Range Rover

Αυτοκίνητο με 100.000 χλμ. -Τι πρέπει να αλλάξω στον κινητήρα για να γλιτώσω τις βλάβες

USED.CAR

Το σημαντικότερο ίσως αναλώσιμο εξάρτημα ενός κινητήρα είναι ο ιμάντας χρονισμού καθώς, εκτός από το πολύτιμο έργο που εκτελεί, μια ζημιά σε αυτόν μπορεί να είναι καταστροφική για το ίδιο το μοτέρ.

Ο ιμάντας χρονισμού σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο αφού συνδέει τον στροφαλοφόρο άξονα με τους εκκεντροφόρους και έτσι δίνει κίνηση στους τελευταίους.

Engine timing belt 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκκεντροφόροι με τη σειρά τους δίνουν κίνηση στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής και με αυτόν τον τρόπο ο εν λόγω ιμάντας χρονίζει την ίδια στιγμή την κίνηση αυτών των μερών για την σωστή καύση του μίγματος του καυσίμου.

Ως ένα αναλώσιμο αλλά ιδιαίτερα σημαντικό για τη λειτουργία του κινητήρα εξάρτημα, ο ιμάντας χρονισμού έχει προδιαγεγραμμένο περιθώριο χρήσης με τον χρόνο ζωής του να μειώνεται όσο λειτουργεί ο κινητήρας αφού αυξάνεται η φθορά του. Σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο και ο τρόπος οδήγησης και η συμπεριφορά εκείνου που κάθεται πίσω από το τιμόνι. Ο ιμάντας χρονισμού συνήθως δίνει κίνηση και στις αντλίες του λαδιού και νερού ενός αυτοκινήτου.

Engine timing belt 3

Ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο, ο ιμάντας χρονισμού αντικαθίσταται υποχρεωτικά κάθε 80.000-150.000 χιλιόμετρα καθώς έπειτα από τα χιλιομετρα που έχουν οριστεί για την αλλαγή του, η εταιρεία δεν μπορεί να εγγυηθεί την αντοχή αυτού του εξαρτήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη χρήση και την πάροδο του χρόνου ο ιμάντας χρονισμού ξεχειλώνει και γερνάει αφού ένα από τα κύρια υλικά κατασκευής του είναι το καουτσούκ. Έτσι δεν μπορεί πλέον να χρονίσει την κίνηση των εκκεντροφόρων και του στροφάλου με την ίδια ακρίβεια και αυτό έχει συνέπειες στη λειτουργία του κινητήρα.

Engine timing belt 4

Σε περίπτωση μάλιστα που ο ιμάντας χρονισμού σπάσει οι συνέπειες για το μοτέρ -ειδικά για τις βαλβίδες και τα πιστόνια που μπορεί να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους- μπορεί να είναι ακόμη και καταστροφικές και η επισκευή του κινητήρα να είναι από ιδιαίτερα δαπανηρή έως και ασύμφορη.

Παρόλο που αποτελεί ένα από τα ακριβά ανταλλακτικά, με κόστος που ξεκινά συνήθως από 100 ευρώ, δεν πρέπει ποτέ να αμελούμε την αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού για τους παραπάνω λόγους και να προχωρούμε σε αυτή σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή και το βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Engine timing belt 5

Ένας ακόμη λόγος που δεν πρέπει να καθυστερούμε την αντικατάσταση του ιμάντα όταν έχει έρθει η ώρα του σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή γιατί σε περίπτωση που σπάσει αυτό γίνεται χωρίς προειδοποίηση με το μοτέρ να βρίσκεται σε λειτουργία, ενώ μπορεί να προκαλέσει επιπλέον φθορές και σε όποιες αντλίες κινεί.

Μπορείτε να παρατηρήσετε οπτικά τον ιμάντα χρονισμού και να ελέγξετε την κατάσταση και «υγεία» τον δοντιών του. Παράλληλα, όσο ο ιμάντας γερνάει και χάνει την ελαστικότητά του ακούγεται και περισσότερο κατά τη λειτουργία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, ένδειξη ενός ιμάντα που φτάνει στο τέλος της ζωής του μπορεί να είναι και η καθυστερημένη εκκίνηση του μοτέρ, έπειτα από παρατεταμένη λειτουργία της μίζας. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εκκεντροφόροι δεν χρονίζονται με την ακρίβεια που απαιτείται με αποτέλεσμα το μίγμα που καταλήγει στον θάλαμο καύσης να μην είναι ακρβώς αυτό που πρέπει.

Η κοπή του ιμάντα χρονισμού ή εκκεντροφόρων μπορεί να προκαλέσει κοστοβόρα ζημιά που είτε επισκευάζεται είτε μπορεί να καταστήσει τον κινητήρα άχρηστο. Εάν είστε τόσο άτυχοι και δεν επισκευάζεται το μοτέρ, τότε να ξέρετε ότι η «επισκευή» με νέο ή μεταχειρισμένο κινητήρα θα εκτοξεύσει το κόστος. Μάλιστα, το κόστος μπορεί να είναι τόσο υψηλό που δεν θα αξίζει τον κόπο να συνεχίσετε την διαδικασία επισκευής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ