Το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο χωρίς μπαταρία -Πώς λειτουργεί

Pi-Pop, το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο χωρίς μπαταρία

Ηλεκτρικό ποδήλατο χωρίς μπαταρία προσφέρει στο κοινό η Pi-POP αξιοποιώντας μια τεχνολογία που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, τουλάχιστον για χρήση στο αστικό περιβάλλον.

Το πρωτοποριακό ποδήλατο της Pi-POP, ή π-Pop όπως είναι το κανονικό όνομα της γαλλικής εταιρείας, παρουσιάστηκε το καλοκαίρι και αποτελεί την δεύτερη στη σειρά αναβάθμιση.

Η τρίτη αναβάθμιση έρχεται μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με την παρουσίαση του πρώτου ποδηλάτου από τους Γάλλους, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2022 και αναβαθμίστηκε στα μέσα της προηγούμενης χρονιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ειδοποιός διαφορά του νέου ηλεκτρικού ποδηλάτου των Γάλλων σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα είναι ότι τη θέση της «παραδοσιακής» επαναφορτιζόμενης μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει πάρει ένας υπερπυκνωτής (supercapacitor).

Ο υπερπυκνωτής δεν χρειάζεται λίθιο για την κατασκευή του, έχει σημαντικά μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέρει μικρότερους χρόνους φόρτισης και εκφόρτισης, έχει σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και περισσότερους κύκλους φόρτισης.

Ο υπερπυκνωτής μπορεί να λειτουργήσει χωρίς πρόβλημα σε σημαντικά μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών (από μείον 40 έως και 70 βαθμούς Κελσίου), δεν φορτίζει από πρίζα αλλά σε σχέση με τις μπαταρίες έχει μικρότερη χωρητικότητα.

Η εφαρμογή υπερπυκνωτή σε ηλεκτρικό ποδήλατο θεωρητικά είναι σωστή αφού σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προσφέρει πολλούς κύκλους γρήγορης φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς να χρειάζεται να αποθηκεύει μακροχρόνια ενέργεια και αυτό κάνει την μπαταρία περιττή. Παράλληλα, ο υπερπυκνωτής είναι σημαντικά πιο φιλικός προς πο περιβάλλον αφού για την κατασκευή του δεν απαιτούνται σπάνιες γάιες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογα και με τη χρήση ο ανακυκλώσιμος υπερπυκνωτής που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι στο ποδήλατό τους έχει διάρκεια ζωής 10-15 χρόνια. Το ίδιο το ποδήλατο, το οποίο βγαίνει σε ένα μέγεθος έχει βάρος 21,7 κιλά και είναι κατάλληλο για αναστήματα από 1,55 έως και 1,85 μ. Για τον εμπρός τροχό φέρει πιρούνι και την πέδηση αναλαμβάνουν δισκόφρενα και στα δύο άκρα.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι 250W και μπορεί να προσφέρει 45 Nm ροπής ως υποβοήθηση στον ποδηλάτη, σε ταχύτητες έως και 25 χλμ./ώρα, ενώ το κιβώτιο είναι επτά σχέσεων της Shimano.

Το σύστημα υποβοήθησης της γαλλικής εταιρείας είναι «έξυπνο» καθώς για τη λειτουργία του χρησιμοποιεί αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στα πετάλια. Έτσι το σύστημα, ο οποίο «διαβάζει» τη δύναμη που πεταλάρει ο ποδηλάτης αλλά και την ταχύτητα που κινείται, προσφέρει υποβοήθηση όταν χρειάζεται πραγματικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις φάσεις που δεν απαιτείται υποβοήθηση, το ηλεκτρικό μοτέρ φορτίζει τον υπερπυκνωτή κάτι που κάνει πιο αποτελεσματικά κατά την επιβράδυνση του ποδηλάτου ή όταν κινείται σε κατηφόρα, ενώ μπορεί να τον φορτίσει και σε επίπεδο δρόμο.

Η Pi-Pop αναφέρει ότι το σύστημά της έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει κυρίως τις αστικές μετακινήσεις αφού ο υπερπυκνωτής δεν έχει μεγάλη χωρητικότητα. Μπορεί ωστόσο να προσφέρει συνεχόμενα τις υπηρεσίες του πριν χρειαστεί ξανά φόρτιση σε ανηφόρα 500 μέτρων με κλίση 10%. Η τιμή του ηλεκτρικού ποδηλάτου της Pi-Pop, το οποίο κατασκευάζεται στη Γαλλία φτάνει στα 2.450 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ