208

Ο λόγος που χάνεις 10 ευρώ κάθε φορά που πας στο βενζινάδικο -Τι πρέπει να προσέχεις

χάνεις 10 ευρώ βενζινάδικο

Ο τακτικός ανεφοδιασμός στο βενζινάδικο δεν περιορίζεται μόνο στην αναπλήρωση καυσίμου, αλλά αποτελεί και την ευκαιρία να εξασφαλίσεις ασφάλεια, οικονομία και σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου σου.

Ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου με καύσιμο αποτελεί μια καθημερινή διαδικασία για τους περισσότερους οδηγούς. Η πλειονότητα των οδηγών, μάλιστα, προσεγγίζει την επίσκεψη στο βενζινάδικο απλώς ως μια αναγκαία διαδικασία για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ στο πρατήριο της επιλογής τους, χωρίς να αφιερώνουν χρόνο για να προσέξουν τις λεπτομέρειες ή να ελέγξουν κρίσιμα στοιχεία του αυτοκινήτου τους.

Στην πραγματικότητα, όμως, κάθε επίσκεψη στο βενζινάδικο δεν είναι μόνο ευκαιρία για αναπλήρωση καυσίμου, αλλά και χρήσιμη υπενθύμιση να ελέγχουμε έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες της οδικής ασφάλειας, που συχνά παραμελείται στη ροή της καθημερινής οδήγησης. Φυσικά μιλάμε για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σημασία της σωστής πίεσης στα ελαστικά δεν περιορίζεται μόνο στην ασφάλεια. Ελαστικά με ανεπαρκή πίεση προκαλούν αυξημένη φθορά, μειώνουν την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου και ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου. Με άλλα λόγια, η παραμέληση του ελέγχου πίεσης των ελαστικών μπορεί στην πράξη να σημαίνει περισσότερα λίτρα καυσίμου που «καίγονται» άσκοπα άλλα και μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά.

Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), μια μείωση μόλις 1% στην πίεση των ελαστικών αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,3%. Αν η απώλεια φτάσει το 10%, η κατανάλωση ανεβαίνει κατά 2%, ενώ σε μείωση 20% η επιβάρυνση φτάνει το 4%. Ακόμη κι αν αυτά τα ποσοστά φαίνονται μικρά, η επίδραση στο σύνολο των χιλιομέτρων που διανύει ένα αυτοκίνητο ετησίως είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα όχημα που καταναλώνει 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θα «καίει» επιπλέον 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ή αλλιώς 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα, μόνο και μόνο λόγω χαμηλής πίεσης στα ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, η φθορά των ελαστικών γίνεται σε πιο γρήγορο ρυθμό, ενώ η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου επηρεάζεται σημαντικά. Τα ελαστικά που δεν «κάθονται» σωστά στην άσφαλτο αυξάνουν και την απόσταση ακινητοποίησης και κάνουν πιο δύσκολο τον έλεγχο του οχήματος σε επείγουσες καταστάσεις, θέτοντας σε κίνδυνο οδηγό και επιβάτες.

Οι πλέον ειδικοί επισημαίνουν ότι την κάθε φορά που θα σταθμεύουμε στο βενζινάδικο για ανεφοδιασμό, η σωστή τακτική είναι να μην περιοριζόμαστε μόνο στο γέμισμα του ρεζερβουάρ, άλλα και να ελέγχουμε κατά πόσο η πίεση των ελαστικών είναι στα ενδεδειγμένα επίπεδα. Ο προσεκτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών αποτελεί μια απλή αλλά κρίσιμη κίνηση που εξασφαλίζει όχι μόνο μεγαλύτερη οικονομία και σωστή κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη ασφάλεια, άνεση και μακροζωία των ελαστικών, προστατεύοντας ταυτόχρονα το αυτοκίνητο και τους επιβάτες σε κάθε διαδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ