Γιατί οι turbo κινητήρες έχουν μειωμένη απόδοση στη ζέστη;

Engine redline 1

Οι υψηλές θερμοκρασίες δεν ταλαιπωρούν μόνο του ζωντανούς οργανισμούς, αλλά και τους κινητήρες των αυτοκινήτων.

Για να λειτουργήσει σωστά ο κινητήρας χρειάζεται αέρα και καύσιμο αναμεμειγμένα σε μια ορισμένη αναλογία. Ωστόσο, η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο δεν είναι πάντα η ίδια. Για παράδειγμα, σε βροχερό και δροσερό καιρό, η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο είναι υψηλότερη, ενώ στη ζέστη είναι χαμηλότερη.

Turbo 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτή η διαφορά, χάρη στους αισθητήρες θερμοκρασίας και τον αισθητήρα λάμδα, γίνεται πιο αισθητή σε έναν turbo κινητήρα και δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα. Σε αυτές τις συνθήκες, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα μειώνει την ποσότητα του καυσίμου που παρέχεται στους θαλάμους καύσης λόγω της μείωσης του επιπέδου οξυγόνου στον αέρα εισαγωγής.

Επιπλέον, παίζει ρόλο και το γεγονός ότι ο αέρας που εισέρχεται στην τουρμπίνα είναι ζεστός. Η τουρμπίνα τον ζεσταίνει ακόμα περισσότερο και μπαίνει σχεδόν καυτός στον κινητήρα. Πρόκειται για μια θερμοκρασία περίπου 70 βαθμών, με την οποία ακόμη και ένα ψυγείο ή, με άλλα λόγια, ένα intercooler, είναι αρκετά δύσκολο να το αντιμετωπίσει και πέφτει η απόδοση του κινητήρα. Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να γίνει εγκατάσταση ενός πρόσθετου ψυγείου.

Turbo 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπερασματικά, η θερμότητα είναι μια σοβαρή δοκιμασία για τον κινητήρα και τα παρελκόμενά του. Επομένως, εάν δεν υπάρχει λόγος, δεν θα πρέπει να πιέζεται τον κινητήρα. Μην ξεχνάτε ότι ήδη εργάζεται σκληρά λόγω της ζέστης. Απλώς αποδεχτείτε το γεγονός ότι όλοι οι κινητήρες χάνουν ισχύ στη ζέστη. Και οι turbo κινητήρες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στη θερμότητα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ