Air condition το καλοκαίρι -Πόσο το πληρώνω κάθε ημέρα

Air condition 3

Αν και τους καλοκαιρινούς μήνες η χρήση του air condition στο αυτοκίνητο είναι επιβεβλημένη, κάθε φορά που πιέζουμε τον ανάλογο διακόπτη επιβαρύνουμε και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και την τσέπη μας.

Ένα air condition αποτελεί μία από τις πλέον ενεργοβόρες συσκευές που διαθέτει ένα νοικοκυριό. Με δεδομένο μάλιστα ότι η χρήση του είναι συνήθως πολύωρη και μη… ορθολογική, το ενεργειακό κόστος που προκαλεί αυξάνεται και μάλιστα δυσανάλογα.

Όπως λοιπόν και στο σπίτι, έτσι και στο αυτοκίνητο, η χρήση του air condition ή αν προτιμάτε του κλιματισμού μάς κοστίζει και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις ακριβά.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι πόσο ακριβώς είναι το κόστος που προκύπτει από την επιλογή της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού και αν υπάρχει ένας εύκολος τρόπος ώστε αυτό να ελαχιστοποιηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
air condition

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή, δηλαδή από το γεγονός ότι η λειτουργία του air condition επιβαρύνει τον κινητήρα καθώς στις συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων συνδέεται και μάλιστα με φυσικό τρόπο με αυτόν.

Επί της ουσίας, ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να «κλέβει» λίγη από την ισχύ που παράγει. Αυτό όπως είναι φυσικό αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου σε ποσοστό το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα τον τύπο του κινητήριου συνόλου και τις συνθήκες κίνησης.

Σύμφωνα με τον ADAC, σε συνθήκες λιγότερο ευνοϊκές, όπως αυτές που επικρατούν μέσα στην πόλη, το air condition μέσα στην πόλη αυξάνει την κατανάλωση έως και 20%, κάτι που στην πράξη μπορεί να μεταφραστεί για ένα κινητήριο σύνολο μεσαίου κυβισμού σε έως και 2,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

air condition
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H επιβάρυνση του συστήματος κλιματισμού μειώνεται όσο το έργο του κινητήρα γίνεται πιο εύκολο. Στον αυτοκινητόδρομο, αυτό που θα κληθείτε να πληρώσετε είναι σχεδόν το 6% της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

Βέβαια σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 80 χλμ./ώρα, η χρήση του συστήματος κλιματισμού αποδεικνύεται αποδοτικότερη από εκείνη ενός ανοιχτού παραθύρου.

Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει ότι το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί όσο ο κινητήρας βρίσκεται στο «ρελαντί». Σε αυτό το καθεστώς ένας κινητήρας καταναλώνει περίπου 0,7 λίτρα/ώρα, ωστόσο, στην περίπτωση που έχουμε θέσει σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, η κατανάλωση ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα το 1,0 λίτρο/ώρα.

air condition

Πώς να μειώσω την κατανάλωση

Με το air condition να μας στοιχίζει έως και 3,5 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, κανείς δεν μπορεί να αψηφήσει εκείνες τις πρακτικές που υπόσχονται την αποδοτικότερη λειτουργία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιλογή της «σωστής» θερμοκρασίας μπορεί για παράδειγμα να μειώσει και μάλιστα σημαντικά το κόστος χρήσης του συστήματος κλιματισμού. Ειδικότερα επιλέγοντας τη θερμοκρασία των 23 βαθμών Κελσίου, αντί των 19 βαθμών Κελσίου, θα περιορίσουμε τη λειτουργία του συμπιεστή και κατά συνέπεια την επιβάρυνση που δέχεται ο κινητήρας.

Ένα ακόμα «τρικ» ώστε να μειώσουμε τις ανάγκες ψύξης του αέρα είναι να ενεργοποιήσουμε χειροκίνητα τα ανακυκλοφορία αέρα, στην περίπτωση που ο εξωτερικός διαθέτει πολύ υψηλότερη θερμοκρασία.

Ακόμα και το χρώμα του αμαξώματος μπορεί να επηρεάσει τον βαθμό αναθέρμανσης της καμπίνας από την ηλιακή ακτινοβολία, καθώς έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα σκουρόχρωμα χρώματα επιβαρύνουν έως και 2 βαθμούς Κελσίου τη θερμοκρασία το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ