Γιατί και πότε πρέπει να ψεκάζεις με νερό τον κινητήρα του αυτοκινήτου -Το άγνωστο «κόλπο»

Ψεκασμός νερού κινητήρα

Η χρήση νερού και μάλιστα σε μορφή σπρέι είναι μια διαδεδομένη μεθοδολογία και συγκεκριμένους τύπους κινητήρων, καθώς εξασφαλίζει την υψηλότερη και αποδοτικότερη λειτουργία.

Οι υψηλές θερμοκρασίες, όπως αυτές που θα επικρατήσουν στη χώρα μας το αμέσως επόμενο διάστημα, κάνουν τη ζωή ενός κινητήρα πιο δύσκολη και τη διαδικασία της ψύξης του απαιτητικότερη.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι κατασκευαστές έχουν καταφύγει στη λύση του ψεκασμού με νερό, η εξάτμιση του οποίου ως γνωστόν μπορεί να περιορίσει και μάλιστα σημαντικά τη θερμοκρασία της επιφάνειας με την οποία έρχεται σε επαφή.

Η τοποθέτηση συστημάτων ψεκασμού νερού σε επιφάνειες, όπως εκείνη του intercooler, ήταν άκρως διαδεδομένη σε προτάσεις υψηλών επιδόσεων και ειδικότερα ιαπωνικών, δίνοντας μάλιστα την επιλογή στον οδηγό πότε θα προχωρήσει στη διαδικασία του ψεκασμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ψεκασμός νερού κινητήρα

Βέβαια ο ψεκασμός του νερού εφαρμόστηκε και σε άλλες περιπτώσεις και ειδικότερα στο σύστημα εισαγωγής του αέρα ώστε να περιοριστεί η θερμοκρασία στην περιοχή αυτή και να αποφευχθεί το φαινόμενο της προανάφλεξης.

Το τελευταίο μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο για τη μακροζωία του κινητήρα αλλά και να περιορίσει σημαντικά την απόδοσή του, ειδικά σε συνθήκες όπως εκείνες που επικρατούν κατά τη διάρκεια ενός ισχυρού κύματος καύσωνα.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τις δοκιμές που έχει πραγματοποιήσει ένας Βρετανός, ο οποίος και εξέλιξε το δικό του σύστημα ψεκασμού, η διαδικασία αυτή μπορεί να περιορίσει έως και 20% την κατανάλωση καυσίμου.

Ψεκασμός νερού κινητήρα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παρόμοια εφαρμογή χρησιμοποίησε και το M Division της BMW στον διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που τοποθετήθηκε κάτω από το καπό της M4 GTS.

Στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα εξελίχθηκε από την Bosch και αποτελείται από τρία μπεκ, τα οποία ψεκάζουν νερό στην εισαγωγή του αέρα. Η άμεση εξάτμιση του νερού αυτού μειώνει σημαντικά τη θερμοκρασία του αέρα που καταλήγει στον θάλαμο καύσης, καθιστώντας αυτομάτως τη λειτουργία του κινητήρα αποδοτικότερη.

Ταξιδεύοντας στο παρελθόν της αυτοκίνησης θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι τα συστήματα ψεκασμού νερού στους κινητήρες αποτελεί ένα παλιό «κόλπο», το οποίο ωστόσο γνώριζε την αποδοχή μονάχα σε λιγότερο ή περισσότερο εξωτικές κατασκευές.

Μεταξύ αυτών το Subaru Impreza WRX και η Porsche 911 GT2 RS, δύο μοντέλα τα οποία διέθεταν σύστημα ψεκασμού νερού στην επιφάνεια του intercooler.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ