Από τη μείωση καυσαερίων μέχρι τη διατήρηση της απόδοσης, το AdBlue είναι απαραίτητο για κάθε σύγχρονο πετρελαιοκίνητο όχημα.
Κομβικής σημασίας για κάθε diesel κινητήρα, το AdBlue είναι ουσιαστικά ένα ειδικό υγρό που χρησιμοποιείται στα πετρελαιοκίνητα οχήματα που διαθέτουν καταλύτη SCR, ένα σύστημα που έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου , οι οποίες αποτελούν από τα πιο επικίνδυνα αέρια για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Ρόλος του υγρού αυτού είναι ουσιαστικά να «καθαρίζει» τα καυσαέρια και να επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα οχήματα να πληρούν τα όλο και πιο αυστηρά ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα εκπομπών ρύπων, μειώνοντας το περιβαλλοντολογικό τους αποτύπωμα.
BUY NOW
Ως προς τη σύσταση του, είναι μη τοξικό, αφού αποτελείται από 67,5% απιονισμένο νερό και 32,5% υγρό καθαρισμού καυσαερίων. Όταν ψεκάζεται μέσα στο σύστημα εξάτμισης, αντιδρά χημικά με τα οξείδια του αζώτου και τα μετατρέπει σε ατμό νερού και άζωτο.
Φυσικά, το AdBlue δεν πρέπει ποτέ αναμειγνύεται ποτέ με το πετρέλαιο και για αυτό διαθέτει ξεχωριστό δοχείο, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις έχει χωρητικότητα από 10 έως 40 λίτρα, ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου. Η κατανάλωσή του αντιστοιχεί περίπου στο 3–5% της κατανάλωσης καυσίμου, πράγμα που σημαίνει ότι ανάγκη για ανεφοδιασμό προκύπτει περίπου κάθε 5.000 έως 15.000 χιλιόμετρα, ανάλογα το όχημα και τις οδηγικές συνθήκες.
Το υγρό αυτό επιτελεί καθοριστικό ρόλο στα οχήματα diesel και έτσι η έλλειψη του μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά και εκτεταμένα προβλήματα, καθώς εάν ένα όχημα δεν διαθέτει τις απαραίτητες ποσότητες, ο κινητήρας δεν θα είναι σε θέση να εκκινήσει και να λειτουργήσει αποδοτικά, καθώς ο υπολογιστής του αυτοκινήτου εμποδίζει τη λειτουργία του κινητήρα όταν δεν μπορεί διασφαλίσει ότι δεν θα προκύψουν εκπομπές πέρα από τα επιτρεπόμενα όρια.
Για αυτό είναι κομβικής σημασίας για έναν οδηγό να τσεκάρει πάντα για προειδοποιητικές ενδείξεις στο ταμπλό και να προχωράει άμεσα στους απαραίτητους ανεφοδιασμούς, αν προκύπτει πως υπάρχει ανάγκη για συμπλήρωση.
Όσον αφορά την διαδικασία ανεφοδιασμού του AdBlue, οι εργασίες είναι απλές και δεν απαιτείται απαραίτητα επίσκεψη σε συνεργείο. Ο οδηγός μπορεί να γεμίσει το δοχείο εύκολα μόνος του, χρησιμοποιώντας ειδικό σωλήνα ή κάνιστρο, αν και η κάθε εργασία πρέπει να γίνεται με την δέουσα προσοχή, αφού η τυχαία ανάμιξη του AdBlue με το πετρέλαιο μπορεί να προκαλέσει σοβαρές και δαπανηρές βλάβες στο σύστημα καυσίμου.
Το AdBlue δεν θεωρείται γενικά επικίνδυνο, ωστόσο απαιτείται προσοχή κατά τον ανεφοδιασμό ή την αλλαγή του. Σε επαφή με το δέρμα ή τα μάτια μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό, ενώ οι ατμοί του μπορεί να είναι επιβλαβείς αν εισπνευστούν. Σε περίπτωση επαφής, συνιστάται άφθονο ξέπλυμα με νερό.
Tέλος, αν πέσουν σταγόνες πάνω στο αμάξωμα, πρέπει να καθαριστούν άμεσα, καθώς η ουρία, βασικό συστατικό του υγρού καθαρισμού του AdBlue, είναι διαβρωτική και μπορεί να προκαλέσει φθορές στο χρώμα.