Γιατί σφυρίζουν τα φρένα του αυτοκινήτου μου -Πώς να το αντιμετωπίσω

Ford Puma ST wheel

Μπορεί πολλοί οδηγοί να αγνοούν αυτούς τους ήχους, όμως οι θόρυβοι που εμφανίζονται σε κάθε πάτημα του φρένου ενδέχεται να κρύβουν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια.

Το σφύριγμα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάτι "αθώο". Πρόκειται για ένα ενοχλητικό και συνάμα ανησυχητικό φαινόμενο, το οποίο συχνά υποτιμάται. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο να πρόκειται για πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια του οχήματος.

sfirigma takakia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αιτίες που προκαλούν σφύριγμα στα φρένα ποικίλλουν. Η πιο συνηθισμένη είναι η συσσώρευση σκόνης και βρωμιάς. Με την πάροδο του χρόνου, φερμουίτ, χώματα και μικρές πετρούλες παγιδεύονται ανάμεσα στα τακάκια και τον δίσκο, προκαλώντας θόρυβο και κάποιες φορές τράνταγμα κατά το φρενάρισμα.

Τα καινούρια τακάκια μπορεί επίσης να σφυρίζουν στην αρχή, μέχρι να στρωθούν, με το συγκεκριμένο φαινόμενο συνήθως να εξαφανίζεται μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Θόρυβος μπορεί να προκληθεί και όταν τα τακάκια είναι φθαρμένα. Οι περισσότεροι τύποι διαθέτουν μεταλλικούς δείκτες φθοράς που παράγουν ήχο για να ειδοποιήσουν πως ήρθε η ώρα για αντικατάσταση.

sfirigma takakia

Ένοχοι μπορεί να είναι και οι δίσκοι, καθώς εάν είναι στραβοί, τα τακάκια δεν εφαρμόζουν σωστά, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ήχοι και τριγμοί, ενώ αν υπάρχει σκουριά, ειδικά μετά από παρατεταμένη ακινησία του οχήματος σε υγρό περιβάλλον, τότε ενδέχεται να ακουστεί σφύριγμα, το οποίο συνήθως εξαφανίζεται έπειτα από μερικά φρεναρίσματα. Τέλος ο θόρυβος μπορεί επίσης να οφείλεται σε λανθασμένη τοποθέτηση ή σε χαμηλής ποιότητας ανταλλακτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό δεν σημαίνει πως κάθε φορά που ακούγεται σφύριγμα πρέπει να απευθύνεστε αμέσως σε συνεργείο. Εάν θεωρείτε πως οφείλεται σε επιφανειακή βρωμιά, μπορείτε να δοκιμάσετε το λεγόμενο έντονο φρενάρισμα καθαρισμού.

sfirigma takakia

Η διαδικασία είναι απλή. Βρίσκετε έναν δρόμο με ελάχιστη ή καθόλου κίνηση, επιταχύνετε μέχρι τα 60 με 80 χλμ./ώρα και στη συνέχεια φρενάρετε δυνατά αλλά ελεγχόμενα, μειώνοντας την ταχύτητα μέχρι τα 10 με 20 χλμ./ώρα χωρίς να σταματήσετε τελείως και ιδανικά χωρίς να ενεργοποιηθεί το ABS. Αυτό το σταμάτα-ξεκίνα ιδανικά θα πρέπει να επαναληφθεί πέντε με έξι φορές, αφήνοντας λίγο χρόνο για να κρυώσουν τα φρένα μεταξύ των φρεναρισμάτων.

Αν, παρά τις προσπάθειές σας, το σφύριγμα συνεχίζεται, τότε καλό είναι να επισκεφθείτε έναν μηχανικό. Ειδικά αν ο θόρυβος είναι μεταλλικός, επίμονος και έντονος, το πεντάλ φρένου έχει μαλακώσει ή βυθίζεται εύκολα, υπάρχουν αισθητές δονήσεις κατά το φρενάρισμα, η απόσταση που απαιτείται για να σταματήσει το όχημα έχει αυξηθεί ή φυσικά αν έχει ανάψει η προειδοποιητική λυχνία των φρένων τότε η επίσκεψη είναι επιβεβλημένη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
sfirigma takakia

Τα φρένα είναι ένα από τα πιο κρίσιμα συστήματα ασφαλείας σε κάθε όχημα, για αυτό αν ακούτε σφύριγμα, καλό είναι να μην το αγνοήσετε. Ίσως πρόκειται για κάτι απλό, αλλά ενδέχεται να υποδηλώνει σοβαρό πρόβλημα. Η τακτική συντήρηση και ο άμεσος έλεγχος αποτελούν το κλειδί για ασφαλή και απροβλημάτιστη οδήγηση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ