Κίνδυνος-θάνατος τα κινεζικά "no-name" ελαστικά

kinezika elastika kindinos

Υπό το δέλεαρ των χαμηλών τιμών, πολλοί οδηγοί στρέφονται στην αγορά κινεζικών ελαστικών, αγνοώντας τους κινδύνους που ενέχει η επιλογή τους.

Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που όταν κληθούν να αντικαταστήσουν τα ελαστικά τους, επιλέγουν τα προϊόντα μιας κινεζικής εταιρείας, ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα.

Πράγματι, για τα ελαστικά που παράγονται στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη αξιώνονται αρκετά λιγότερα χρήματα συγκριτικά με τις πιο αναγνωρισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες, με την τιμή τους να είναι έως και 4 φορές μικρότερη.

Πέρα, όμως, από το οικονομικό όφελος, δεν υπάρχει άλλος λόγος προτίμησης των κινεζικών προϊόντων, έναντι των ευρωπαϊκών, πόσω μάλλον όταν η απόδοσή τους είναι δραματικά μειωμένη και κατά συνέπεια ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι τα λάστιχα είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αυτοκινήτου και δρόμου και ως εκ τούτου διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα της ασφάλειας. 

kinezika elastika kindinos

Ένας βασικός τομέας όπου τα κινεζικά ελαστικά υστερούν σε σχέση με τα προϊόντα των Ευρωπαίων premium κατασκευαστών είναι στις ιδιότητες του κρατήματος. Πρόσφατη σύγκριση σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος έδειξαν ότι σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, η απόσταση φρεναρίσματος με τα ευρωπαϊκά ελαστικά ήταν 45,8 μέτρα.

Όταν το ίδιο όχημα εφοδιάστηκε με τα ελαστικά γνωστής κινεζικής εταιρείας, από τη στιγμή που βυθίστηκε το πόδι στο φρένο και μέχρι να ακινητοποιηθεί διένυσε 57,4 μέτρα. Αυτή η διαφορά των 11,6 μέτρων είναι τεράστια και φανερώνει το κενό ασφαλείας που χαρακτηρίζει τα κινεζικής κατασκευής ελαστικά.

Υπέρ των ευρωπαϊκών προϊόντων έγειρε η πλάστιγγα και κατά τη σύγκριση σε στεγνό οδόστρωμα, πάλι σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Εξοπλισμένο με το προϊόν από τη Γηραιά Ήπειρο, το όχημα ακινητοποιήθηκε μετά από 36,1 μέτρα, ενώ το κινέζικο «πρόσθεσε» στην απόσταση φρεναρίσματος 4,2 επιπλέον μέτρα (40,3).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kinezika elastika kindinos

Τα ανωτέρω αποτελέσματα δεν προκαλούν έκπληξη. Οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής ελαστικών δεν επενδύουν στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στον βαθμό που το κάνουν οι ευρωπαϊκές.

Και προκειμένου να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους κάνουν… εκπτώσεις στα συστατικά που αφορούν το μείγμα του καουτσούκ, την ίδια ώρα που ακολοθούν λιγότερο ακριβείς διαδικασίες κατασκευής.

Οι δύο αυτές πρακτικές συνθέτουν ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο μείγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του προσδόκιμου ζωής των κινεζικών ελαστικών (από ένα χρόνο έως και μόλις ένα εξάμηνο).

Είναι το οικονομικό κίνητρο αρκετό;

Φαινομενικά, τα κινεζικά ελαστικά είναι φθηνότερα από τα ευρωπαϊκά. Στην πραγματικότητα, όμως, ο οδηγός δεν θα γλιτώσει χρήματα, δεδομένου ότι η γρήγορη φθορά τους θα απαιτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα τη νέα αγορά ελαστικών.

Αν προσθέσουμε και στην εξίσωση τη φτωχότερη απόδοσή τους, άρα και τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση τους, τότε γίνεται κατανοητό πως η αγορά τους είναι απαγορευτική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ