eko rally acropolis

Tα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουμε με το κιβώτιο ταχυτήτων -Ποιες βλάβες προκαλούν

Driving manual 1

Για τη σωστή υγεία και λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, θα πρέπει να αποφεύγονται ορισμένα λάθη που θα πληγώσουν και την τσέπη σας.

Η σωστή οδήγηση ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν δεν αποτελεί έμφυτο ταλέντο, αλλά μια δεξιότητα που αποκτάται με συνεχή εξάσκηση και τριβή. Η σωστή χρήση του πεντάλ του συμπλέκτη είναι απαραίτητη, όχι μόνο για να περάσετε τις εξετάσεις και να πάρετε το δίπλωμα, αλλά και για να εξασφαλίσετε μεγάλη διάρκεια ζωής στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ωστόσο, η σωστή χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν αφορά μόνο την αποτροπή του σβησίματος του κινητήρα, αλλά υπάρχουν πολλοί λάθος τρόποι χρήσης που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία του κιβωτίου ταχυτήτων και να αυξήσουν το κόστος συντήρησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Manual transmission

Η οδήγηση αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν απαιτεί περισσότερη προσοχή και δεξιότητα από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι περισσότερες σχολές οδήγησης εξακολουθούν να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν μαθήματα και με αυτόματο σασμάν. Ωστόσο, αυτή η επιλογή περιορίζει τη μελλοντική δυνατότητα χρήσης ενός αυτοκινήτου με το παραδοσιακό κιβώτιο.

Η γνώση και η αποφυγή των πιο συνηθισμένων λαθών κατά την οδήγηση, δεν είναι χρήσιμη μόνο για να περάσετε τις εξετάσεις και να πάρετε το δίπλωμα οδήγησης, αλλά είναι απαραίτητη και για την πρόληψη σοβαρών ζημιών στο κιβώτιο ταχυτήτων και την αύξηση της αξιοπιστίας του.

Για παράδειγμα, όταν αρχίσετε να ακούτε μεταλλικούς θορύβους ή δυσκολεύεστε να επιλέξετε σχέση, τότε μάλλον είναι πολύ αργά. Οι επισκευές στο χειροκίνητο σασμάν είναι ακριβές και στις περισσότερες περιπτώσεις, η μόνη οικονομική εναλλακτική λύση είναι η τοποθέτηση ενός μεταχειρισμένου που δεν έχει υποστεί φθορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. «Γρατζούνισμα» στις αλλαγές

Το λεγόμενο «γρατζούνισμα» των γραναζιών είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη κατά την αλλαγή ταχυτήτων. Εάν αλλάζετε ταχύτητες πολύ γρήγορα ή με δύναμη, ο συγχρονισμός των γραναζιών θα αποτύχει και τότε θα ακούσετε έναν έντονο μεταλλικό θόρυβο.

Auto gearbox

Μακροπρόθεσμα, αυτού του είδους η χρήση θα οδηγήσει σε πρόωρη φθορά και μπορεί να προκαλέσει ζημιά σε ολόκληρο σασμάν. Να πραγματοποιείτε κάθε αλλαγή ήρεμα και ομαλά, και αφού πατήσετε πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη, να αλλάζετε σχέση.

2. Αλλαγές χωρίς χρήση συμπλέκτη

Μερικοί έμπειροι οδηγοί μπορούν να αλλάξουν ταχύτητες χωρίς να χρησιμοποιήσουν τον συμπλέκτη. Πρόκειται για μια αγωνιστική τεχνική οδήγησης ή θα δείτε να το κάνουν οδηγοί σε παλιά επαγγελματικά οχήματα. Στα σύγχρονα όμως αυτοκίνητα, αυτό είναι ένα σοβαρό λάθος.

Η αλλαγή ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη αναγκάζει τις σχέσεις να εμπλακούν χωρίς συγχρονισμό, καταστρέφοντας τα δόντια του γραναζιού και τα συγχρονιζέ. Θα πρέπει πάντα να πατάτε τον συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής του πεντάλ σε κάθε αλλαγή ταχύτητας. Εάν αισθανθείτε αντίσταση κατά την εμπλοκή, μην το ζορίσετε. Είναι καλύτερο να επαναλάβετε την διαδικασία επιλογής σχέσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Manual transimission 2

3. «Ακούγεται» η όπισθεν

Αρκετοί οδηγοί θεωρούν ότι φταίει ο συμπλέκτης εάν «τρίζει» η όπισθεν. Στην πραγματικότητα, η όπισθεν είναι συχνά μια σχέση χωρίς συγχρονιζέ, επομένως θα πρέπει να εμπλέκεται μόνο όταν το όχημα είναι εντελώς ακίνητο. Η προσπάθεια εμπλοκής της την ώρα που το αυτοκίνητο κινείται ελαφρώς, κατά την διάρκεια ενός ελιγμού για παράδειγμα, είναι δεδομένο ότι θα καταπονήσει τη μετάδοση και ακουστεί ένας βαρύς τριγμός.

Πριν επιλέξετε την όπισθεν, βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο είναι εντελώς ακινητοποιημένο και με πλήρως πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη, επιλέξτε την όπισθεν. Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε την πρώτη σχέση και στη συνέχεια να επιλέξετε την όπισθεν.

4. Δεν ακουμπάμε τον επιλογέα εν κινήσει

Πολλοί οδηγοί, ειδικά κατά τους πρώτους μήνες, έχουν τη συνήθεια να ακουμπούν το χέρι τους στον επιλογέα ταχυτήτων. Αυτή η φαινομενικά ακίνδυνη κίνηση μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Η πίεση που ασκείται ακόμα και ασυνείδητα μεταδίδει φορτία στα γρανάζια του επιλογέα ταχυτήτων, αυξάνοντας τη φθορά των εσωτερικών εξαρτημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η οδήγηση με το ένα χέρι στο τιμόνι επηρεάζει αρνητικά τα αντανακλαστικά σας και αυξάνει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού σε μια δύσκολη συνθήκη. Κρατήστε και τα δύο χέρια σας στη θέση ρολογιού 9:15, όπως ακριβώς σας διδάσκουν στις σχολές οδήγησης. Τον επιλογέα τον ακουμπάμε μόνο όταν πρόκειται να τον χρησιμοποιήσουμε.

Drive manual 3

5. Ελέγξτε το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων

Ένα συνηθισμένο λάθος είναι η αδιαφορία για τις βαλβολίνες του κιβωτίου ταχυτήτων, νομίζοντας ότι είναι αιώνιο. Η αλήθεια είναι ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων απαιτεί περιοδική συντήρηση.

Ένα κιβώτιο ταχυτήτων με «κουρασμένο» ή ανεπαρκές λιπαντικό, μπορεί να υπερθερμανθεί και να προκαλέσει ζημιά στα γρανάζια, τα ρουλμάν και τα συγχρονιζέ. Η αλλαγή της βαλβολίνης είναι ακόμα πιο σημαντική στα αυτόματα σασμάν. Για αυτό, καλό είναι να λέτε στον μηχανικό σας να ελέγξει την στάθμη του λιπαντικού του σασμάν, κάθε 50.000 χλμ. ή κάθε τέσσερα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ