Γιατί πρέπει να οδηγείς με κλειστά τα παράθυρα -5 σοβαροί λόγοι που δεν είχες σκεφτεί

Ανοιχτά παράθυρα

Η πρακτική να οδηγείς με ανοιχτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου κρύβει σοβαρούς κινδύνους, τους οποίους πολλοί από εμάς είτε υποτιμούν, είτε αγνοούν.

Τους καλοκαιρινούς και όχι μόνο μήνες πολλοί οδηγοί συνηθίζουν να κινούνται εντός και εκτός πόλη με ανοιχτά τα παράθυρα, μειώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη χρήση του air condition και εξασφαλίζοντας τη συνεχή ροή φρέσκου αέρα στον θάλαμο επιβατών.

Η κοινή πρακτική αυτή φαντάζει αθώα, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι καθώς κρύβει κινδύνους και μάλιστα σοβαρούς.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδήγηση με ανοικτά παράθυρα στην πόλη

Σε αστικό περιβάλλον η κίνηση με ανοιχτά παράθυρα μάς εκθέτει όχι μόνον στον κίνδυνο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και σε αυτόν μιας ενδεχόμενης απόπειρας κλοπής.

Ως γνωστόν η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η οποία εντείνεται τις ώρες αιχμής, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιβαρυντική για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Η συνήθεια, λοιπόν, του ανοιχτού παραθύρου σε έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο ίσως να μην είναι η καλύτερη δυνατή αν θέλουμε να περιορίσουμε την έκθεσή μας στους ρύπους που εκλύονται από τα οχήματα γύρω μας.

Ταυτόχρονα, τα ανοιχτά παράθυρα σε συνδυασμό με τις χαμηλές ταχύτητες κίνησης και τις συχνές ακινητοποιήσεις μας καθιστά πιο ευάλωτους σε εκείνους που θα επιχειρήσουν να αρπάξουν κάποιο πολύτιμο αντικείμενο από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μας.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Οδήγηση με ανοικτά παράθυρα στον αυτοκινητόδρομο

Στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, η ατμοσφαιρική ρύπανση περιορίζεται ωστόσο εκεί ελλοχεύουν άλλες παγίδες για εκείνους που θα επιλέξουν να κινηθούν με ανοιχτά τα παράθυρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου, μιας και πάνω από τα 80 χλμ./ώρα η χρήση του συστήματος κλιματισμού καθίσταται πιο αποδοτική.

Αυτό συμβαίνει γιατί η αεροδυναμική αντίσταση που δημιουργούν τα ανοιχτά παράθυρα κοστίζει περισσότερο σε καύσιμο απ’ ότι η ίδια η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.

Ένα ακόμα πρόβλημα είναι ότι η ταχύτητα του αέρα με το οποίο εισέρχεται ο αέρας στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου σε ταχύτητες εθνικού ή επαρχιακού δικτύου μπορεί να αυξήσει δυσανάλογα τα επίπεδα του θορύβου με ό,τι μπορεί να σημαίνει για την άνεση του ταξιδιού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ