Μηχανικός εξηγεί: Πόσο επικίνδυνο είναι να παρκάρω με τους τροχούς στριμμένους;

Μια συνήθεια πολλών οδηγών κατά την στάθμευση του αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί μοιραία για την τσέπη μας, κατά τα προγραμματισμένα service.
Η στάθμευση είναι μια καθημερινή, αλλά συχνά υποτιμημένη διαδικασία για κάθε οδηγό. Ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου οι διαθέσιμες θέσεις είναι περιορισμένες και οι περισσότερες ιδιαίτερα στενές, η σωστή στάθμευση δεν είναι μόνο ζήτημα ευκολίας αλλά και ζήτημα προστασίας του ίδιου του αυτοκινήτου μας, στο οποίο έχουμε άλλωστε επενδύσει αρκετά χρήματα και δεν θέλουμε να το δούμε να γεμίζει με μικροχτυπήματα και γρατσουνιές.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλο, πιο σιωπηλοί κίνδυνοι όπως χτυπήματα σε πεζοδρόμια που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στα ελαστικά ή στις ζάντες. Οι ειδικοί, ωστόσο, εφιστούν την προσοχή μας και σε μια λιγότερο γνωστή συνήθεια την οποία πολλοί από εμάς αμελούν: το παρκάρισμα με τους τροχούς στραμμένους προς τη μία πλευρά.
BUY NOW

Όπως τονίζει ένας μηχανικός, μέσα από το κανάλι του στο TikTok, η πρακτική αυτή μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική, καθώς όταν οι τροχοί παραμένουν γυρισμένοι, ασκείται επιπλέον πίεση σε τμήματα της ανάρτησης, όπως τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης. Η πίεση αυτή συγκεντρώνεται σε μια μικρή επιφάνεια που δεν έχει σχεδιαστεί να δέχεται τόσο μεγάλο βάρος για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα.
Μάλιστα, η φθορά που προκαλείται δεν γίνεται αντιληπτή άμεσα αφού το αυτοκίνητο εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην συνειδητοποιεί ότι το σύστημα της ανάρτησης καταπονείται. Με τον καιρό, όμως, αυτή η συνήθεια μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα και κοστοβόρες ζημιές
Ο μηχανικός εφιστά την προσοχή μας στα συμπτώματα της εν λόγω συνήθειας. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως μικροί θόρυβοι κατά την οδήγηση καθώς και ελαφριές δονήσεις στο τιμόνι ή στο αμάξωμα-που δεν δικαιολογούνται από κάποιο άλλο πρόβλημα- αποτελούν σαφές ενδείξεις ότι ο τρόπος που παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας καταπονεί καίρια συστήματα του.

Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι σε κάποια μοντέλα (συνήθως πιο σπορ) το πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί πιο έντονα, καθώς τα συστήματα διεύθυνσης τους έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία κατά τις στροφές, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο φθοράς όταν έχουμε γυρισμένους τους τρόχους και το όχημα παραμένει σταθμευμένο για ώρα.
Επιπλέον, κατά αυτόν τον τρόπο παρκαρίσματος και σε περιπτώσεις που ένα όχημα παραμένει ακινητοποιημένο για εκτεταμένο χρονικό διάστημα (πάνω από δύο μήνες), τα ελαστικά θα εμφανίσουν σημαντική παραμόρφωση στο πέλμα τους.