7 (κακοί) λόγοι που οι οδηγοί δεν ανάβουν φλας

Φλας

Παρά το γεγονός ότι είναι υποχρεωτικό από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αρκετοί οδηγοί δεν τα χρησιμοποιούν.

Βλέπετε, η μεγάλη πείρα που έχουμε σαν οδηγοί (κανείς δεν παραδέχεται το αντίθετο...), η κούραση της καθημερινότητας και τα προβλήματα που τριγυρίζουν στο μυαλό μας, μας έχουν κάνει “αλλεργικούς” στην χρήση των φλας.

Τα αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για την χρήση των φλας ανά την υφήλιο είναι ελάχιστα, αλλά οι καλύτερες εκτιμήσεις που κάνουν οι ειδικοί για θέματα κυκλοφορίας είναι απογοητευτικές. Σε γενικές γραμμές, ο μέσος οδηγός δεν χρησιμοποιεί το φλας για να δηλώσει την πορεία που θέλει να ακολουθήσει σε ποσοστό που ξεπερνά το 25%, ενώ η πραγματοποίηση αλλαγής λωρίδας στον αυτοκίνητοδρομο χωρίς την χρήση των συγκεκριμένων οπτικών ενδείξεων ακουμπά το 50% (48%) των περιπτώσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Turn Signal 1

Με αφορμή αυτό το δυσάρεστο γεγονός που διαπιστώνουμε να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας κάθε μέρα, παραθέτουμε επτά διαφορετικές καταστάσεις που οι οδηγοί οχημάτων είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν το φλας για να σας ενημερώσουν.

1. Δεν είναι κανείς τριγύρω μου

Σύμφωνα με έρευνες ινστιτούτων μεταφορών, η συμπεριφορά των οδηγών είναι πολύ καλύτερη όταν γύρω τους υπάρχουν αρκετοί χρήστες του δρόμου. Μάλιστα, είναι πέντε φορές πιο συχνή η χρήση του φλας σε έναν κεντρικό δρόμο ή αυτοκίνητοδρομο, απ' ότι σε ένα επαρχιακό με ελάχιστη κίνηση.

Εάν είστε από του οδηγούς που θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούν φλας στο χωριό τους ή σε κάποιον επαρχιακό δρόμο με μικρή κίνηση, να σας θυμίσουμε ένα στατιστικό στοιχείο των ασφαλιστικών εταιρειών: Μπορεί τα περισσότερα ατυχήματα να γίνονται σε απόσταση μόλις 40 χλμ. από το σπίτι μας, τα περισσότερα όμως δυστυχήματα συμβαίνουν σε επαρχιακούς δρόμους και όχι σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2. Θέλω να στρίψω δεξιά

Η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιούν το φλας για μια αριστερή στροφή, με τις τελευταίες μελέτες να αναφέρουν ότι σε ποσοστό κοντά στο 95% οι οδηγοί δηλώνουν με φλας την πρόθεσή τους να στρίψουν αριστερά όταν βρίσκονται σε λωρίδα για αποκλειστικά αριστερή πορεία. Στην αντίθετη περίπτωση το ποσοστό φτάνει το 74%.

Η αλήθεια είναι ότι οι αριστερές στροφές σε έναν δρόμο διπλής κυκλοφορίας είναι μια αρκετά πιο επικίνδυνη διαδικασία από το να στρίψετε δεξιά. Χρησιμοποιώντας το φλας για να στρίψετε αριστερά, ενημερώνετε τους οδηγούς που ακολουθούν ότι θα επιβραδύνετε και ότι μπορεί να διακόψετε για λίγο την κυκλοφορία, ενώ ταυτόχρονα οι αντίθετα κινούμενοι οδηγοί γνωρίζουν ότι θέλετε να διασχίσετε τον δρόμο τους.

3. Ούτε ο “μπροστινός” μου χρησιμοποίησε φλας

Οι περισσότερες μελέτες για την παρατήρηση χρήσης των φλας έχουν εστιάσει στις πολυσύχναστες διασταυρώσεις όπου οι οδηγοί μπορεί να επηρεαστούν από την συμπεριφορά των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Μάλιστα, έχει διαπιστωθεί ότι η χρήση του φλας είναι σχεδόν μεταδοτική, είτε όταν χρησιμοποιείτε είτε όχι.

Το ποσοστό χρήσης του φλας από οδηγούς που ακολουθούσαν ένα αυτοκίνητο με αναμμένο φλας είναι περίπου 6% υψηλότερο από αυτούς που βρίσκονταν πίσω από ένα αυτοκίνητο που δεν τα χρησιμοποιούσε. Αν και αυτό το ποσοστό δεν είναι μεγάλο, δείχνει ότι σε κάποιο επίπεδο, συνειδητό ή υποσυνείδητο, επηρεάζουμε την συμπεριφορά των γύρω μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Turn Signal 3

4. Είμαι τελευταίος στην ουρά

Στις πολυσύχναστες διασταυρώσεις πάλι, οι οδηγοί που ακολουθούν άλλο αυτοκίνητο σε λωρίδα για αποκλειστικά δεξιά πορεία έχουν 7% λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιήσουν το φλας, σε σχέση με το εάν δεν είχαν μπροστά τους αυτοκίνητο με την ίδια πορεία.

Μερικοί θα πείτε, ποιο το νόημα να ανάψω φλας σε μια λωρίδα που είναι αποκλειστικά για δεξιά πορεία. Μπορεί να έχετε και δίκιο, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι κυκλοφορούν και πεζοί στα πεζοδρόμια των δρόμων και μπορεί να υποθέσουν ότι θέλετε να πάτε ευθεία.

5. Καμιά φορά ξεχνάω να το απενεργοποιήσω

Η τεχνολογία του μηχανισμού των φλας είναι απλή και η λειτουργία της είναι σχεδόν ίδια εδώ και δεκαετίες. Καμιά φορά όμως, ειδικά σε παλαιότερα οχήματα, αποτυγχάνει να απενεργοποιηθεί μετά την στροφή, με αποτέλεσμα να κινείστε για ώρα με αναμμένο το φλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών, το 17% των οδηγών παραδέχθηκε ότι δεν χρησιμοποιεί το φλας γιατί καμιά φορά δεν απενεργοποιείτε μόνο του και ξεχνάνε να το κάνουν οι ίδιοι.

6. Είμαι “κρυφός” οδηγός αγώνων

Στις μελέτες των ειδικών για κυκλοφοριακά θέματα καταγράφηκαν δεδομένα από περισσότερες από 2.000 αλλαγές λωρίδων σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και διαπιστώθηκε ότι μόνο το 52% χρησιμοποιήσε φλας όταν άλλαζε λωρίδα.

Παρόμοιο ποσοστό αναφέρουν και οι μελέτες των ασφαλιστικών εταιρειών, με το ερωτηματολόγιο που έθεσαν στους πελάτες τους να αναφέρει ότι δεν άναψαν φλας γιατί “δεν είχαν χρόνο”, “δεν ήταν σημαντικό” και “δεν άναψα γιατί ο πίσω στο διπλανό ρεύμα θα επιταχύνει να με κλείσει”.

7. Σας αρέσει ο κίνδυνος

Μέχρι να φτάσουμε στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση, το φλας είναι το σημαντικότερο μέσο επικοινωνίας μεταξύ των οδηγών. Είναι επίσης ένα από σημαντικότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας για την αποφυγή ατυχημάτων και ας το σνομπάρουν ορισμένοι.

Και να θυμάστε, η ζώνη σώζει ζωές όταν προκληθεί ατύχημα. Το φλας από την άλλη, είναι από τα καλύτερα μέτρα πρόληψης ενός τέτοιου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε εδώ: Αυτά τα καινούργια μοντέλα θα μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ