Με ποιο χέρι πρέπει να ανοίγω την πόρτα του αυτοκινήτου μου;

porta odigou pos tin anigoume

Πολλοί οδηγοί αγνοούν ότι προτού εξέλθουν από το αυτοκίνητο πρέπει να ακολουθήσουν μία συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία διασφαλίζει την αποτροπή πρόκλησης ατυχήματος.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν όταν τα οχήματα βρίσκονται εν κινήσει, με τους να οδηγούς να υποπίπτουν σε λάθη (βλ. υπερβολική ταχύτητα) που έχουν σοβαρές συνέπειες.

Από την άλλη, δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις που ένα τροχαίο ατύχημα προκαλείται όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο, και ειδικά όταν ο οδηγός ή κάποιος άλλος επιβάτης επιχειρεί να εξέλθει από ένα αυτοκίνητο.

πορτα οδηγου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικότερα, πολλοί οδηγοί μόλις ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους, έχουν τη συνήθεια να ανοίγουν την πόρτα - για την αποβίβασή τους από το όχημα- με το αριστερό τους χέρι.

Χρησιμοποιώντας, ωστόσο, το αριστερό τους χέρι για το τράβηγμα του χερουλιού και το σπρώξιμο της πόρτας, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την τέλεση ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος.

Αυτό διότι προβαίνοντας στην παραπάνω κίνηση είναι αδύνατο να στρίψουν το σώμα τους προς τα αριστερά και το βλέμμα τους προς τα πίσω, και επομένως είναι σχεδόν ανέφικτο να ελέγξουν με τη δέουσα προσοχή αν έρχεται από πίσω ένα ποδήλατο, μία μοτοσικλέτα ή ένα άλλο αυτοκίνητο.

Ως εκ τούτου ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρξει πρόσκρουση του διερχόμενου οχήματος είτε στην ανοικτή πόρτα, είτε πάνω στον οδηγό που εξέρχεται εκείνη την ώρα -με τον λάθος τρόπο- από το αυτοκίνητό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αντίποδα, ανοίγοντας την πόρτα με το δεξί μας χέρι, το σώμα μας αναγκάζεται να στρίψει προς τα αριστερά και ως εκ τούτου το βλέμμα μας γυρίζει προς τα πίσω, ελέγχοντας αποτελεσματικά αν πλησιάζει κάποιο δίκυκλο ή άλλο αυτοκίνητο.

Τα ατυχήματα που οφείλονται στο λάθος τρόπο ανοίγματος της πόρτας, στο παρελθόν είχαν αποτελέσει μάστιγα στην Ολλανδία, λόγω του μεγάλου αριθμού των ποδηλατών στους δρόμους.

έξοδος από αυτοκίνητο

Η έξαρση του φαινομένου κινητοποίησε τις αρμόδιες αρχές οι οποίες κατέβαλαν συντονισμένες προσπάθειες προκειμένου να δώσουν τέλος στην πρόκληση σοβαρών τραυματισμών.

Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου τους είχε το πρότζεκτ Dutch Reach (στα ελληνικά: «Ολλανδική λαβή») που ενημέρωνε τους πολίτες για το πώς πρέπει να εξέρχονται από το αυτοκίνητο.

Σχετικές καμπάνιες «τρέχουν» και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά μετά την αύξηση του αριθμού των ποδηλατών και των ηλεκτρικών πατινιών που κυκλοφορούν στα αστικά κέντρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ