Πώς με μία κίνηση μπορείς να μειώσεις στο μισό την κατανάλωση βενζίνης -Το άγνωστο τρικ

Δείκτης καυσίμου

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε πού υψηλά επίπεδα αυτό είναι το κόλπο που μπορεί να ανακουφίσει το πορτοφόλι σας μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου στο μισό.

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βρίσκονται ήδη ανάμεσά μας, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν κυρίως βενζίνη, πετρέλαιο ή υγραέριο.

Η τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει σε υψηλά επίπεδα με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων να βρίσκεται στο 1,97 ευρώ και του diesel στο 1,67 ευρώ σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων (δελτίο 8ης Μαΐου).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλοι οι οδηγοί που θέλουν να εξοικονομήσουν όσο το δυνατό περισσότερο καύσιμο και κατ' επέκταση περισσότερα χρήματα κατά τις μετακινήσεις τους με αυτοκίνητο εφαρμόζουν διάφορους τρόπους οι οποίοι αποδίδουν και στην πράξη.

Ίσως ο πιο απλός τρόπος για να μειώσει κανείς την κατανάλωση καυσίμου έως περίπου και το μισό αλλάζοντας απλά μία και μόνο οδηγική του συνήθεια είναι αυτός που σχετίζεται με την ταχύτητα κίνησης.

Το κόλπο που μπορεί να εφαρμοστεί από όλους τους οδηγούς, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους και το επίπεδο οδηγικής τους εμπειρίας είναι η μείωση της ταχύτητας με την οποία κινούνται συνήθως κατά 30-40 χλμ./ώρα.

Για παράδειγμα αν κινείστε στην εθνική κοντά στα 140 χλμ./ώρα στο οδόμετρο, τα οποία αντιστοιχούν σε 130 πραγματικά χιλιόμετρα ανά ώρα, η μείωση της ταχύτητας κίνησης σας στα 100-110 χλμ./ώρα θα επιφέρει σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, είτε πρόκειται για κινητήρα βενζίνης είτε πετρελαίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μείωση της κατανάλωσης εξαρτάται και από τη χωρητικότητα και τις τεχνολογίες που ενσωματώνονται στον εκάστοτε κινητήρα αλλά και από το βάρος και την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.

Μέσα στην πόλη η μείωση της ταχύτητας κίνησης στο όριο των 60 χλμ./ώρα ή η τήρηση του ορίου των 30 χλμ./ώρα, όπου αυτό υπάρχει μειώνει επίσης σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, ειδικά αν συνδυαστεί με ήπια χρήση του δεξιού πεντάλ κατά τη διαδικασία της εκκίνησης και επιτάχυνσης από στάση.

Η μείωση της κατανάλωσης είναι μόνο ένα από τα πολλαπλά οφέλη που φέρνει μαζί της η χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης. Ειδικά στο αστικό περιβάλλον με χαμηλή ταχύτητα, ακόμη και αν ο δρόμος «σηκώνει» περισσότερα χιλιόμετρα, επιτυγχάνουμε παράλληλα υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας αλλά και βελτίωση στις συνθήκες κυκλοφορίαςμε μείωση του φαινομένου του μποτιλιαρίσματος.

Όφελος έχουμε επίσης και στις εκπομπές ρύπων που εξαρτώνται άμεσα από το καύσιμο που καταναλώνεται και μειώνονται ανάλογα με τη μείωση της κατανάλωσης. Τέλος με μικρότερη ταχύτητα κίνησης αυξάνουμε και την διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου μας αλλά και αναλώσιμων όπως είναι για παράδειγμα τα τακάκια των φρένων, οι δισκόπλακες και τα ελαστικά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ