Το άγνωστο κουμπί που έχουν όλα τα αυτοκίνητα -Ποιοι οδηγοί δεν πρέπει να το πατούν

Eco Button 1

Σύμμαχος μας απέναντι στις υψηλές τιμές των καυσίμων είναι η τεχνολογία που βοηθά στην εξοικονόμησή τους. Αυτή όμως μπορεί να είναι υπεύθυνη και για πιθανή έκτακτη επίσκεψη στο συνεργείο.

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, κάθε συμβουλή οικονομίας είναι ευπρόσδεκτη για τα νοικοκυριά και τους οδηγούς. Η τεχνολογία αποτελεί σε αυτή την περίπτωση έναν μεγάλο μας σύμμαχο γιατί μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων κατά την οδήγηση. Μπορεί όμως να μας φέρει και προ εκπλήξεως, ειδικά εάν έχουμε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Eco Button 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία για την οποία κάνουμε λόγο, είναι η λειτουργία Eco των σύγχρονων αυτοκίνητων (όταν υπάρχει επιλογή προγράμματος οδήγησης). Στόχος αυτού του προγράμματος οδήγησης είναι φυσικά η οικονομία καυσίμου και κατά συνέπεια οι μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση του γκαζιού είναι πιο ήπια, το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο και το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ανεβάσματα με μικρότερη ταχύτητα κίνησης για να ρίξει τις στροφές του κινητήρα. Ορισμένες φορές η επιλογή του προγράμματος συνοδεύεται από μειωμένη απόδοση του κινητήρα και λιγότερο βάρος στο τιμόνι.

Eco Button 3

Όλα αυτά μεταφράζονται σε εξοικονόμηση καυσίμων έως και 20%, αλλά η υπερβολική χρήση του οικονομικού προγράμματος οδήγησης, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες σε έναν κινητήρα ντίζελ. Στα βενζινοκίνητα, οι πιθανότητες να υποστούν βλάβη είναι ελάχιστες.

Η οδηγήση στο οικονομικό πρόγραμμα σημαίνει και μειωμένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Το γεγονός αυτό όμως λειτουργεί ενάντια στα σύγχρονα αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Eco Button 4

Η οδήγηση με μόνιμα ενεργό το οικονομικό πρόγραμμα μπορεί να είναι θανατηφόρα για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ, επειδή επιτυγχάνεται το τέλειο σενάριο συσσώρευσης άνθρακα και υπολειμμάτων στην EGR. Στη καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσε να την φράξει και να θέλει καθάρισμα, αν όχι αλλαγή.

Όσον αφορά το DPF, το πρόβλημα εντοπίζεται στην «αναγέννησή» του: για να πραγματοποιηθεί πρέπει να φτάσει περίπου τους 600 βαθμούς. Και η ήπια οδήγηση με ενεργό το Eco Mode σε κοντινές διαδρομές, δεν του επιτρέπει να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Παρόλο που έχει το δικό του σύστημα για να μπορεί να κάνει τους «κύκλους», καλό είναι να μην κάνετε κατάχρηση του πλήκτρου Eco που έχει το αυτοκίνητό σας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ