής δύναμης, ακόμη και η πιο συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου θεωρείται επιβάρυνση, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να καθυστερούν τον ανεφοδιασμό τους περισσότερο από το ιδανικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε που, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, πολλά οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα για αρκετή ώρα, καταναλώνοντας καύσιμο τόσο στο ρελαντί όσο και στο σταμάτα-ξεκίνα, με αποτέλεσμα αυτό να τελειώσει πριν προλάβουν να φτάσουν σε πρατήριο, προκαλώντας έτσι ακόμη περισσότερη κίνηση και καταλήγοντας σε λύσεις οδικής βοήθειας.

Σημαντικό εφόδιο για κάθε οδηγό που θέλει να αποφύγει μια τέτοια κατάσταση είναι κατανόηση της λειτουργίας της προειδοποιητικής ένδειξης στάθμης καυσίμου. Η ενεργοποίηση της συγκεκριμένης ένδειξης —η γνωστή σε όλους εικόνα με το εικονίδιο της αντλίας και τον δείκτη να αγγίζει το κόκκινο— σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει μπει στη λεγόμενη «ρεζέρβα» και διαθέτει περιορισμένη ποσότητα καυσίμου που παρέχει κάποια επιπλέον χιλιόμετρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό.

Σε γενικές γραμμές, τα περισσότερα οχήματα μπορούν να συνεχίσουν για περίπου 50 έως 80 χιλιόμετρα, ωστόσο το ακριβές εύρος εξαρτάται από παράγοντες όπως ο τύπος κινητήρα, η ηλικία του αυτοκινήτου, οι συνθήκες κίνησης και το οδηγικό προφίλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, η οδήγηση σε ανηφορικό δρόμο, η έντονη επιτάχυνση, οι υψηλές ταχύτητες ή η λειτουργία του κλιματισμού μπορεί να μειώσουν αισθητά τη διαθέσιμη αυτονομία.

Παράλληλα, η συνεχής οδήγηση με ελάχιστο καύσιμο μπορεί να επιφέρει και τεχνικά προβλήματα, καθώς στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ βρίσκεται ένα από τα πλέον ζωτικά εξαρτήματα για τη λειτουργία του κινητήρα: η αντλία καυσίμου.

Το καύσιμο λειτουργεί ταυτόχρονα ως μέσο ψύξης και προστασίας της αντλίας από οξείδωση και υπερθέρμανση. Όταν η στάθμη του πέφτει σε χαμηλά επίπεδα, η αντλία ενδέχεται να λειτουργεί εκτεθειμένη στον θερμό αέρα, αυξάνοντας τις πιθανότητες φθοράς, ενώ λόγω των αναταράξεων του αυτοκινήτου μπορεί περιστασιακά να τραβήξει αέρα, γεγονός που μειώνει την ομαλή ροή καυσίμου προς τον κινητήρα και δημιουργεί απότομες διακοπές τροφοδοσίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ορισμένες περιπτώσεις, εάν το ρεζερβουάρ παραμένει συχνά σχεδόν άδειο, είναι πιθανό να δημιουργηθεί οξείδωση στα τοιχώματά του, με αποτέλεσμα τα σωματίδια σκουριάς να καταλήξουν στο κύκλωμα τροφοδοσίας, προκαλώντας ζημιές στην αντλία, στον ψεκασμό ή ακόμη και στον καταλύτη. Αυτές οι βλάβες μπορεί να εξελιχθούν σε ιδιαίτερα δαπανηρές επισκευές, ειδικά όταν επηρεάζουν το σύστημα καύσης.

Επιπλέον, αν το όχημα μείνει από καύσιμο εν κινήσει, ο οδηγός θα χρειαστεί άμεσο και προσεκτικό χειρισμό ώστε να ακινητοποιήσει το όχημα χωρίς να παρεμποδίσει την κυκλοφορία ή να θέσει σε κίνδυνο άλλους χρήστες του δρόμου, ενώ σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας ή υψηλής ταχύτητας, η απροσδόκητη απώλεια ισχύος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό κίνδυνο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ